anonym napsal:
Jsou to namerene hodnoty v testech na autorevue.cz v rubrice testy ;) Kdyztak me opravte, ale ty hodnoty by meli sedet. Staci se mrknout. Jak jsem psal, diesel je sice v kombiku, ale pro porovnani snad staci.
Ono je to pro porovnání dost matoucí. Kombík je totiž při stejné motorizaci přibližně o 130 kg těžší. A to už je docela dost.
Obecně při stejné karoserii a motoru s podobným výkonem (diesel x atm. benzin) téměř vždy v pružném zrychlení vítězí diesel. A to někdy dost výrazně.Jako příklad uvedu pár hodnot zrychlení z 60 na 100 na čtyřku ( šestikvalty) - zdroj - AutiTip č. 15,str 48-52
Mini Cooper Clubman:1,6i/1,6D - 10,6s/7,8s
Audi A4 Avant: 3,2FSI/3,0 TDI - 7,2s/5,6s
BMW 1 Cabrio : 125i(3,0l - 160kw)/120d(2,0l - 130kw) - 8,1s/6,6s
Myslím,že jsou to výmluvná čísla o výhodnosti dieselu při pružném zrychlení. Dokonce je v tom článku vidět,že diesely uspějí i proti přeplnovanýmbenzinum.( 2,0TDI x 2,0TSI, C180K x C200CDI, 2,2TDCi x 2,5T)
A že si benziny pro daný jízdní prvek mohou podřadit? - to můžem brát jako kickdown u automatu,pak tu ale jsou tyto hodnoty ( 80-120) :
BMW X5 3,0si(200kw)/3,0d(170kw) - 6,4s/5,9s
Z toho všeho a dalších podobných testů si já vyvozuji,že větší točivý moment mi zajistí lepší pružné zrychlení. Má snad někdo jiný názor nečím podložený?
TOM