0
zpět
 

diskuze k tématu: Honda Accord nebo Ford Mondeo II - které vybrat?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, japonská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.02.2011 16:15, rada
Mondeo bohužel mám dva roky (Mk3) a už bych to nechtěl (ještě, že mám v servisu kamaráda). Cena / výkon je možná fajn, ale raději bych si připlatil a koupil Hondu ta bude kvalitativně někde jinde. Jinak jezdím i služební MK4 a zdá se mi, že šlo kvalitou ještě o dost níže než moje MK3. Nehledě k tomu, že se mi nelíbí (hlavně interiér). Jinak moje další auto by měla být Accord, Avensis, Mazda 6 nebo možná úlet - hodně málo jetý Seat Exeo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.02.2011 16:18, rada
forda budeš opravovať. s hondou budeš jazdiť :). výber nechám na Vás.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.02.2011 18:17, rada
Ať se rozhodneš pro cokoliv,rozhodně si polepšíš.Když nic jiného,tak se zbavíš té dunivé popelnice.To,že v tom jezdí půl národa,nic neznamená.Tupé stádo ovcí bez vlastního názoru,typické pro tuto zemi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 07:20, rada
Aramis: Neda mi nereagovat, doteraz bola ta diskusia celkom ok ale takyto blabol, ktory si tu vypustil...Dunivu popoplnicu mas na krku, ty makac s nazorom, mudrejsi ako pol naroda!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 08:30, rada
Honda jako auto je určitě lepší volbou než Ford,poruchovost je skoro nulová a spotřeba udávaná výrobcem obvykle odráží skutečnou spotřebu a ne jen nesplnitelné sny výrobce nebo PP (v O1 normálně podměřuje tak o 1litr).Celková nákladnost auta je taky menší,Honda má sice dražší díly,ale nebudete je skoro potřebovat (přední kotouč při slušnějším zacházení klidně přežije i 200 000).Horší je to se servisem,než auto koupíte zjistěte si kdo u vás v okolí taková auta opravuje,autorizované servisy Honda po celé ČR (asi všechny) jsou katastrofa (ROTO Car v Plzni je tedy něco otřesného) a s neautorizovaným servisem to taky nevyhrajete,pokud mechanik auto nezná,dokáže na něm udělat víc škody než něco opravit,ti slušnější rovnou přiznají,že to prostě neumí a nechají toho
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 09:52, rada
ohledně servisu tak úplně nesouhlasím. Accord je právě poměrně jednoduché servisovat svépomocí. Stačí kontakt na lidi z honda-clubu nebo originální manuál a spoustu věcí si každý zvládně vyměnovat sám. Olej, svíčky nebo vzduchový, kabinový filtr neřeším - jednoduché, ale jednoduše vyměníš i paliv. filtr, chladící kapalinu. Víc většinou nepotřebuješ pro klidný a spolehlivý provoz. Jasně spojku sám nevyměníš ani náhodou, kotouče taky ne. Takže za mě, Accord je fakt nenáročný, přitom super spolehlivý, navíc vypadá líp než Mondeo :) Ohledně servisu je obecně problém najít někoho, komu můžete věřit, ale to neplatí jen pro majitele japonců.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 12:04, rada
Rozhodně bych nesouhlasil s tím, že lze Accord 7.g servisovat doma svépomocí. Acco není civic 7 generace, který se dá doma servisovat úplně bez problémů a to včetně výměny spojky nebo motoru. U Accorda 7.g lze opravdu doma měnit jenom ty svíčky, filtry olej a i ty kotouče nejsou takový problém. Problémem Hond obecně jsou opravdu autorizované servisy a zřejmě nejlepší autorizovaný servis je Autoelegance v Brně a těch neautorizovaných servisů kteří Hondám opravdu rozumí je v celé republice jenom pár. Jako Hondař bych určitě doporučil Accorda a nejlíp s motorem 2,4, bohužel finanční limit je tak malý, že za ty prachy bude výhodnější koupit Mondeo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 12:30, rada
Mal som snáď 16-17 aut za mojich 55 rokov,ale nikdy som nemal nové a na nové.Teraz mám necelé dva roky Accorda 2.0 z r.v.2004.Kúpil som ho po 1 majiteľovi-firmy s 205000km.Predtým som si však v Honde zistil pravdivosť servisných údajov.O auto sa starali pravidelne a tak som bral.Predajca-autobazar mi dal v Honde vymeniť olej,bateriu a dodnes som bez poruchy najazdil asi 30000km.Rozvody som neriešil-je tam reťaz,vymenil som sviečky-orig.,namontovali mi denné svietenie-žiarovky pri stálom svietení dlho nevydržia.Olej mením pravidelne v Honde-celková cena za výmenu oleja bola asi 2700,-so všetkým i s DPH.Takže,keď sa o to človek stará,jazdí ako človek,tak náklady na opravy sú snáď menej časté,ako na Octavii.I tá je dobrá,len si človek dovolí viac,nešetrí ju,zvlášť mladí vodiči,alebo ten,ktorý to chce všetkým ukázať, -opravovňa je na každej piatej ulici a domácích kutilov-opravárov v každom dome.Honda je viac pre človeka,ktorý už vie jazdiť s rozumom.Dá sa jazdiť rýchlo-musím ale vedieť kde a Honda má moderný dizajn,takže jej sluší i jazda podľa predpisov.
Mal som pred kúpov to samé diléma-aké auto kúpiť-Mondeo v dieselu/lacná vozba na naftu/,alebo Accorda v benzíne.Po obtelefonovaní servisov,majiteľov Mondeíí,hodnotení užívateľov na internete som sa rozhodol pre Accorda.Mal som už naftové autá a viem,aké sú náklady pri poruche na dieslu a ešte ktomu na aute,o ktorom neviem,ako s ním bolo zaobchádzané predchádzajúcim majiteľom.Čo by som ušetril na lacnom vození,dobehnem-a možno niekoľko krát viac,na opravách.Koľko benzínu mám napr. za porúchané naftové čerpadlo?
Spotreba je tých 7,5 až 10l,ale pokiaľ netrhám asfalt pri rozbiehaní-to je bežné a časté u naftových áut a skutočne často sú to práve Octávie a Fordy,tak tá spotreba zodpovedá váhe,obsahu a vybavenia vozidla.
Keby som mal voliť,ktorú Hondu-2.0,alebo2.4,tak radšej 2.4.Oceníte to pri predbiehaní a má lepšiu akceleráciu v nutných prípadoch. Spotreba je vtedy asi o 1 liter vyššia.
A na záver-každé auto je tak poruchové,ako sa oň kto stará.Nadávať tu na nejaké auto,že je špatné,poruchové,keď ho pred nami niekto používal a my nevieme ako,ako sa oň staral-nestaral a my sme bohužiaľ kúpili omladený vrak,je neobjektívne.A ceny ND sú dnes skoro rovnaké u týchto bežných áut.Tak veľa šťastne najazdených kilometrov Vám praje Miro.,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 14:31, rada
to Ctverak: já toho Accorda mám doma a jde to servisovat svépomocí! Já nevařím z vody,ale píšu to,co zvládne průměrně zručný člověk doma před garáží s vlastním nářadím. Všechny věci co jsem vypsal jsou poměrně jednoduché a je zbytečné platit za ně servisu. Samozřejmě nic nedělám na slepo, poradím se na honda-clubu (jsou tam servismani z autorizovaných servisů), mám Honda příručku a plán na postup i s obrázky :) takže tak.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 14:55, rada
2 Tomi: Honda-Club dobře znám, i když už Hondu nevlastním. Ono vyměnit provozní kapaliny jde doma téměř na každém autě, problém je někdy jenom ukazatel sevisních intervalů v pal. PC, který u některých aut bez diagnostiky nejde resetovat. Já třeba dávám auto do servisu víceméně kvůli záznamům v servisní historii i když bych si olej a podobně vyměnil sám také.
Problém moderních aut obecně je složitost elektroniky, kde lokalizace konkrétní chyby se bez diagnostiky neobejde a u hondy některé chyby přesně specifikuje jenom originální diagnostika, kterou kromě autorizovaných servisů má málo servisů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.02.2011 15:24, rada
s tím souhlasím,ale to jsem nikde nevyvracel. Pokud je nějaký problém s elektronikou,tak bez diagnostiky si dnes obecně neškrtneš u žádné značky. Spíš poukazuju na to, že se není nutno obávat jednoduchých úkonů ani na tak složitém autě.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 00:44, Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
tzn. Mazda, Toyota, Honda, tak bych volil z těhle aut Accord. No flame pls.<br>
Jinak nechápu hodnocení EuroNCAP, že oba vozy mají za čelní náraz shodně 10 bodů když Mondeo má u řidiče "hnědý" hrudník.<br>
http://euroncap.com/tests/ford_mondeo_2002/115.aspx<br>
http://euroncap.com/tests/honda_accord_2003/169.aspx<br>
Mondeu r.v. 2002 bych za tento výsledek jako naprostý lajk na crash testy dal 3* a ne 4. I spolujezdec je na tom co se týče hrudníku o stupeň hůř než v Accordu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 09:08, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
Petr S napsal:
tzn. Mazda, Toyota, Honda, tak bych volil z těhle aut Accord. No flame pls.<br>
Jinak nechápu hodnocení EuroNCAP, že oba vozy mají za čelní náraz shodně 10 bodů když Mondeo má u řidiče "hnědý" hrudník.<br>
http://euroncap.com/tests/ford_mondeo_2002/115.aspx<br>
http://euroncap.com/tests/honda_accord_2003/169.aspx<br>
Mondeu r.v. 2002 bych za tento výsledek jako naprostý lajk na crash testy dal 3* a ne 4. I spolujezdec je na tom co se týče hrudníku o stupeň hůř než v Accordu.
fakt je že benzínovou atmosférou v japonci nelze nic zkazit, chvilku mi trvalo než jsem na to přišel ale teď už bych nic neměnil, Toy Camry 2,2 16V-4 roky a 100tis. na ojetině bez poruchy, Maxima 3.0 QX A32-4 roky a 130tis na ojetině, 350Z 2x, Infi G35, Infi FX35...žádnej problém s autem už tak 13 let...prostě co jsem poznal atmosféry od japonců, dvoulitr je minimum, co bych pořídil radši je V6 třílitra...nedávali ho do Accorda náhodou taky?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 09:32, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
tomaskrtek napsal:
fakt je že benzínovou atmosférou v japonci nelze nic zkazit, chvilku mi trvalo než jsem na to přišel ale teď už bych nic neměnil, Toy Camry 2,2 16V-4 roky a 100tis. na ojetině bez poruchy, Maxima 3.0 QX A32-4 roky a 130tis na ojetině, 350Z 2x, Infi G35, Infi FX35...žádnej problém s autem už tak 13 let...prostě co jsem poznal atmosféry od japonců, dvoulitr je minimum, co bych pořídil radši je V6 třílitra...nedávali ho do Accorda náhodou taky?
V6 v 7G nikdy nebyla, ani ve státech. Až 8G (od 2008) dostala V6 3,5 280koní, ale pouze v USA, nevím 100%,ale myslím, že nikde v Evrope se to s 3,5 neprodávalo.
Bohužel Accord 7G nebyl nikdy v type R, jen type S, což je stejně pořád 2,4 140kw a jednalo se spíš o sport paket a jinou výbavu nez v executve 2,4.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 10:05, RE: Jelikož mám tak trochu slabost pro kvalitní pro japonce
tomaskrtek napsal:
fakt je že benzínovou atmosférou v japonci nelze nic zkazit, chvilku mi trvalo než jsem na to přišel ale teď už bych nic neměnil, Toy Camry 2,2 16V-4 roky a 100tis. na ojetině bez poruchy, Maxima 3.0 QX A32-4 roky a 130tis na ojetině, 350Z 2x, Infi G35, Infi FX35...žádnej problém s autem už tak 13 let...prostě co jsem poznal atmosféry od japonců, dvoulitr je minimum, co bych pořídil radši je V6 třílitra...nedávali ho do Accorda náhodou taky?
Já myslím, že tady bude spíše rozhodovat cena, a ta je příznivější pro Mondeo. Accord je pravděpodobně kvalitativně lepším vozem, nicméně se to odráží v ceně a mám Hondě tochu za zlé, že mu nedopřála šestiválec. Takovému autu by slušel.
Psal jsem to už do anonymní poradny - bude to o penězích a podle mě se nedá jednoznačně tvrdit, že souhrné náklady na Accorda budou nižší než na Mondeo, což tady vypadá jako kritérium s velkou váhou. Mondeo dopřeje taky velmi příjemnou jízdu a třeba s 2,5 V6 velmi příjemné chování motoru s obdobnou spotřebou jako Accord 2,4. Navíc Mondeo nabízí karosářskou variantu liftback. Zase na druhou stranu do naftového Mondea bych nešel i přes všechna žehrání, že faceliftem nastalo zlepšení jejich kvalit. Na 15-20 tisíc/rok bych u ojetiny volil benzín. Mondeo se dá sehnat asi v 7-mi výkonových variantách a 4 různé obsahy (1,8 - 81,92 a 96kW, 2,0 - 107kW, 2,5 - 125kW, 3,0 - 150 a 166kW) všechno v benzínu, takže se dá zvolit velký auto na poskakování do města s 1,8 (tam je to dostatečná motorizace) nebo vůz na překonávání velkých vzdáleností s nějakou V6, ale pozor na 3,0 se 166 kW v ST 220. Tam je spousta dílů jiných než na běžné Mondeo a i běžná údržba, pokud by chtěl člověk používat díly, které tam patří, umí vlézt do peněz. I motor v ST-čku má pihu na kráse, je potřeba pečlivě kontrolovat hladinu oleje, ale to u Accordu asi moc jiné nebude.
Jestli má tazatel dost peněz do začátku, tak mu doporučím Accord, ale jestli by to měl nějak finančně "lepit", tak mu spíše doporučím Mondeo, zejména, pokud není technicky zdatný, protože servisní síť na Mondeo je širší stejně jako nabídka druhovýrobových ND a na vrakovištích asi taky na jednoho Accorda bude víc Mondeí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 10:33, Accord jednoznačně
S Hondou mám dlouholeté zkušenosti a jednoznčně doporučuji Acco.Neuděláte krok vedle při výběru žádné z udávaných motorizací,ale pokud budete volit benzín tak jednoznčně doporučuji již zmiňovaný redakcí 2.4 i-vtec (190ps),spotřebou kolem 8-9 l je na tom srovnatelně s 2.0 i-vtec (150 ps) ale výkonem a pružností je na tom mnohem lépe,opravdu moc povedený motor!!!Ale pokud jste vyznavačem vznětových motorů,tak ani volbou 2.2 i-cdti neuděláte krok vedle (při uvedení na trh tuším v roce 2004 byl zvolen dokonce motorem roku).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 12:45, Mondeo má větší výběr
Taky mám rád Hondu Acord, ale při koupi ojetého vozu má velký význam možnost výběru "dobrého kusu", a tady má Mondeo obrovskou výhodu. Jen na tomto webu je nabídka několika desítek zajímavých aut, naproti tomu u Acordu jich je velmi málo. Proto jednoznačně Mondeo!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 13:27, RE: Mondeo má větší výběr
bobus napsal:
Taky mám rád Hondu Acord, ale při koupi ojetého vozu má velký význam možnost výběru "dobrého kusu", a tady má Mondeo obrovskou výhodu. Jen na tomto webu je nabídka několika desítek zajímavých aut, naproti tomu u Acordu jich je velmi málo. Proto jednoznačně Mondeo!
bobus: Nesouhlasím. Pokud vybírám mezi dvěma auty, vybírám podle jeho kvalit, spolehlivost atd. a ne podle toho, kolik kusů daného auta tady jezdí. Jak již psal autor článku, klidně si nechat dovézt pěkný kus třeba z německa, accordů je tam dost, a vybrat si tam kvalitní kousek a nechat si ho třeba přivézt, není taky žádný velký problém. Proto jednoznačně Accord!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 14:03, RE: Mondeo má větší výběr
A4 napsal:
bobus: Nesouhlasím. Pokud vybírám mezi dvěma auty, vybírám podle jeho kvalit, spolehlivost atd. a ne podle toho, kolik kusů daného auta tady jezdí. Jak již psal autor článku, klidně si nechat dovézt pěkný kus třeba z německa, accordů je tam dost, a vybrat si tam kvalitní kousek a nechat si ho třeba přivézt, není taky žádný velký problém. Proto jednoznačně Accord!
Sohlas s kolegou A4,při výběru auta volím jiné priority než kolik jich je momentálně na Tipcars.cz....A jak tady kolega zmiňuje,tak v Německu je jich na prodej dostatek a hlavně ve vynikajícím stavu a za podobné peníze jako u nás v ČR,jen si vybrat.I tady v ČR se čas od času objeví dobrý kup, zrovna zítra se jedu podívat na jeden kousek tohoto Acco,který je vystavený na sauto.cz...2.2 i-cdti,r.v. 08,naj. 60 tis....Závěr tedy zní jedoznačně Accord!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.02.2011 14:22, RE: Mondeo má větší výběr
V-tec napsal:
Sohlas s kolegou A4,při výběru auta volím jiné priority než kolik jich je momentálně na Tipcars.cz....A jak tady kolega zmiňuje,tak v Německu je jich na prodej dostatek a hlavně ve vynikajícím stavu a za podobné peníze jako u nás v ČR,jen si vybrat.I tady v ČR se čas od času objeví dobrý kup, zrovna zítra se jedu podívat na jeden kousek tohoto Acco,který je vystavený na sauto.cz...2.2 i-cdti,r.v. 08,naj. 60 tis....Závěr tedy zní jedoznačně Accord!
V-tec: souhlas. Já mám teda s accordem zatím pouze několikaměsíční zkušenost. Auto jsem si nechal přivézt z Německa, od 1. majitele. Zvolil jsem "pouze" dvoulitr 114 Kw, ale myslím, že na běžné ježdění zcela dostačuje. Auta s motorem 2,4 jsou většinou dražší a často i s automatem, což jsem nechtěl...
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.