Petr S napsal:
To retestované Mondeo bylo až rok po Laguně 2001 (1. 5* auto vůbec) a dopadl stejně jako v roce 2001. Vlastně co se týče hlavy a hrudníku, tak je na tom stejně jako předchozí generace z roku 97.<br>
Spolujezdec v Accordu je na tom lépe, pokud se bavíme o hrudníku a hlavě, zbytek těla až tak neřeším, protože tam už nejde o život
Zkrátka hnědý hrudník je mezi 4* auty unikát, proto jsem se divil že Mondeo nemělo 3* Ale uznávám že tomu nijak moc nerozumím.
Hnědý hrudník na figurce řidiče může působit špatně, ale proto je potřeba také číst ten popis. Hnědý ho udělali, protože naměřili vysoké zatížení od pásů, které může způsobit zranění. To může znamenat ledacos, jako třeba že se řidiči nestane nic nebo bude mít vyražený dech nebo zlomených pár žeber? Mně by asi spíš vadilo, kdyby pás řidiče strhnul tak, že hlava mine airbag a potká se s volantem (Primera 2002). Nebo Passat 2001 - hlava téměř sklouzla z airbagu a po odrazu zpět trefila B sloupek. Přesto je na figurce zelená.
Je to otázka peněz a preferencí. Já bych samozřejmě bral raději pětihvězdičkové auto, ale u toho Mondea ještě počítám s jistými jízdními vlastnostmi, které podporují šanci, že se do vážné situace nedostanu, nebo se jí vyhnu. A pokud tě třeba nohy až tak nezajímají, tak zkus uvažovat, že havárii přežiješ, ale následně se nedostaneš kvůli zaklíněným nohám ven z auta a shoříš i s ním.