rohYpnol napsal:
A tak tento příspěvekjsem ve změti přehlédl. tak ses tomu taktně NEvyhla. Souhlasit se s tím dá, to jo. Obvzlášť s marketingem. Jenže marketing není jen reklama. Marketing - to je minimálně 4P (product, price, place, promotion). Jenže obvzlášť u nás v ČR bych zrovna 2. Pé (price) za vydařené zrovna nepovažoval.
Jinak jsem zcela pominul fakt vzhledu. Nevím, ale nebýt posledního faceliftu, pak bych tu asi napsal, že je Octavia vzhledově velmi vydařené a nadčasové auto. O1 je i dnes podle mě velic...
Já SOUHLASím, ale tu českou BIG price škodovek (bez ironie) považuji za SKVĚLÝ výsledek marketingu (pro neangličtináře: "obubování" ,-)
Já ze VZHLEDu většiny výrobků koncernu vw až tak "nadšená" NEjsem - snad krom SEATu se snaží jí cestou co NEJ"jednodušího" designu a donekonečna vzhled vlastně jen neustále dokola "faceliftovat" (uznávám že "něco" do sebe to na jednu stranu má, a jsou opravdu MISTŘi těch NEJjelevnějších řešení - nejen v designu
- která se jim navíc často daří presentovat jako PLUS jako KLAD - ale mně je "sympatičtější" třeba právě OPAČNÝ přístup a jedno zda japonského Subaru nebo třeba takového "REÁLNÉho NÁSKOKu díky technice" = bmw atp.)
PS: Dle mého názoru/"rozoumku" se různým designovým drobnostem přikládá PŘÍLIŠ velká důležitost. Když si odmyslíme znáčky na kapotě apod. bavíme se u TAK "sofistikovaného" stroje (NEkupujeme si asi "složitější" spotřební zboží než je auto, že?) vlastně PŘEVÁŽNĚ o tvaru OBALu a "řešíme" jestli je správně "faldík" o centimetr výš/níž, nebo zda ta boční linka se zvedá/klesá moc či málo, popř. vyboulení/vytvarování o 2 cm sem/tam je lepší/horší - myslím že TO auta moc NEdělá (ale TO auta hodně PRODÁVÁ - to je FAKT .-)
Naopak tomu POD "kabátkem" (kapotou, vlastně NEjen kapotou ...) se VĚTŠiNA lidí vlastně NEvěnuje ,-(
PS: Kdysi před lety mi jeden počítačový grafik "zkritizoval" vzhled první C5ky (verze s 2.2 HDi), během let se v ní párkrát svezl - letos v zimě si pořizoval nové "zánovní" auto - koupil si (pravda verzi po faceliftu) Citroën C5 2.2. HDi ,-)
To NEbylo o CITROËNu, to bylo míněno k tomu VZHLEDu - VíM že (většině) "prodává", ale i tak se mu dle mne věnuje až PŘÍLIŠná pozornost.
PPS: Octavia 2 je vlastně jen "důkladněji" předělaná O1 (to je "normální", že 2 generace po sobě vycházejí ze STEJNÉHO ZÁKLADu - třeba Focus), takže se BLÍŽí doba opravdu NOVÉHO vozu - jsem DOST zvědava JAKÝ bude (viděla jsem budoucí passat a bylo to spíše mírné ZKLAMÁNí - je to po technické stránce JEN protažený golf ... tak i PROTO jsem zvědava "kam" marketingoví stratégové v hierarchii KONCERNových výrobků zařadí příští škoda OCTAVIa
Pěkný den ,-)