anonym napsal:
No jistě zůstanou vzadu....nějaké zam*dana 1.8 VtEC to určitě naklepe šestiválci 2.8 :o) To mě pobavilo. Nevim proc tocit auto do 9.000 (podle me zkusenosti ten Vtec sel jenom do 7.000 ale i to je dost, za to od 3.500 byl uvnitr kraval, jako nemam v superbu ani v 6.000 - 2.8V). Sestivalec mi pri 130km/h toci 2.800 a spotreba je ustalena na 8,5l. Pochybuju, ze ti honda pri 130 toci pod 4.000 a zere pod 8....asi tezko.
Já byl slušnej, lepší by bylo to tak nechat.
2.8 V6 bude v Superbu nebo něčem podobně velkém, hmotnost se bude blížit ke dvěma tunám. Zkus si zrychlení vlastního auta a pak si hoď do kufru dva pytle cementu a porovnej to. Pak si ji tam hoď ještě šest a pochopíš, o čem mluvím.
Točení do otáček je pro výkon, obzvláště u benzínů. Hodně lidí si u TDI zvykli, že to kroutí hezky odspodu a nějak zapomínají, že po 4000 otáček to umírá a to dost rychle. Papírově stejný výkon u benzínu musí nad dieslem vyhrát, pokud řidič půjde do omezovače, zejména díky nižší hmotnosti.
Můj čtyřválec točí při 130km/h 3700 otáček a spotřeba ustálená 7,2l (Mondeo 2001 dvoulitr). Ta Honda bude točit možná nad 4000, ale spotřeba bude kolem 8 v klidu.
Kravál to ve vyšších otáčkách dělá (když se probudí VTEC, tak i brutální), ale jsou lidi, kterým to zní jako rajská hudba. A jsou lidi, kterým se líbí klapot traktoru.