anonym napsal:
civic 1.8Vtec je krásný stroj, dobrý podvozek,motor atd. nicméně recenzent to přehání a fakt je to psáno v duchu moje auto je nej a nic lepšího neexistuje! To že mají staré hondy tenké plechy to ví každý sám jsem měl 1.5 civica..prot taky váha pouze 900kg..že 1.8Vtec by vklidu mohla soutěžit s 2.8 je dosti realné a na sprintech by možná i určo vyhrála..ty auta jsou lehký a poměr výkon/váha je jasný index.Pravda je, že nad 4000-5000tis ot. je civic hlučný. A pro info při 130km/h točí asi 3600ot. ...
Jelikož zde zaznělo mnoho nepřesností, musím sem taky něco napsat.
Civic 1,8 VTi je anglický model kompletně vyvinutý a vyrobený v britském závodu ve Swindonu. Interiér je převzatý z Roveru řady 400, odhlučnění je oproti japonským hondám lepší. Přední část skeletu karoserie vychází z 5. generace Civicu vyráběného v letech 92-95. Tuhost karoserie je na dnešní poměry zoufalá, ani sériově montované rozpěry to nezachrání. Kvalita zpracování i použité materiály jsou horší než u japonských verzí.
Motor je vyroben v japonsku, jedná se o 1,8DOHC VTEC převzatý z americké Integry GSR. Převodovka pochází rovněž z japonska, má úzkou sportovní kulisu a jako jedna z mála disponuje Torsenským diferenciálem. Převody jsou krátké, při 130 kmh motor točí cca 4300 otáček. U tohoto motoru nemají otáčky na spotřebu tak velký vliv, protože motor dosahuje nejlepší plnící účinnosti ve vyšších otáčkách. Systém DOHC-VTEC spíná při 4800 otáčkách a mění se časování a ZDVIH jak sacích, tak výfukových ventilů a to skokově přepnutím ventilových vahadel na ostré vačky (2x víc vaček na jednom vačkovém hřídeli). Další změna nastává při 6200 otáčkách, kdy se přepíná sací potrubí na kratší cestu. Maximum točivého momentu je 166N.m při 6800 otáčkách, avšak, už od 2500 otáček je k dispozici 80% maxima točivého momentu. Maximum výkonu je při 7600 otáčkách, omezovač zasahuje při 8200 otáčkách. Takto sportovně laděný motor se opravdu nenajde v žádném jiném kombíku, tím nemyslím hodnoty výkonu, ale naladění motoru do určitých otáček. Brzdy tohoto vozu jsou i s náboji kol převzaty z větších modelů hond, rozteč šroubů kol je větší než u standardního Civica. Brzdy poskytují zoufalý brzdný komfort, s originálním obložením je náběh až nepříjemně pozvolný. Výkon brzd, ač je nejlepší z do té doby vyráběných Civiců, je na dnešní poměry trochu slabý. Podvozek je u modelu VTi odladěn poměrně dobře. Ovládání auta nemusí být každému sympatické, spojkový pedál má krátký zdvih a k sešlápnutí je třeba nezvykle velké síly, řízení jde velmi ztuha.
Celkově je to velmi osobité auto, je trochu škoda, že spousta dílů pochází nebo vychází z podstatně starších modelů hond, jakoby se výrobce bránil technickému pokroku.
Ivoss