Petr S napsal:
Na co turbo (např TSI) v malém autě, které má mít nízké servisní náklady a nízkou pořizovací cenu? Pochybuju že by průměrnou spotřebu 5.1 L/100 malé turbo výrazně překonalo, aby mělo smysl prodražovat motor o turbo. Navíc by to znamenalo mít v autě víc komponent, které se můžou porouchat.
Předně ono to stejně podle mě vede k tomu, že motory s turbem se stanou standartem. Stejně jako u dehtu. Před 15-20 lety byl turbodiesel něco extra, dnes má turbo každý diesel.
1. Masová výroba turbomotoru - zlevní výrobu samotnou a rozpustí náklady na vývoj. To je klasika.
2. Náklady navíc? A v čem prosím? Je to samozřejmě díl navíc, který se může porouchat. Ale pokud to konstruktéři nezpackají, pak v tom nevidím problém. Takový 1.8 T u koncernu slouží a slouží. Bez problému.
3. Plochá křivka točivého momentu podle mě za ten špás stojí. Motor se nemusí tak točit, aby to jelo - tzn. nižší emise i spotřeba - tudíž výhoda pro zákazníka.
Já bych v tom viděl jen a jen přínos. A těch 15 tisíc bych navrch klidně přihodil.