anonym napsal:
ale jaguar za 250 tisic je neco jinyho nez prerostly S za dvojnasobek. Za prvy ma tazatel predstavu co chce,tak mu nebudu nutit neco co se libi me. a to charisma je proste jiny nez u medy. koneckoncu naklady budou myslim vyssi u nemce v tomto pripade.
V tomto případě i mohu prozradit, jak obvykle pracuji. Našel jsem týpka, který se specializuje na jaguáry S-Type. Vozí je nabourané ze západní Evropy, tady spravuje, díly schání všude možně, má odzkoušeno co tam pasuje z fordů a co ne. Prošlo mu jich rukama kolem dvaceti. Postřehy třeba ani nejsou jeho vlastní, prostě jenom ví, že je obrovský problém sehnat třílitrový motor, protože se zadírají. Dost zná jejich konstrukci a rozdíly modernizovaného modelu, protože je všechny měl rozebrané a mohl jsem si dva osobně prolézt. V asi osmi exemplářích jsem se svezl, tři z nich jsem testoval jako nové, s každým najel asi tisíc km. Získané postřehy nenapíšu tak jak jsem je nasbíral, to by bylo nekorektní. Vždy konzultuji, nejlépe s technickými školiteli značky, za je to možné, zda se taková závada může projevit, kdy byly jaké modifikace atd. Tím vyloučím zkreslené informace či fandovství značce ze strany původních zdrojů. Technické školitel by mi nikdy nic neřekl, kdybych přišel a chtěl prostě vědět, co se na těch autech sype. Musím tu závadu znát nějak obecně, třeba říct, že se zadírají třílitry. On pak aby bránil značku vysvětlí proč, jak a kdy. Já k tomu vím, že v Mondeu ST 220 se zadírají také. Chce to mít široký technický přehled, protože některá vysvětlení školitelů jsou také dosti "vrtěti psem". Například když jsem kdysi pátral, proč kolabují třílitrové patroly, a jak někdo mohl pustit do výroby takový šmejd, tak mi bylo řečeno, že na vině jsou zákazníci, kteří jedou po dálnici příliš rychle stále na plný plyn. Že prý v Japonsku, kde se jezdí pomaleji, takže tam s tímto motorem žádné problémy nebyly. Přitom v Japonsku diesely takřka nejezdí, rozhodně ne ty bez filtru. Příčina přitom byla, že potřeboali narychlo nový motor, tak koupili staré Isuzu, dali mu VP44 a hlavně zvětšili vrtání. Písty takového průměru měly příliš malý odvod tepla vzhledem k jejich tepelnému namáhání. Nejhlavnější pravidlo mojí práce však je naproso ignorovat tiskové mluvčí, ti jsou placeni jen a právě za to, aby pověst značky zlepšovali bez ohledu na skutečný stav věcí. Žádná moje recenze však nemá patent na pravdu a neznamená, že se třílitr zadře právě vám. Auto je věc tak složitá a tak závislá na tisíci vnějších okolnostech (palivo, podnebí, kvalita silnic, styl jízdy majitele), že snad už i má duši a i nejfundovanějším technickým závěrům se dokáže lecky vzepřít. Třeba teď mám kontakt na člověka, so s Escortem 1,8 TD najel 800 tisíc km a s Focusem 1,8 TDCi (!!!) už přes 400 tisíc km, vstřiky má původní. Až se s ním setkám, bude mne samozřejmě zajímat jak jezdí, jak auto zahřívá, kde tankuje, co používá za olej atd...