stréc od piva napsal:
k čemu je u pneumatik parametr hlučnost? at jedu s kym jedu,každý má puštěný radio tak,že z venku málokdy slyšíme nějaké zvuky...a každé auto většinou hučí motorem...a nějaký šum gum nehraje vubec roli
tak to by ses divil, občas bývá v říši kus dálnice s příměsí gumy v asfaltu a omezená rychlost na 120 km/h. Těch úseků není málo. Dle bývalých kolegů, se kterými jsem o tom mluvil se jedná o nějaký testovací provoz či co. Ten povrch je speciálně upravený kvůli snížení hluku od kol. Bývá na obchvatech a na dálničních průtazích městem .
To bys koukal kolik je při 120km/h hluk od kol, od motoru a aerodynamický hluk. Většina aut má 80% hluku od kol např. Stilo, Octavia - stichnou jen je slyšet tiché předení motoru, aerodyn. hluk kupodivu ne. Nový superb má celkem slušně odhlučnená kola, tvoří jen ca 20% hluku, 40% motor, ale nemilé je, že dalších 40% už ve 120 km/h tvoří aerodynam. hluk, co považuji u auta za 1 mil za faux pas (hlavně hluk od zrcátek). Překvapivě je znát kvaltiní odhlučnění 10 letého saabu 9-5 aerodyn. hluk ca 10%, pneu 30% (zimní) 60% motor, nutno podotknout, že saab je minimálně o polovinu tišší než nový superb (i motor).
Podtrženo a sečteno, chtěl jsem tím říct, že hluk od kol tvoří VĚTŠINU hluku v autě. Ty euronesmyslný nálepky u pneu v echopech jsou vycucaný z prstu. Dle těch nálepek se rozhodně nedá orientovat, je to hodně subjektivní. Nejlepší jsou přímé zkušenosti.