AutakBob napsal:
Není to lobbing. Doporučuji si něco nastudovat o letních pneumatikách obecně a projít si zásadní rozdíly mezi letní a zimní pneumatikou, o kterých se na internetu běžně píše. Když nebudeme brát v úvahu články od výrobců (ale zato odborníků), podívejte se třeba sem:
https://vas-pomocnik.cz/test-letnich-pneumatik/. Problém je v tom, že guma nemá jednotné složení a za různých teplot se tedy chová jinak. Navíc zimní pneumatika dezén uzpůsobený jízdě na sněhu, drážky jsou trochu jiné než u letní pneumatiky. Samozřejmě, pokud je v zimě teplejší počasí, nedá se nic dělat. Ale dojíždět zimní pneumatiky cíleně v létě je rizikové nejen pro vás, ale i pro ostatní účastníky provozu. Silně bych to nedoporučoval, vím o čem mluvím.
Už jsi to zkoušel jezdit na starých zimách v létě? Asi ne, jinak bys nepsal takové hovadiny a prej to není lobbing... Ale není zimní guma každá stejná a chování v ltě se liší od značky. Na firmě byla u nás taková politika - zimní se dojedou v létě a to jsem jich sjel hodně a problém nikdy nebyl. Já jezdil např. GY Ultragrip celé jedno léto-měly na zčátku 4,5mm a neměl jsem žádný problém a na podzim l se vyhodily. Pokud by jsi se nepodíval co je tam obuté před jízdou, tak by jsi žádný rozdíl při normální jízdě ani nepoznal. Ano, jízdou na hraně už se projevovaly v zatáčkách pištěním, ale stále držely, takže ty keci zimní guma se má vyhazovat se 4mm je nesmysl. Hlavně se všude mluví o ekologii a toto zrovna nikomu nevadí, že guma, která může ještě sloužit se dá do kontejneru. A myslím si, že je lepší třeba starší zimní značková guma v létě, než nová letní čína a to už nemluvím o protektorech - to je úplná blbost.Ony totiž starší zimní gumy mají již tvrdší směs a nižší vzorek a chovají se jinak, než nové vysoké zimní gumy s čerstvou směsí.
a teď do mě