Pavlik napsal:
Paul napsal:
stanikk napsal:
Záleží co se od auta očekává a taky jak se ten člověk o dané auto staral. Pokud to auto mělo pravidelný, řádný servis a ten kdo s ním jezdil nebyl dobytek, tak si myslím, že to auto může ještě dlouho a bez problémů sloužit.
Přesně tak, nejlepší je kupovat auto od někoho, koho dobře znám. Jestli to je i tento případ a auto mělo pravidelný servis, víc bych neřešil a šel do toho. Lepší než špekulovat a nechat se napálit od bazaristy. Ceed sice není automobilový mokrý sen, ale jako celek funguje a pokud chci od auta každodenní provoz a nic víc od něj nečekám, tak budete spokojeni. Souhlasím i s prvním názorem - motor má papírově velký výkon, ale v praxi těžko využitelný, to je u korejců normální napříč značkami. Co mi u Ceedu nejvíc vadilo byla převodovka, kdy jsem pořádně nevěděl, co za kvalt tam dávám. Asi je to o zvyku, navíc když přesednu do čehokoliv z audiny, tak nadávám na řazení i u baworáku.
Nějak nechápu, na co si u motoru 1,6 stěžujete - chováním je to přímo typický motor vybavený čtyřventilovou technikou (na válec). Z toho plyne jednoznačná charakteristika - točivý motor s poměrně velkým výkonem, který ale ožívá až po překročení cca 3000 RPM. Do té doby jede, ale je "nemastný, neslaný". Pokud chcete u motoru s běžným evropským objemem velký výkon ve špičce a současně točivý moment v nízkých otáčkách, musíte se poohlédnout po motoru s proměnným časováním ventilů - to je ale cenově trochu jiná liga.
Ono nejde ani o stěžování si, jako spíš o konstatování, že taková auta (a jejich výrobci) hrají na řidiče habaďůru. motor sice papírového výkonu dosáhne, ale většinou jen těsně pod omezovačem, a tam se často běžný řidič nedostane ani při předjíždění, nebo z vystrašenosti při předjíždění přeřadí na vyšší kvalt a výkon jde do pr*ele úplně, což ho rozhodí ještě víc. Sám jsem s mnoha takovými auty jel, takže vím, jak to může být nepříjemné. O co hůř, Cee-apostrof-D proměnné časování ventilů má, jen asi nefunguje tak jak by mělo. Možná za to můžou emisní normy, kdy je motor uměle seškrcen v nízkých a bohužel i středních otáčkách a motor reaguje tak jak má jen na plný plyn. Třeba by pomohlo načipování, u 1,6 8V od Audi, zvlášť u novější verze 75 kW to dokázalo udělat zázraky, výkon sice povýšil jen o pár koníků, ale změnila se mapa el. plynu a auto jelo pocitově daleko lépe a nemuselo se na něj tolik šlapat = menší spotřeba. Je totiž smutné, když moderní 1,6 jede jako 1,4 se spotřebou 2,0. Jsou ještě výrobci, kteří dokáží udělat 1,6 tak, aby se nekazila a jela, např. Mitsubishi. Úplně nejhorší variantou, která se dá koupit jsou nahoněné 1,4 s papírovým výkonem kolem 100 koní. To je tragédie. A´t už to byl Renault, Chevrolet aj... Auto pak nejede ani nahoře, ani dole a co je nejhorší, ani ve středních otáčkách. Těch 100 koní je k dispozici snad v rozmezí 50 otáček, kdesi před omezovačem, kam se nikdo nedostane a i kdyby, jsou k dispozici snad pikosekundu. Kde jsou ty časy, kdy 1,4 v Civicu dokázala potrápit limuzínu s V6 , na okresce ji nedala šanci a přitom jezdila za 6 litrů... To jsem se pak smál, jako když se dneska svezu něčím co má 300k a víc.