Citroenak napsal:
Osobne si nemyslim, ze je to uplne nerealne, aj ked nemam skusenost s alfou 159 s tymto motorom. Viezol som sa z 1.9jtd, a to bolo dost slabe. 2.4 som mal moznost skusit na lancii thesis, a to manual aj automat. Musim povedat, ze oproti mojej c5 103kw to nebol skoro ziadny rozdiel. Mozno v pouzivanych otackach. To auto je velmi tazke, asi preto to tak bolo. A alfa romeo s 2.4jtd vazi 1680 kg. Kia vazi 1263, co je obrovsky rozdiel. Ked k tomu priratame, ze na naftaku treba neustale hadzat nejaku rychlost, aby bol v pasme najlepsich otacok, je to celkom realne. Jazda na nafte sa pocitovo zda rychla, pretoze tam v tych nizkych otackach vykon vzdy je. Ale ked pride na meranie rychlosti proti benzinu, nema podla mna velke sance. Ked samozrejme neratame nelogicke meranie novinarov typu za ako rychlo sa dostane z 80-120 na 6 prevodovy stupen.
Já naopak souhlasím s dvěma kolegy nad tebou. Alfa (a 159 zvlášť) není jen o výkonu motoru (byť ten je u 2,4 JTD více než dostatečný), ale hlavně o podvozku. Ceed je průměrné rodinné auto nižší stření třídy, kdežto Alfa 159 představuje v jízdních vlastnostech vrchol střední třídy (ani vyzdvihované Mondeo na ni nemá). U Alfy 159 jsem musel hodně přehodnotit názor nato, co je reálně bezpečná nájezdová rychlost do zatáčky a musím přiznat, že kdyby vedle mě tehdy neseděl majitel a neustále neříkal přidej, zrychli, neboj se,....rozhodně bych se sám do takových rychlostí v zatáčkách nepustil. Těžko potom hodnotit, zda jsi byl po přesednutí z C5 vůbec schopen tu 159 správně použít a dostat z ní její potenciál. Osobně se přiznám, že bez jejího majitele na sedadle spolujezdce bych se tehdy možnostem, které 159 má, ani zdaleka nepřiblížil.
PS: 1,9 JTD může mít u 159 výkon jen 88kw (nebo také 110kw) - nevím, kterou verzí jsi jel, ale ani jedna zázraky nesvede.