Pavlik napsal:
Fanda napsal:
Ještě jsem zapomněl,že do benzínu preventivně přidávám superbenzín aditiv,prokazatelně čistí motor,nebo tankuju natural 98,zrovnatak prokazatelně čistí motor.A s karbonem má dnes problém velká část motorů ani nemusí mít turbo,nebo přímí vstřik jen se o tom tolik neví.Kupříkladu prví řada 1.2 Tsi ea 111 neměla ERG ventil,který k zanášení motorů velmi přispívá.
Pokud motor nemá přímý vstřik, tak nemá problém s karbonem. Karbonovat může jen při vysokém opotřebení (vysoká spotřeba oleje) nebo při vadném odvětrávání klikové skříně / airboxu (kdy jde opět olej do sání) a to se už bavíme o závadách, nikoli o normálním stavu motoru.PS: proč bych si kupoval motor kolem kterého musím chodit po špičkách, tankovat nejdražší benzín a ještě navíc lít drahé aditivum aby chvíli vydržel? Nějak nechápu, co by mě k takové koupi vedlo...
Nejdražší benzín ani aditivum se lít nemusí,většina řidičů to nedělá,ale kupříkladu superbenzín aditiv prodraží nádrž benzínu o necelých 40 korun.A například 1.4 MPI co používá třeba ix -20 se umí také zanést karbonem.Při nesprávném používání takhle můžete poškodit celou řadu motorů.