W140 je charismatické auto, zkusím ve zkratce zhodnotit z mého pohledu:
+ design, pravý Merc se vším všudy, robusnost nadevše, platí to i o interiéru
(jízda v noci, kdy je vidět tmavá přes 2m dlouhá kapota na konci s hvězdou, to je paráda
)
+ pasivní bezpečnost, někde jsem četl (na webu), že na zadních sedadlech připásaný pasažér by měl přežít čelní náraz ve 160km/h
+ životnost mechaniky (především V8, R6 benzín jsou taky dobré ale slabé na takové auto, V12 je malá série s nevychytanými mouchami, S350TD nic moc, S300TD je už lepší, ale 180PS je pořád málo na 2t pohot. váhy)
+ pohodlí - měkké pružení, perfektní sedadla, dvojíté zasklení - Merc od toho v dalších modelech upustil - kvůli váze skel
+ díly nejsou až tak drahé, nárazník za 100K, toho bych se nebál, jsou jich plné vrakoviště, nabídka druhovýroby bohatá
+ rychlé na dálnici načip a odblokovaná S500 umí 275km/h
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt-d/mercedes-s500.html
- hmotnost, hmotnost, hmotnost - i přes vyspělé zavěšení kol nic moc ovladatelnost 7er E38 je na tom daleko lépe a je nepatrně lehčí
- maticové přeposilované řízení - sice má neomezenou životnost, ale je tam 0 zpětná vazba, řízení v E38 je o něčem jiném
- díky váze a silným motorům je třeba častěji měnit spotřební díly - pneu, kotouče, čepy, destičky, tlumiče, silentbloky ,atd.- 320PS, přes 2t živé váhy vše namáhá více než u auta např. střední třídy - 150PS 1400kg
- brzdy S500 měla v základu pouze 16palcová kola, do kterých se vejdou max. 312mm bzrdové kotouče, čož na dnešní poměry na 2t auto není nic moc
Závěrem - mě se W140 líbí moc (ještě více kupé od W140 přezdívané "hmyzí oči")
je tu však silná konkurence v podobě 7er E38, A8 je trochu slabší konkurent, ale pro někoho má taky svoje přednosti - quattro a o 200kg lehčí hliníková nikdy nekorodujíc kastle.
Takže přeju šťastný výběr a rozhodně bych si pro auto zajel do dojčlandu.
O.