Jan Kos - Tipcars.com napsal:
Kritika pana Vaculíka je naprosto oprávněná. Citroen C5 HPi má také přímí vstřik a je to ten nejhorší motor co PSA má, samozřejmě u nás, Ve Francii s ním potíže nejsou a funguje jek má. U nás bych ho nedoporučil ani největšímu nepříteli. Na druhou stranu, jeden ze šéfů Citroenu ČR ho má a problémy s ním nemá. Tvrdí, že tankuje pouze benzin u Shellu a pouze u stejné pumpy. Největším problémem českého benzinu je větší obsah síry a vody. Motor se pak zanese karbonem a často spadne i do nouzového re...
Ano, já vím že máme nekvalitní benzín a že např. v Japonsku tyto vozy jezdí ještě lépe a úsporněji. Ale stále tvrdím, že v tomto obsahu auto jede jako z praku a za směšnou spotřebu. Pokud bychom udělali test a hodnotili dva motory ve stejném obsahu, tak tvrdím, že GDI pojede lépe a levněji. To je to, co tady pořád tvrdím. Je to má os. zkušenost, mám 10áté auto. Můžeme polemizovat o vzhledu, prostoru výhledu a td., ale toto jsou fakta. Carismy se nezastávám, jsou už daleko lepší auta, ale za ty peníze? Jo a k těm výkonům, co jsem tady četl: Ty rozdíly jsou ve vozech po faceliftu rok 2000 a výše. Starší GDI=92 kw Novější=90 kw
U obsahu 1,6 je to: starší 66kw, novější 73kw. Potom je ještě motor 1,8 s výkonem 85kw, ale ten se sem nedovážel, takže co tady jezdí je výhradně dovezeno neoficiálně.