Jan Kos - Tipcars.com napsal:
Kritika pana Vaculíka je naprosto oprávněná. Citroen C5 HPi má také přímí vstřik a je to ten nejhorší motor co PSA má, samozřejmě u nás, Ve Francii s ním potíže nejsou a funguje jek má. U nás bych ho nedoporučil ani největšímu nepříteli. Na druhou stranu, jeden ze šéfů Citroenu ČR ho má a problémy s ním nemá. Tvrdí, že tankuje pouze benzin u Shellu a pouze u stejné pumpy. Největším problémem českého benzinu je větší obsah síry a vody. Motor se pak zanese karbonem a často spadne i do nouzového re...
Pane Kosi, děkuji za Váš názor, ale abych se přiznal, tak mě tyto redakční testy moc nezajímají. V časopisech se testují buď nová auta, nebo auta z bazarů, kde se neví, jak se k nim předchozí majitel choval. Osobně dávám přednost informacím na různých forech, kam píší lidé, kteří mají několikaletou zkušenost se značkou vozu. To, že se motor zanáší karbonem je jev, který je u každého vozu stejný, bez ohledu na to, zda je to přímý vstřik. Byl jsem na emisích a motor má téměř výrobní parametry. Tankuji pouze Shell, nebo OMV a věřte, nebo ne, auto jede velice hezky a ta spotřeba tam je prostě suprová. Před Carismou jsem měl Mazdu 323 1,5 a spotřeba byla kolem 7l a výkon podstatně nižší. (65 kw) Byl jsem na Mitsubishi Clubu a četl jsem tam podobné zkušenosti, takže vím, že moje auto není výjimkou. Na závěr: ať posoudí skuteční odborníci do jaké míry GDI funguje, nebo ne,ale já vím, že je to výkonný motor a má (na svůj obsah) velmi nízkou spotřebu. Takže když pořád čtu, že ten přímý vstřik nefunguje, tak nevím co to pro mě znamená, já jsem spokojen.