karlik napsal:
-je to zvlastni - neco podobneho uz se tady resilo u motoru 1.8GDI - carisma - nejak "odbornici" jak vidi "neco DI".....je z toho vW TDI-))))....jenze mysaci jsou napred a to jejich GDI je soucasne FSI-))))
- ale jinak ten motor GDI vzhledem kë kvalite zdejsich benzinu(obsah siry) je asi opravdu riziko
Galant se delal TD - 2.0 - nejaky hodne stary diesel
no svuj názor na odborníka p. Šikla jsem tu již několikrát vjádřil, tazatel se opět dozvěděl technické udaje o autě, o spolehlivosti p. Šikl opět neřekl nic, to že 2,5 litr žere víc a jede líp než 2 litr je asi jasný, na to se nemusel věnovat celý odstavec, to že se musí měnit rozvody je taky jasný každýmu. Nicméně pane Šikl shodou okolností jsem majitelem 2,5V6 z roku 2001, tak VAše obecné údaje doplním. Se spotřebou to není tak hrozné, vzhledem k tomu že 6ti válec je mimořádně pružný a motor není třeba vytáčet tak i ve městě se bez problému vejdu na 9,5L, na dálnici má výhodu velmi dlouhá pětka ve 140 si motor pobrukuje cca 3300 otáček a při této rychlosti se dá jet v pohodě za 8,5L já mám běžný průměř 8,5-9L jezdím cca 70% město a zbytek dálnice. Motor je vynikající, papírově je sice 163 koní málo ale při zrychlování se nestačíte divit kde se tam ty koně berou. motor se dá vytočit až na 7tis, nad 4 tis motor chytne saze a silně táhne. na dvojku se dá vytočit až na 110km, trojka jde až na 160....přitom po městě se dá v pohodě pobrukovat na 1500-2000ot. a bez řazení plynule zrychlovat. Jízdní vlastnosti velmi dobré, předek klasický MC pherson v zadu víceprvkový závěsy, pérování je docela komfortní v zatáčkách se auto sice trošku víc naklání ale víceprvky auto bezpečně drží, jen se nebát v zatáčce trošku přitáhnout volant a bez problému se to projede i hodně ostře. S tím však souvisí nevýhoda a to že víceprvky nemají zorvna velkou životnost, mám cca 150tis km a už je potřeba výměna a ta nebude levná počítám tak 8-10 tis na jednu nápravu. Je nutno dodzžovat výměny oleje používá se 10W40 já jej měním už po 10tis km. Pár korun navíc mě nezabije a motor mi poděkuje. Dál trošku zlobí klima, to je ale problém u všech galantů, někdy mám pocit že si dělá co chce, nastavím nějakou tepolotu a nedokáže ji udržet, takže jsem nucen teplotu neustále přenastavovat, bud to hřeje a nebo šíleně chladí - nic mezi tím. Celkově je auto dost pohodlné, motory jsou hodně spolehlivý jediný co potká snad každýho galanta jsou hydroštely (hydraulický zdvihátka ventilů) pozná se tak že při nastartování motor "chrastí" po chvilce to přestane, je to že hydroštely jsou netěsné neudrží olej a nebo se naopak olejem zanesou a nefungují správně. Pokud hydroštely "chrastí" jen chvili po nastartování než se motor zahřeje je to v pohodě, doporučuji akorát zkrátit výmeny oleje tak na 7tis. km. pokud však hydroštely chrastí pořád je potřeba je vyměnit což je 24x500kč jinak se opotřebovávají ventilová sedla a vačkový hřídel.