Pátek 01.08.2014 19:39,
Koncern PSA
Je to jen póza kliše diskuzních fór, kdfe píše i tenm, co mí jen díru do řiti. Takový kydy od pípy po 5 dvanáctkách. S auty PSA (jmenovitě Pežoty jezdím od roku 1995 do roku 2008 co by uživatel a vlastník služebních a nyní jen jako občasný řidič rodinného vozu, který vlastní dcera. S konkretně pežoty jsem najel dfost přes milion km, všechno bez výjimky - mimo dědovy 405SRI, což byla benzínová verze - šlo o turbodýzly.
Když to shrnu a porovnám s vozy VW, které vlastnili kolegové z firmy, kde jsme pracoval (šlo o italskou firmu, sídlící kousek od Milána, čímž chchi říct, že ani PSA ani VW nebyly mateřské značky ale jen zcela dobrovolný výběr), tak PSA vozy proti VW byly asi tzak tisíc a jedenkrát méně celkově poruchové a tojak v mechanické, tak elektrické stránce věci. Zatímco na konkretně pasátech 1,9TDI se měnily turba a EGR ventily a díly náprav jako na běžícím pásu, včetně dílů podvozků.-zejména ramen a hlavně totálně zvlněných brzdových kotoučů různých možných i nemožných značek, tak na pežotech jsem měnil 1x ložisko LZ kola - zadřeno po povodni v roce 1998, dále ŘJ stahování okna PZ dveří u P807, dále 1x baterii na 406, a pak pouze díly předepsané výrobcem.-spotřební materiál jako brzdové desky a kotouče, ovšem op najetí min. 70-90.000km. Na motor HDI nepamatuji, že by bylo v kterémkoliv voze šáhnuto kvůli byť sebenepatrnější závadě, totéž mohu prohlísit o převdovoce a obecně o elektrice s výjimkou P407 1,6HDI SW, kdy nešlo auto občas nastartovat. problém po dvojí neuspěšné návštěvě v servisu a výměně skoro všeho vyřešila půlhodina práce a hledání a stačilo vědět, jak se drží pájka. Toť bylo opravdu vše.
Ad 607: protože i tento vůz jsem měl možnost hodně často jezdit-měl ho totiž můj pan ředitel konkretně šlo o motor 2,7, tak nechápu, co může napsat člověk nade mnou. Souhlasím s ním v jedné věci - ano, proti 406 byl servis cenově daleko dražší, ovšem spolehlivost byla zcela stejná - například o elektrice jsem u 607 ani nevěděli. Dokonce i výfuk byl po 220.000km originální abyl ve stavu nebojím se říct že perfektním. Na předku se musely měnit nějaké čepy, to ano, protože auot v Praze - kde jsem měli od roku 2005 branch office, by nevdyržela ani T815 a ta že něco vydržela. Koroze je pro všechny vozy PSA neznámý pojem, někdo občas někde nejasně napsal cosi o 5. dveřích u 407, já to "štěstí" neměl - auto ve 160tkm bylo bez jediné vady na kráse tak, jhako ostatní modely, zejména excelentní byla 406, která po 6 letech a 360tkm byla zcela totálně bez jediného puchýřku-neznala garáž a v zimě se nemyla, prtože by hrozilo riziko zamrznutí venku před hotelem. Takže to je moje zkušenost s PSA. Auata byla výhradně skoro 100% servisována bu´d v Miláně nebo v praze ve federal cars na Chodově. Nafta se kupovala kde to šlo, včetně bionafty a sra*ek v POlsku a na Ukrajině u polních pump. Napamatuji, že by kterékoliv HDI spadlo do nouzáku, jako kolegů TDI v Pasátech či Šaranech, nevím, co to byl dvouhmotový setrvačník ani u jediného auta (zato vím, co to bylo v Pasátech), netuším, zdali motory HDI měly EGR ventily (jasně, že mlěy, ale nikdy ani jedinkrát jsem nemusel řešit jeho čištění a jiné chuťovky, jako na dvou oktávkcáh TDI 81kW, které jsem mezi tím měl v rodině, nevím co to byly zvlněné kotouče....
Ať si říká kdo chce co chce, tak za 13 let žití s Pežoty musím uznat, že takto spolehlivé auto )asi jsem měl štěstí a nebo se lidé chovají k aut jako kd obytku nebo jsou oni sami dobytky) slavutný koncern VW nevyrobila a si ani nevyrobí, díky jejich totálně pokažené reputaci s motory TSI.
PS: navíc benzínové motory 3,0V snášejí i 91 oktanový benzín, tak jako třebas Niaasn Maxima 3,0V, aniž se o tom kde píše a dokocne motoryx neklep a ventily se nepodpalují.
Jo, kldině si nadávejte na PSA, aspoň jsou levné ojetiny. A tak to má být.
reagovat