anonym napsal:
Prosím poraďte mi někdo zda se při koupi vozu zajímat spíš o dieselový nebo benzínový motor??? Všude kolem čtu recenze v takové podobě, že dieselový motor se vyplatí až v případě, že ročně najedu cca 30000 km a více. Zajímalo by mě proč tomu tak je když spotřeba u benzínových motorů je vyšší než u nafty a ani cenou se obě pohonné hmoty od sebe výrazně neliší. Pro úplnost bych chtěl koupit BMW 530 o obsahu 3.0 buďto diesel nebo benzín rok 2003-2004, kdy pořizovací cena obou vozů je takřka totožná...
vseobecne razdy su VSEOBECNE. Statisticky je priemerny benzin JEDNODUCHSI, a teda menej narocnejsi na servis.
Takze ak jazdite malo, tak Vam nevadi, ze benzin ma mensiu ucinnost a ze je zrajevsi, pretoze ta strata nie je taka velka, voci nafte, ktora ako NOVA byva (spravidla) DRAHSIA.
Mam benzin i naftu, ekonomika mi pre jazdy po meste a do prace vychadza lepsie pre benzin, na dlhe cesty s rodinou v plnom obsadeni MPV v nafte (pricom mi ale to dunenie skutocne VADI), pretoze MPV v benzine zeru vdaka aerodynamike (koeficient Cx nic moc, kvoli zadnej stene v style vrata od stodoly a treba ho nasobit celnou plochou, spravidla dvojnasobnou oproti slusnej limo) aj travu pri ceste. Naklady na servis nafty su VYSSIE. VYRAZNE. Ale verim, ze pri nejakom benzinovom "klenote", to vyjde na rovnako... Vzdy je to o konkretnom aute, konkretnom sposobe pouzivania ale najma o konkretnom cloveku. Mne tie nafty skutocne HUCIA a mozu ma presviedat, ze je to utlmene...