0
zpět
 

diskuze k tématu: Renault Fluence 1.5 dCi 78 kW v redakčním testu

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 14:22, RE: spotreba
David V napsal:
Přečtěte si článek Slávka Stýbla, ten to krásně rozebírá.
Výkon motoru je podle následujícího vztahu:
P=F*v
F.... odporová síla
v.... rychlost pohybu ve směru působení síly (v podstatě proti tomuto směru)
Odporová síla se rozpadá na aerodynamickou, valivou a třecí složku. Aerodynamická a valivá závisí na konstrukci vozidla, zatímco ta třecí se týká motoru a převodového ústrojí - tahle jediná složka v podstatě dělá ty hlavní rozdíly ve spotřebě.
Tohle není problematika, která se dá popsat v disku...
imho se spotreba ve tvem priklade bude lisit. minimalne proto, ze oba motory budes mit jinak zprevodovane. 100 konovy agregat bude pri dalnicni 130tce muset tocit vetsi otacky, aby vyvinul silu potrebnou k udrzeni teto rychlosti a prekonani odporu pusobicich na auto. lidove receno, bude mit s autem vetsi praci a v dusledku toho muze byt spotreba vetsi, nez u silnejsiho agregatu. cim vyssi rychlost (potazmo odpory), tim vic to bude platit
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 14:31, RE: spotreba
Reno napsal:
M5 je desetiválec a 520i čtyřválec - oboje atmosféra. Ano, bude nějaký rozdíl v hmotnosti obou vozidel. Ale je to opravdu takový rozdíl, že to při stejné rychlosti bude dělat dvojnásobek?
Podle toho co píšeš, tak si můžu pořídit M5 a budu s ní jezdit při stejném stylu jízdy - třeba při přesném dodržování rychlostních limitů - za naprosto stejné peníze jako 520i?
Znovu se proto ptám, proč to na těch válcích ukazuje dvakrát tolik, když v tom není žádný rozdíl?
Nejsem si jistej, ale není náhodou v těch laboratorních podmínkách taky mimo jiné - zrychlování na plný výkon na danou rychlost? - logicky M5 zrychlí např. z 50-130 rychleji a podá při tom výrazně vyšší výkon a spálí tutíž více paliva - a to dělá ty rozdíly.
PS: nezapomněl si, že jsi sliboval příběh kamaráda "kterak sedmičkové báwo za 200tis koupil, plno peněz utratil a za 100tis prodal...." ?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:08, RE: 1.5 dCi 78kW
Key1 napsal:
nerozciluj se. ja Pavlikovi pri 150ti tech 5,5l nafty taky neverim. tim spis kdyz to meril gpskou . bud jel z hodne velkeho kopecka, nebo mel v zadech uragan
Tu rychlost jsem uvedl dle GPS, protože většina tachometrů přeměřuje (megane ve 150 dle tacho jede reálně 141). Jestliže té spotřebě nevěříte, je to vaše věc - nikdo z vás to auto ani neřídil ani nevlastnil, ale hlavně že rozumujete.
PS: palubní PC měří kupodivu správně - zatím jsem nezaznamenal odchylku spotřeby o více než 0,1 litru proti dotankování.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:09, RE: spotreba
Reno napsal:
M5 je desetiválec a 520i čtyřválec - oboje atmosféra. Ano, bude nějaký rozdíl v hmotnosti obou vozidel. Ale je to opravdu takový rozdíl, že to při stejné rychlosti bude dělat dvojnásobek?
Podle toho co píšeš, tak si můžu pořídit M5 a budu s ní jezdit při stejném stylu jízdy - třeba při přesném dodržování rychlostních limitů - za naprosto stejné peníze jako 520i?
Znovu se proto ptám, proč to na těch válcích ukazuje dvakrát tolik, když v tom není žádný rozdíl?
10 válců a 4 válce je celkem propastný rozdíl ve ztrátách v motoru. Bohužel o těchto vozidlech nic nevím, takže se nemohu pouštět do hlubších úvah.
Nicméně mně varovali všichni před spotřebou i toho pidi šestiválce a za ten rok, co to auto mám se mi kombinovaná spotřeba pohybuje pod 9,2 l/100 km. S předchozím autem o 350 kg lehčím s motorem skoro polovičního výkonu (90 k) jsem dosáhl po 6-ti letech spotřeby 7,6 l/100 km.
V případě té staré Vectry jsem jezdil za to, co bylo psáno v techničáku a teď mám hodnotu více jak o 0,5 litru lepší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:11, RE: 1.5 dCi 78kW
mufik.martin napsal:
Nechci zpochybnovat spotrebu 5.5 pri 150, ale extra, supet, hyper sporilek TDI v toledu 81kw si bral pri nejmensim 6 litru pri teto rychlosti, ano, mel jen petikvalt, ale zase TDI je legendarni spotrebou....u mnohem teezsiho mondeo TDCI mam na sestku pri 130 cca 2200. Je ale pravda, ze kdyz jsem jel na tempomat plzen-praha tak jsem mel 140 od kraje dalnice do druheho kraje a palubak za tech cca 80 km ukazal 5.7 (skutecnost 6.2) jel jsem sam a prazdny kufr. Takze mozna mnohem lehci auto s 1.5 mot...
Pořád uvádíte motory s citelně větším objemem - doporučuji tento motor v praxi - budete se divit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:17, RE: 1.5 dCi 78kW
Pavlik napsal:
Tu rychlost jsem uvedl dle GPS, protože většina tachometrů přeměřuje (megane ve 150 dle tacho jede reálně 141). Jestliže té spotřebě nevěříte, je to vaše věc - nikdo z vás to auto ani neřídil ani nevlastnil, ale hlavně že rozumujete.
PS: palubní PC měří kupodivu správně - zatím jsem nezaznamenal odchylku spotřeby o více než 0,1 litru proti dotankování.
To, že auto vlastním a řídím neříká vůbec nic o tom, jestli rozumím tomu, co se v autě odehrává! Myslím, že zářným příkladem bylo obhajování dusíku v kolech. Tolik k rozumování.
Pokud se mi zdá něco přehnané, tak se snažím zjistit, jestli je moje nedůvěra opodstatněná nebo ne, také to není nic nepochopitelného, zejména na diskusím fóru, které tady od toho je.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:24, RE: 1.5 dCi 78kW
TOM napsal:
Diskuze o spotřebě je vždy velmi složitá a málo kdy vedoucí k jednoznačnému výsledku. Ono takové auto při ustálené rychlosti 75 km/h nebude brát 5 l/100km,ale o dost méně. Zároveň mám zkušenost s takovýmito malými diesely a opravdu se s nimi dá jezdit při rychlosti 140-150 po dálnici za 5,5l/100km. V tomto ty malý diesely mají fakt smysl.
ale zeptám se ještě jinak - mulvís o potřebě 8x vetšího výkonu - ano souhlasím-ale znamená to i 8x vetší spotřebu?
A že zrychlování nemá vliv na spotřebu? Jist...
Zrychlování má na spotřebu nižší vliv než brzdění. Brzdění je to, za co vytahujeme peníze u pumpy. Platíš najvíc za to, že energii maříš - proto se dělají hybridy, které energii rekuperují.
Já nejsem sutdovanej motorář, ale málokterá závislost v termodynamice je lineární, což je v podstatě odpověď na to, jestli bude mít motor při 8x větším výkonu 8x vyšší spotřebu. Nebude, právě proto, že nejde o lineární závislost, stejně jako s těmi odpory. Aerodynamická síla se zdvojnásobením rychlosti zvedne 4x a tak podobě je to se vším.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 15:36, Spotřeba
K tématu spotřeba doporučím přečíst článek Slavomíra Stýbla z 22.6.2009
Automobilový konstruktér: vše o jízdních odporech a výkonech (nebo tak nějak nešlo mi to přetáhnout)
Tam se přesně dozvíte, co se tady snažím nešikovně nastínit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 18:29, RE: Spotřeba
David V napsal:
K tématu spotřeba doporučím přečíst článek Slavomíra Stýbla z 22.6.2009
Automobilový konstruktér: vše o jízdních odporech a výkonech (nebo tak nějak nešlo mi to přetáhnout)
Tam se přesně dozvíte, co se tady snažím nešikovně nastínit.
No, a já se snažil říct, že hrozně moc ( a to se doufám shodnem) spotřebu ovlivnuje styl jízdy. a pokud nic nevíme o daném stylu jízdy na okresce se spotřebou 5l/100km, nemůžeme ani náhodou vyvozovat zdali je reálná spotřeba 5,5l/100km při dálničním tempu ustálenou rychlostí 150km/h.
A k tomu 8x vetší výkon při dvojnásobné rychlosti - ono zase těch 100km ujedu za poloviční čas, takže samozřejmě spotřeba nemůže být osminásobná, ale ona není ani čtyřnásobná - to je všem z praxe jasné. jde o to, že při těch zmíněných 75km/h mají na celkových odporech větší podíl síly,které na rychlosti nezávisí. Ten osminásobek přece vychází z odporu vzduchu, ale jak říkám - jsou tu další brzdné síly, které na rychlosti nezávisí a tudíš v malých rychlostech mají větší podíl na celkových brzdných silách, které musí motor překonávat.
Jinak tě obdivuji za nahlas vyslovenou myškenku, že při shodné jízdě berou všechna auta stejně. (při shodném palivu - naftový motor má samozřejmě vyšší účinnost a dalších srovnatelných podmínkách jako třeba hmotnost či odpor vzduchu) Já si totiž to samé myslím dávno také (mám to i vyzkoušeno 1,6 vs 2,0 vs 2,5), ale je mi jasné, že to plno lidí nepochopí a neuvěří tomu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 18:56, RE: Spotřeba
TOM napsal:
No, a já se snažil říct, že hrozně moc ( a to se doufám shodnem) spotřebu ovlivnuje styl jízdy. a pokud nic nevíme o daném stylu jízdy na okresce se spotřebou 5l/100km, nemůžeme ani náhodou vyvozovat zdali je reálná spotřeba 5,5l/100km při dálničním tempu ustálenou rychlostí 150km/h.
A k tomu 8x vetší výkon při dvojnásobné rychlosti - ono zase těch 100km ujedu za poloviční čas, takže samozřejmě spotřeba nemůže být osminásobná, ale ona není ani čtyřnásobná - to je všem z praxe jasné. jde o to, že...
Davide,
přečti si tento článek:
http://news.auto.cz/technika/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes.html
je v něm vysvětleno, jak se postupuje při měření spotřeby paliva. Tento test je shodný pro všechny auta.
Teď, hodnoty:
http://www.svetbmw.cz/bmw-rady/bmw-5/motory/
520i
Spotřeba paliva:

* Město: 9,2 l
* Mimo město: 5,4 l
* Kombinovaná spotřeba: 6,7 l
BMW M5

* Město: 22,7 l
* Mimo město: 10,2 l
* Kombinovaná spotřeba: 14,8 l

Spotřeba je v podstatě dvojnásobná. Předpokládáme, že oba dva automobily absolvovaly test v laboratorních podmínkách, které byly pro oba dva stejné. Čím je dána dvojnásobná spotřeba, když odpor karoserie je v podstatě vyloučen, tedy je u obou aut stejný? Je to dáno ztrátama desetiválce?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 19:30, RE: Spotřeba
Reno napsal:
Davide,
přečti si tento článek:
http://news.auto.cz/technika/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes.html
je v něm vysvětleno, jak se postupuje při měření spotřeby paliva. Tento test je shodný pro všechny auta.
Teď, hodnoty:
http://www.svetbmw.cz/bmw-rady/bmw-5/motory/
520i
Spotřeba paliva:

* Město: 9,2 l
* Mimo město: 5,4 l
* Kombinovaná spotřeba: 6,7 l
BMW M5

* Město: 22,7 l
* Mimo město: 10,2 l
* Kombinovaná spotřeba: 14,8 l

Spotřeba je v podstatě dvojnásobná. ...
a další zajímavý článek
http://auto.idnes.cz/kolik-vase-auto-zere-rozhodne-vic-nez-rika-vyrobce-fsy-/automoto.asp?c=A080108_164205_automoto_fdv
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 19:41, RE: Spotřeba
Reno napsal:
Davide,
přečti si tento článek:
http://news.auto.cz/technika/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes.html
je v něm vysvětleno, jak se postupuje při měření spotřeby paliva. Tento test je shodný pro všechny auta.
Teď, hodnoty:
http://www.svetbmw.cz/bmw-rady/bmw-5/motory/
520i
Spotřeba paliva:

* Město: 9,2 l
* Mimo město: 5,4 l
* Kombinovaná spotřeba: 6,7 l
BMW M5

* Město: 22,7 l
* Mimo město: 10,2 l
* Kombinovaná spotřeba: 14,8 l

Spotřeba je v podstatě dvojnásobná. ...
Moc pěkný odkaz-oba - chválím. Ještě nezapomen štouchnout toho kamaráda za co investoval tolik peněz do toho sedmičkovýho bmw.
Vysvětlení tak rapidně rozdílných spotřeb je dost složitý a něco asi budou jen moje osobní spekulace.
První fakt - M5 je o 300kg težší než 520i - to je 20procent.
Při shodném zrychlování se tedy musí rozhýbat o 20 procent težší hmota auta. Ale pozor - nejen to - ona se musí taky rozhýbat mnohem těžší masa pohyblivých částí motoru - a tady bude percentuální nárůst hmoty ještě větší.
naopak si všimni vždy toho koku při pridání počtu válců - R4 vsR6vsV8 a naopak nápadně podobných hodnot u stejnoválců při rapidně rozdílném výkonu.
Další věc - u motorů zavedených v roce 2007 - týká se právě 520i - 125kw byl zaveden přímý vstřik, který zvyšuje účinnost a tudíž snižuje spotřebu - hlavně tu laboratorní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 19:49, RE: Spotřeba
TOM napsal:
Moc pěkný odkaz-oba - chválím. Ještě nezapomen štouchnout toho kamaráda za co investoval tolik peněz do toho sedmičkovýho bmw.
Vysvětlení tak rapidně rozdílných spotřeb je dost složitý a něco asi budou jen moje osobní spekulace.
První fakt - M5 je o 300kg težší než 520i - to je 20procent.
Při shodném zrychlování se tedy musí rozhýbat o 20 procent težší hmota auta. Ale pozor - nejen to - ona se musí taky rozhýbat mnohem těžší masa pohyblivých částí motoru - a tady bude percentuální nárůst hmoty j...
já vím, já vím, už jsem mu to psal ať mi to všechno dá dohromady

zmiňovaný článek pana Stýbla:

http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=4129&emailem=ano&Lang=cz

ledacos mi vysvětlit, ale ne pořád to, jaktože má jedno auto ve stejných podmínkách dvojnásobnou spotřebu oproti druhému, když jediný rozdíl mezi nimi je ve výkonu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 20:00, RE: Spotřeba
Reno napsal:
já vím, já vím, už jsem mu to psal ať mi to všechno dá dohromady

zmiňovaný článek pana Stýbla:

http://www.tipcars.com/applications/magazin/clanek.php?id_clanek=4129&emailem=ano&Lang=cz

ledacos mi vysvětlit, ale ne pořád to, jaktože má jedno auto ve stejných podmínkách dvojnásobnou spotřebu oproti druhému, když jediný rozdíl mezi nimi je ve výkonu.
A k té hmotnosti - nemyslím, že by 4-5 lidmi naložená 520i začala žrát tolik co M5 s řidičem..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 20:24, RE: 1.5 dCi 78kW
David V napsal:
To, že auto vlastním a řídím neříká vůbec nic o tom, jestli rozumím tomu, co se v autě odehrává! Myslím, že zářným příkladem bylo obhajování dusíku v kolech. Tolik k rozumování.
Pokud se mi zdá něco přehnané, tak se snažím zjistit, jestli je moje nedůvěra opodstatněná nebo ne, také to není nic nepochopitelného, zejména na diskusím fóru, které tady od toho je.
Nízké spotřebě malého dieselu prostě nevěřím - napsal majitel benzinového šestiválce který zde několikrát projevil odpor k dieselům - ani mne to nepřekvapuje. Nicméně to, co se odhrává v motoru znám (byť alespoň dle textů ne tak brilantní technickou mluvou popsané), neboť jsem v minulosti několik let vedl autoservis. Je pravdou, že tento motor je o mnoho technologicky pokročilejší, nežli tvůj 2,5 V6 - také si ho neodservisuješ v garáži. Je to common rail třetí generace s proměnnou geometrií turbodmychadla, piezoelekrickými vstřikovači a filtrem pevných částic. Mohu jen doporučit získat osobní zkušenosti - potom mi začnete věřit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 20:25, RE: Spotřeba
Reno napsal:
A k té hmotnosti - nemyslím, že by 4-5 lidmi naložená 520i začala žrát tolik co M5 s řidičem..
Hodně udělá ten přímý vstřik a snížení počtu válců - vnitřních odporů. už třeba jen předchůdce tebou zmíněné 520i se stejným označením i výkonem - tedy 520i,ale 2,2R6 měla kombinovanou spotřebu 9,1 l/100km - to je znatelný rozdíl co? Takže ta skvělá spotřeba 520i R4 je dána vývojem techniky.
Ještě přemýšlím (a je to moje ostuda,že to nevím) - jestli náhodou M5 nebyla vynechána z programu EfficientDynamics.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 17.05.2010 23:38, RE: Spotřeba
TOM napsal:
No, a já se snažil říct, že hrozně moc ( a to se doufám shodnem) spotřebu ovlivnuje styl jízdy. a pokud nic nevíme o daném stylu jízdy na okresce se spotřebou 5l/100km, nemůžeme ani náhodou vyvozovat zdali je reálná spotřeba 5,5l/100km při dálničním tempu ustálenou rychlostí 150km/h.
A k tomu 8x vetší výkon při dvojnásobné rychlosti - ono zase těch 100km ujedu za poloviční čas, takže samozřejmě spotřeba nemůže být osminásobná, ale ona není ani čtyřnásobná - to je všem z praxe jasné. jde o to, že...
Jen postřeh k:
"A k tomu 8x vetší výkon při dvojnásobné rychlosti - ono zase těch 100km ujedu za poloviční čas, takže samozřejmě spotřeba nemůže být osminásobná, ale ona není ani čtyřnásobná - to je všem z praxe jasné"

Řeč je přeci o průměrné spotřebě Litrů/100km. Ne Litrů za 1hodinu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.05.2010 07:29, RE: Spotřeba
TOM napsal:
Hodně udělá ten přímý vstřik a snížení počtu válců - vnitřních odporů. už třeba jen předchůdce tebou zmíněné 520i se stejným označením i výkonem - tedy 520i,ale 2,2R6 měla kombinovanou spotřebu 9,1 l/100km - to je znatelný rozdíl co? Takže ta skvělá spotřeba 520i R4 je dána vývojem techniky.
Ještě přemýšlím (a je to moje ostuda,že to nevím) - jestli náhodou M5 nebyla vynechána z programu EfficientDynamics.
tak k té 750i -

no ty 3 kila byly jeste hodne malo, sem resil jen akutni veci (pokazene okna, praskla nadrz, dobity lak, atd to neee )

sem tam pocital ouplne fse : 3 x volej , 1x getriebe olej, 2 x sada gum , 2 x desky , 1 x kotouce (4) , tlumice, pruziny, cela predni naprava, servo, svicky , kable k nim (13 tisic) , ridici jednotka abs (30 tisic) , pak blbosti jako folie, vyfuky, KN filtry sani, 2 baterky, a spoustu dalsich picovin, na ktere uz nepametam

a k tomu jen dodávám - co si pamatuju, tak jen s tou nádrží tam byl (u mechanika, který mu vše dělá za ceny "pro známého" třikrát a pořád tekla, s automatickou převodovkou se muselo do renocaru na výměnu oleje a to taky cosi stálo, jak vidno z textu tak tam kolega započítal i věci, které za opravy považovat nelze, ale i tak slušné...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.05.2010 07:53, Větší?
Tak v poslední větě je "menší" nepřesnost. Octavia II je opravdu větší(rozvor 2578 vs. 2702, délka 4569 vs. 4618). Prostě Octavia je ta stará dobrá česká střední třída a ve velikosti jí málokdo překoná.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 18.05.2010 08:23, RE: 1.5 dCi 78kW
Pavlik napsal:
Nízké spotřebě malého dieselu prostě nevěřím - napsal majitel benzinového šestiválce který zde několikrát projevil odpor k dieselům - ani mne to nepřekvapuje. Nicméně to, co se odhrává v motoru znám (byť alespoň dle textů ne tak brilantní technickou mluvou popsané), neboť jsem v minulosti několik let vedl autoservis. Je pravdou, že tento motor je o mnoho technologicky pokročilejší, nežli tvůj 2,5 V6 - také si ho neodservisuješ v garáži. Je to common rail třetí generace s proměnnou geometrií turb...
Ne, to je zkreslené. Ano nezastávám názor, že do malého osobního auta patří naftový motor, i když vím, že má vyšší termodynamickou účinnost. Moje reakce není zaslepená ve smyslu je to diesel - a to je špatný. Jen prostě nevěřím spotřebě 5,5 litru nafty při tachometrových 160-ti. Toť vše.
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.