Pepe napsal:
Zdravím Přemka - hýčkej si Xantii, co to jde, při výběru z těchto aut je to pro mě jasná volba. A ten starý předkomůrkový 2,1 TD bych bral snad radši než HDI... Snad poslední trvanlivý diesel co spolu P a C stvořili.... A obecně ke spotřebám: P 307, 1,6 16V - jezdí s tím většinou manželka s dětma, po městě, krátké trasy, klima, cca 9,5 l. Když to tak je, tak se to nestydím napsat. Dálky 7,5-8. Takže V6 s dvoutunovým autem za 7l - to není na 100 km, ale na nastartování, že....
No přiznám se, že Xantii si hýčkám (byť zvonku to tak nevizerá
), při každé výměně oleje vždy poprosím technika, ať zkoukne co by kde by...ale je toho pomálu. Zastávám názor, že je lepší věci podchytit dokavaď to stojí málo, byť by to vydrželo, než čekat, co se stane časem. Navíc opravář, co k němu jezdím, mi vždy poradí co je nutné hned, co počká, co je třeba nové a co stačí z vrakoviště...K dotazu na hydrauliku. Nechci to zevšeobecňovat, ale od časů modelu BX je hydraulika bezbroblémová, samozřejmě se to bude lišit podle toho jak se kdo stará. Je třeba pravidelně (tuším po 60.000 km) měnit hydraulickou kapalinu, popř udělat proplach - doporučuje se, ale technik mi podle stavu kapaliny kterou při výměně vypustí řekne zda je to nutné a pak je třeba sledovat tlak v koulích (na Xantii, samozřejmě
. Že něco není ok pozná zkušenější řidič (tedy ten co se xantií jezdí) sám, popř to pozná ten, kdo se s tím zabývá. V kouli je gumová membrána, za ní stlačený plyn (tuším že dusík) před mebránou hydr. kapalina. Dojde li k poklesu tlaku plynu, auto hůř pruží, utečeli plyn zcela, mebrána se zpravidla prorazí a ta část auta "ztuhne" ale určitě se neznepohybní. Je-li to možné, dopručuji nákup s někým zkušenějším, popř hned po koupi nelitovat peněz (stejně je nutné mít nějakou rezervu, ono se vždy něco najde (výfuk, rozvody , kotouče, destičky, lanovody, čepy, ložiska v kolech...), co vám dobrák před vámi přenechal a "opravdu o tom nevěděl, to je divný, mě tohle nikdy nezlobilo..." Jinak u koulí, jejichž životnost je myslím asi 80.000 km je možná buď náhrada za nové original, nebo druhovýroba o dost levnější (zkusil jsem to, no problem) a nebo dofouknutí. To ovšem není "legální postup" ale funguje, mám některé koule takto servisované. Ovšem v Praze je jeden šikovný chlapík, který dělá jen tohle, o jiném nevím. Chcete-li dám kontakt, napište mi na "
[email protected]". Co u Xantií zlobí, je úchyt táhla zadního stabilizátoru (tak nějak se to jmenuje), který bývá opotřebován, na vrakovišti jsou na tom podobně a nový stojí dost. Pomohli jsme si svépomocí a zatím to drží (asi 30.000km), nestálo to skoro nic... Tolik k hydraulice. A spotřeba u benzínu při zhruba stejném výkonu motoru a stylu jízdy, pokud nebude mezi motory min 10let rozdíl, bude vyšší. Jak jsem zmiňoval, docela tu 2.1TD honím a jezdím se spotřebou o 1-1,5 l vyšší. Kdybych jezdil stejně s benzínem, je to tak o 5l. Neříkám, že při pozorné, hodně pozorné jízdě se nedá jet se spotřebou blízké dieslu. Jinak žena jezdí v citroenu ZX 1.4, pravda většinou krátké trasy po městě (nákupy, děti apod) mezi 7-8 l. No nic, asi nemám štestí, ale je to zvláštní, motory mám v pořádku, ale zázračnou spotřebu ne. I když na volnoběh to taky moc nežere...Mějte se a když tak napište, co budu vědět řeknu..