xf napsal:
Nicméně, použil jsem google, a na jedné slovenské stránce je o tom zmínka. Konkrétně jakýsi Ekolube. Tedy pravděpodobně Ekolube M1. Což je ale jeden z těch výrobků, které mají zlepšovat mnoho věcí, a o kterých výrobci aut i olejů tvrdí, že nejsou zapotřebí. Nicméně, jak jsou ventily mazány? Není to můj obor, nevím jestli u všech motorů, ale běžně jsou ventily mazány motorovým olejem. Přesněji řečeno dřík ventilu, olejovými kanály. Rozhodně ale není mazán benzínem.
U pohonů na LPG (LPI) je problém v tom, že LPG neobashuje aditiva jako benzín, ať na bázi TEPb nebo syntetická. Ta mj. částečně chrání ventilová sedla. Ačkoliv má P-B nižší výhřevnost, hoří při vyšší teplotě.A to je ta potíž.
Jinak zaklepáváním ventilových sedel trpí všechny motory bez výjimky, to je dáno mechanismem hoření LPG. Bohužel, u některých motorů se to projeví dříve, u jiných o kus později. Jinak LPG samo o sobě je palivo dosti znečištěné různými příměsemi, které jednak mají tendenci zanášet systém a taky způsobují větší nároky na spalovací proces.
Co se týká porovnání výkonu benzín x LPi, tak Subaru uvádí ofocoálně na svých stránkách výkon paradoxně vyšší o cca 3% oproti benzínu, což zdůvod%nují optimalizací spalování LPG a vstřikováním v jeho kapalné formě. Nemám důvod tomu nevěřit.
Já jsem LPi do svého Subaru taky zvažoval a po propočítání všeho při nájezdu necelých 20tkm/rok jsem na to zanevřel, neb se to nevyplatí z dlvodu dlouhé návratnosti (cca 45-50.000km) a to bude mít můj vůz již 115-120tkm, čili půjde do světa. Takže LPG by mi nepřineslo žádný zsik, jen by se zaplatilo a to je přeci blbost.