Zdeny60 napsal:
U pohonů na LPG (LPI) je problém v tom, že LPG neobashuje aditiva jako benzín, ať na bázi TEPb nebo syntetická. Ta mj. částečně chrání ventilová sedla. Ačkoliv má P-B nižší výhřevnost, hoří při vyšší teplotě.A to je ta potíž.
Jinak zaklepáváním ventilových sedel trpí všechny motory bez výjimky, to je dáno mechanismem hoření LPG. Bohužel, u některých motorů se to projeví dříve, u jiných o kus později. Jinak LPG samo o sobě je palivo dosti znečištěné různými příměsemi, které jednak mají tendenci ...
Aditiva? Co já pamatuji, tak skutečně olovnaté přísady něco s ventily společného měly. Jenže zároveň, s obměnou vozového parku, bylo olova v benzínu, během cca 30-ti let, asi jen 5% výchozího stavu. A když se přecházelo na bezolovnatý, tak odborníci tvrdili, že "sedla ventilů jsou u motorů na bezolovnatý benzín tvrzená, a přísady již nepotřebují".
Takže mě z toho vyplývá následující: "mazání" přísadami nejspíše má přínos pro motory na olovnatý benzín. (Dnes s draslíkatými přísadami.) Ale pro motory na bezolovnatý benzín, přísady zapotřebí nejsou.