BMW528i napsal:
1,5 dci je jeden z nejporuchovějších dieslů. určitě bych se mu vyhnul. navíc nájezd 143tkm je naprostý nesmysl. 10 let starý diesl s nájezd pod 300tkm je na 99% stočený, když už nafta, tak bych hledal punto II 1,9d bez turba
Teince by především měl někdo vysvětlit, že diesel je blbost. Že pokud chce stlačit náklady na ježdění, tak se má poohlídnout po benzínu (menší riziko drahých oprav, možnost jezdit i kratší trasy bez zničení filtru sazí FAP, lepší jízdní vlastnosti - není moc zatíženej předek) v ne moc těžkém autě.
Vzhledem k tomu, že Teinka není odborník, podle mne osobně by jí nejvíce sedla Fabia s benzínovým čtyřválcem 1.4. Je skoro jedno zda s tím německým z VW (55 a 74kW), který lépe jede, nebo s tím českým (44 nebo 50kW). Je zde totiž několik velkých plus pro Fabii.
1) Je jich mezi lidem moc. Tím lze snadno najít kus, co byl koupen v čr (lze tedy prolustrovat spol. CEBIA), často má jednoho majitele, má poctivě vedenou servisku (která lze ověřit) atd.
2) Cena odpovídá tomu, co chce Teinka investovat.
3) cena oprav, dostupnost servisu
Spotřebu to bude mít cca 6 na 100km. Fakt to má smysl hledat auto, které sice žere 5.5 na sto km, ale hrozí mi riziko VELMI drahých závad? Fakt ?
Doporučování raritních podivných vozů působí podle mne v tomto konkrétním případě spíše kontraproduktivně.