Pátek 10.06.2016 09:31,
Nesmysly o zadírání motorů 2.0 turbo 16v
Motor 2.0 turbo 16v "Lampredi TwinCam" je konstrukčně jeden z nejzdařilejších motorů, který kdy spatřil světlo světa (tuším v roce 1968). Po českém internetu z pera některých matlů často čtu tragické story o jeho chronickém zadírání. Podle pánů redaktorů, kteří asi v životě nevyměnili u auta ani destičky, by se ani jeden motor nemohl dožít 100 000 km.
Jenže on se jako naschvál klidně dožívá 500 000 km a honí i s těmito kilometry eskové audiny. Mohu klidně demonstrovat.
Nejčastější příčinou zadření nejen tohoto, ale i všech ostatních konstrukčně podobných motorů je buď v netěsnosti mazací soustavy (nejčastěji), používání špatných olejů nebo jízda s degradovaným motorovým olejem, vysoké výkonové nároky u studeného motoru (kdy teplota oleje je příliš nízká, aby mohla zátěž umazat), nedodržení servisního manuálu (velmi časté, neboť ho nikdo nečet – to olejové čerpadlo má jednu charakteristickou vlastnost o níž je třeba prostě jenom vědět) nebo závada řídící elektroniky.
Žádný konstrukční důvod k zadírání tam není!
Pokud s tímto motorem využijete služeb někoho, kdo servisuje skutečně sportovní auta nebo alespoň čte občas servisní manuály, nemůžete mít problém. Pokud problém máte, víte nyní, kde je a jak se jmenuje.
reagovat