anonym napsal:
[19.11.2007 18:33:40] >> jinak cituju k VS 3.0dci:
Tak s největší pravděpodobností je problém vyřešen. Nechci to zakřiknout, že je vše ok, ale vypadá to že ano. Je to sled různých událostí.
Motory vyrobené 2002-2005 DENSO ISUZU P9X, BJ0J0B mají chybu v řídící jednotce která chybně vyhodnocuje informace z teplotních a tlakových čidel. (Renault vydal oficiální prohlášení a sezval majitele těchto vozů do servisu). Na základě toho se stane, že se motor může přehřát. Například se pozdě sepnou sahar...
Původně jsem reagovat nechtěl, protože si o tom myslím své, ale přeci jen jsem nevydržel. Velsatis se mi moc líbí. Dlouho jsem sháněl pěkný kousek, až jsem jeden sehnal. Na nové auto jsem neměl, ale zase se mi nechtělo vyhodit půl mega za vrak. Je to ten 3.0DCi 2004 Initiale. Koupil jsme ho s tím, že je motor odepsaný. Jak jsem říkal, šlo mi hlavně o stav auta jako celku. I když prodejce tvrdil, že je motor v pořádku, na dálnici to při vysokých rychlostech hřálo. To mi nevadilo, měl jsem na palatě v servise motor nový. Nicméně ve finále ho nebylo třeba. Před pár lety, když jsem měl ještě Safrana jsem se seznámil s jedním majitelem servisu. Nebudu ho jmenovat. Nicméně původní motor měl najeto 25.000Km. Měsíc ho měřil, testoval a já nevím co ještě. Měl ho venku a rozebraný na ponku. Děsil jsem se, jak to dopadne a že už ho nedá dohromady. Výsledkem je to, že nového motoru nebylo třeba, motor v autě zůstal a jezdí skvěle. Když mi řekl, co všechno se musel upravit, co je špatně, nevěřil jsem, že by renault dělal takové konstrukční chyby. Ale ano. Motor má spoustu chyb. Některé lze odstranit, s jinými se holt musí člověk smířit.
Řešitelné problémy : Výměník teplé vody, vložky vstřikovačů nafty, chyba řídící jednotky, složitý chladící systém a špatný přístup vzduchu do motorového prostoru,...
Neřešitelné problémy - motor jako celek.
Problém je samotný motor. Základ je relativně zastaralý motor ISUZU, na kterém jsou navěšeny celkem moderní technologie. Tlumení rázů na sání, chlazené turbo s proměnnou geometrií, atd. Jenže základ je prostě špatný. Pokud člověk udržuje v čistotě chladiče (Na jaře a na podzim je z venku proplachuje) a vůbec celý motorový prostor, jezdí pravidelně do servisu, kde rozumí autům (nemyslím renault) a má dost peněz, problémy mít nebude.
Já si auto s tímto motorem koupil proto, že mám rád diesely. Prostě nechci auto s benzínem. Líbí se mi jak diesel jede, jaký má zvuk, jak se chová… Pokud si ale někdo myslí, že koupí Velsatisu s Dieselem ušetří, je na omylu. Naopak. Benzín má sice větší spotřebu, ale náklady na údržbu jsou minimální. Já osobně lidem, kterým se nelíbí víc dieselové motory, doporučuji motor 3,5 V6. Spotřeba není tak závratná, životnost je větší a hlavně ho koupíte za méně než Velsatis s Dieselem.
Jinak bouchání od náprav je celkem normální jev. Je-li auto provozováno v čechách, dávám zadní nápravě 70.000Km. Repase ramen, silentbloků, tyček, atd. stojí na celou zadní nápravu 50.000Kč což mi nepřijde zase tolik, když si vezmu, kolik stojí repase třeba u audi, a pokud vezmu v potaz váhu auta a stav českých silnic... Prostě mi to přijde normální. Nechápu lidi, co si koupí jeté takové auto za pár tisíc a pak se diví, že je potřeba opravit tohle a nebo tamto. S tím musí prostě musí počítat.
Za sebe mohu říct, že se mi auto moc líbí. Krom prvotního problému s motorem se kterým jsem počítal, jsem žádný další neměl. Auto mám na občasné víkendové výlety s rodinou a na dovolenou. Za pár let doufám udělají další, nové luxusnější a nezvyklé auto a tohle prostě půjde pryč. Sám mám na každodenní ježdění auto jiné a žena také. Na ostrou jízdu si chci koupit sporťáka. VelSatis má sice slušnou akceleraci, ale vše má serva a posilovače a tak člověk nemá ze sportovní jízdy ten požitek.. Jinak ve firmě máme nové octavie a pasaty a kazí se to neuvěřitelně. Už ani nepočítám, kolikrát mě u fauve nešel otevřít kufr, nešlo zatáhnout okénko, kolikrát do roka se musí měnit žárovky a já nevim co ještě. A to to jsou vždy maximálně 2 roky stará auta. Mému velsatisku začal teď 4.rok a mohu jen chválit. Možná se něco vyskytne, ale s tím se prostě musí počítat. Kdo si nechce stěžovat, a chce mít auto bez problémů, ať si koupí nové. Nebýt dražšího servisu a provozu u starších vozů, které se dnes dají sehnat ve slušném stavu kolem 300tisíc, nikdy by auto nebylo tak levné a Vy si ho nikdy nekoupili. Vždyť kolik z Vás si ho koupilo nové? A ještě hůř kolik z Vás ho vůbec má, aby mohli posoudit? Ono to, že někdo někde slyšel od někoho někde v pajzlu nad pivem, že je to krám nelze brát za bernou minci… Tečka :)