0
zpět
 

diskuze k tématu: Problematické motory Saab

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 09:13, od: gustav hollein
tento pisatel clanku, by se mel jmenovat ne Obornik, ale ODBORNIK!!! Pracuji jiz nekolik let v autorizovane prodejne/servisu SAAB, i kdyz ne na servisni pozici a motory V6 od Opelu jsou rozhodne vice poruchove nez SAAB 4-valce, kterych jezdi dokonce nepomerne vice!!! Muj otec ma bohuzel sice ten motor V6, protoze byl za dobrou cenu od nas z firmy, ale 4-valce jsou NAPROSTO JEDNOZNACNE spolehlivejsi nez V6. Ano jsou nejake zadrene motory, ale neni jich mnoho, bohuzel nejsem technik, takze se k tomu nemohu nejak odborne vyjadrit, jen komentuju situaci, kterou vidim u nas v servise.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 10:06, motor
Saab je dobrá volba s osobní zkušenosti a i zkušeností kamarádů doporučuji motor 2.3 turbo LTP (tzn:lehké turbo) tento motor není tak namáhán.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 10:39, RE: motor
anonym napsal:
Saab je dobrá volba s osobní zkušenosti a i zkušeností kamarádů doporučuji motor 2.3 turbo LTP (tzn:lehké turbo) tento motor není tak namáhán.
LPT, ne LTP. a to, že se míň namáhá, je diskutabilní...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 11:04, RE: od: gustav hollein
anonym napsal:
tento pisatel clanku, by se mel jmenovat ne Obornik, ale ODBORNIK!!! Pracuji jiz nekolik let v autorizovane prodejne/servisu SAAB, i kdyz ne na servisni pozici a motory V6 od Opelu jsou rozhodne vice poruchove nez SAAB 4-valce, kterych jezdi dokonce nepomerne vice!!! Muj otec ma bohuzel sice ten motor V6, protoze byl za dobrou cenu od nas z firmy, ale 4-valce jsou NAPROSTO JEDNOZNACNE spolehlivejsi nez V6. Ano jsou nejake zadrene motory, ale neni jich mnoho, bohuzel nejsem technik, takze se k t...
Není nad šestivály od opela chytráku.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 13:48, SAAB a problémy s motorem?
Každopádně bych řekl, že 2.3 T od SAABa bude minimálně o řád spolehlivější než 2.5 TDI z koncernové produkce
Naprostá většina problémů se SAABovskými motory pochází z prodloužených servisních intervalů výměny oleje, které prostě benzínovému turbu nesvědčí. Bohužel tím trpí spousta vozů dovezených ze Západu, proto při nákupu ojetiny trvejte nejen na servisní knížce, ale i na fakturách ze servisních prohlídek!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 14:18, RE: SAAB a problémy s motorem?
anonym napsal:
Každopádně bych řekl, že 2.3 T od SAABa bude minimálně o řád spolehlivější než 2.5 TDI z koncernové produkce
Naprostá většina problémů se SAABovskými motory pochází z prodloužených servisních intervalů výměny oleje, které prostě benzínovému turbu nesvědčí. Bohužel tím trpí spousta vozů dovezených ze Západu, proto při nákupu ojetiny trvejte nejen na servisní knížce, ale i na fakturách ze servisních prohlídek!
Uz kdyz jsem si precetl zkusenosti uzivatele (par dni nazpet), chtel jsem reagovat... Jsem rad, ze to nekdo rekl na plna usta. Je to totiz presne tak. Kolega - Saab 9.5 Aero 2.3T 250HP uz ma treti motor - oba mu doslova explodovaly ve vysoke rychlosti a plnem vykonu na dalnici (ale je pravda, ze jim daval hroznou cocku). Druhy kolega 9.5 2.0T 200HP zadreny motor. A paradoxne kamarad - 9.3 2.0 (atmosfera) rovnez zadreny motor. Pry se usazuje sajrajt v olejove vane... Ale u toho explodovaneho motoru 2.3T mechanik potvrdil to same, co autor odpovedi - jako by se ohnul blok motoru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 14:30, RE: od: gustav hollein
anonym napsal:
tento pisatel clanku, by se mel jmenovat ne Obornik, ale ODBORNIK!!! Pracuji jiz nekolik let v autorizovane prodejne/servisu SAAB, i kdyz ne na servisni pozici a motory V6 od Opelu jsou rozhodne vice poruchove nez SAAB 4-valce, kterych jezdi dokonce nepomerne vice!!! Muj otec ma bohuzel sice ten motor V6, protoze byl za dobrou cenu od nas z firmy, ale 4-valce jsou NAPROSTO JEDNOZNACNE spolehlivejsi nez V6. Ano jsou nejake zadrene motory, ale neni jich mnoho, bohuzel nejsem technik, takze se k t...
Vážený pane, narážky na to, jak by se měl jmenovat pisatel článku si raději odpusťte, a snažte se raději argumentovat v čem je asymetricky přeplňovaný šestiválec 3,0 t poruchovější a problematičtější než hojněji zastoupené čtyřválce... Kdysi hojným (a dodnes známým) problémem vidlicových šestiválců od opelu byly choulostivé rozvody. Jednak je bylo potřeba brzy měnit (i po 60.000 km), ale hlavně je čas od času mohla postihnout katastrofa v podobě uvolněné aretace rozvodových kol vačkových hřídelí, takže se motor „potkal“. Tato závada není ani tak frekventovaná, jako je spíše mediálně známá, navíc nejčastěji postihovala úplně první ročníky motorů Ecotec V6 ve vectrách, calibrách, a prvních omegách B. Protože první ročníky mtěchto motorů používal kdysi také Saab 900 (2,5 V6) a 9000 (3,0 v6), několik takových případů se vyskytlo i u něj. To je vše. U modelu 9-5 3,0t jsem nejen o takovém případu ani neslyšel, ale hlavně o něm neslyšeli především lidé , kteří se Saaby denně docházejí do styku. Pokud u tohoto motoru dojde k selhání rozvodového mechanismu, pak je to výhradně zanedbanou údržbou ze strany majitele, kterému je líto preventivně vynaložit cca 5 tisíc za kompletní rozvodovou sadu, nikoliv však v důsledku uvolněné aretace rozvodových kol. Podobně jako u opelu, u tohoto motoru může dojít například k zanesení EGR ventilu, nicméně tuto závadu lze najít i u slavných čtyřválců Saab. Mechanická odolnost proti opotřebení je u tohoto motoru nadprůměrná, což se o novějších modifikacích saabovských čtyřválců při nejlepší vůli říci nedá... A teď mi prosím řekněte, v čem je onen čtyřválec lepší... Pokud, jak píšete, pracujete v Saab servisu, pak jistě budete vědět o tom, že čtyřválce mají sice rozvody hnané řetězem, jenže ten je tak poddimenzovaný, že i samotný výrobce doporučuje jeho výměnu kolem hranice 200 tisíc km (a to včetně rozvodových kol...), že čtyřválce trpí na kolabující kazety cívek zapalování, že probíhaly svolávací akce na výměny řídících jednotek, a ani nemá smysl znovu opakovat fatální problémy, které zmiňuji v článku.
Nezlobte se na mě, ale komunita velkých příznivců této značky jaksi zatuhla v období, kdy byl Saab skutečně proslavený spolehlivostí a životností, dnes je však situace trochu jiná, čemuž majitel (o prodejci nemluvě) slavné značky už z principu odmítá uvěřit. Trvám na tom, že šestiválec 3,0t je i přes nutnost častější výměny rozvodového řemene z dlouhodobého hlediska větší jistotou, než rozšířenější čtyřválce, které bohužel ze setrvačnosti těží z kdysi dobré pověsti.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 16:52, Josef Plichta
Vážený pane Voborníku,

můžete nám sdělit na základě jakých konkrétních pramenů jste napsal Vaše hodnocení motorů Saab?

Děkuji JP
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 16:57, RE: od: gustav hollein
M. Oborník napsal:
Vážený pane, narážky na to, jak by se měl jmenovat pisatel článku si raději odpusťte, a snažte se raději argumentovat v čem je asymetricky přeplňovaný šestiválec 3,0 t poruchovější a problematičtější než hojněji zastoupené čtyřválce... Kdysi hojným (a dodnes známým) problémem vidlicových šestiválců od opelu byly choulostivé rozvody. Jednak je bylo potřeba brzy měnit (i po 60.000 km), ale hlavně je čas od času mohla postihnout katastrofa v podobě uvolněné aretace rozvodových kol vačkových hřídelí...
Vazeny pane,
trvejte si na cem chcete, ale nemate pravdu! Vsechny problemy s motory, ktere uvadite jsou pravdive!! Ale pokud bych srovnaval pomer problemu u 2,0LPT, nebo 2,3LPt, nebo T, nebo AERO, vuci 3,0T, tak sestivalce na tom nejsou tak dobre co se tyce SPOLEHLIVOSTI! Ale ja se puvodne nechtel dohadovat o tom, ktery motor je lepsi, jestli puvodni SAABacky, nebo z Opelu. Ja jsem se chtel spise vyjadrit (a ano spatne jsem se vyjadril) k tomu, ze ty zadrene motory u SAABu nejsou tak casty jev, jak VY pisete!! Muzu Vam zodpovedne rict, ze min. 90% vsech zadrenych SAABu, byla vozidla, ktera byla servisovana kdo vi kde a dovezena ze zahranici!! U vozidel prodanych u nas a pravidelne servisovanych rovnez u nas, dokazelo k onomu zadreni zcela vyjimecne!!!!!! Pracoval jsem v Bratislave v OMNIi S.A.B., nyni v MaH v Bratislave. Dale jak pisete, ze u 3,0T : "Mechanická odolnost proti opotřebení je u tohoto motoru nadprůměrná, což se ....."
tak presne toto neni prilis pravdive ... Prvne, jak jiste vite , tak tento motor SAAB v roce 2002 vyradil ze sveho portfolia motoru, prave pro jeho problematicnost. Spolupracujeme jiz roky s firmou HirschPerformance, coz jak jiste vite je jedina firma, ktera dela upravy SAABu a je uznavaná vyrobcem SAAB AB, tak, ze po zasahu do vozidla toutou firmou nepada zaruka!!! V one dobe, kdy se prodavaly motory 3,0T se lide samozrejme zajimali o zvyseni vykonu na tyto motory a lide z HP v St.Gallenu nam vysvetlovali, ze na tento motor nebudou nikdy delat upravy prave z duvodu toho, ze motor neni tak predimenzovan, jak by mel byt. U jinych neSAABackych motorizaci upravy motoru delaji, takze to nebyl pripad u V6 neznalosti motoru a nebo z nejakych obav....
A vcem je onen 4valec lepsi??? Ma lepsi spotrebu pri vyssim vykonu, ano je pohaneny retezem, ma skvely system rizeni TRIONIC a mechanicky je odolnejsi, to tvrdim. Jak pisete, ze se musi menit po 200tis retez, zajimalo by mne odkud mate tyto informace?? Vy jste snad autorizovany servis a chodi k Vam servisni spravy a kampane? Neznam JEDINY pripad, kdy by se tento retez pretrhl. Chci podotknout, ze OMNIA SAAB, nyni Omniamotors, dela NEPRETRZITE aut. servis teto znacce jiz 10 rokem! Mne by zajimalo, odkud cerpate tyto informace vy! Ja tvrdim, ze auto ktere se servisuje tak jak ma ( a ne nekde v garazi, coz je problem SAABu, ze tu neni znamy a rozsireny a bezne servisy jej opravdu neumi opravit), tak motor vydrzi stejne, jako ktera koliv jina znacka! Chodi k nam take spousta lidi, co si dovezli auto a nechali ho opravovat vsude mozne, jen aby usetrili a az si s tim opravdu nevedel rady, protoze to opravdu neopravi kazdy (je to logice, neni to tu konfekcni auto), tak prisel s autem k nam, ale to uz byva mnohdy vazne pozde a auto je kolikrat zrale na repasi motoru. Jak zde nekdo uvadel , ze auta mela zanesene saci kose, ano je to take pravda, ale chci podotknout, ze i kdyz nejsem odbornik na maziva, tak mnohe aut. servisy, davaly a davaji do SAABu castrol txt, kdy se tento problem vyskytoval, my davame pouze mobil 1 a tento problem na NASICh vozech nemame. Ja nejsem zaslepen a netvrdim, ze jsou SAABy po konstrukcni strance nejslepsi na svete, to zdaleka nejsou, ale ZDALEKA neni pravda to co tu vy a jii pisete, ze si az z toho normalni clovek neznaly veci musi myslet, ze kdyz si koupi SAAB, tak ma 70% sanci, ze ho zadre!!! Tyto problemy, ktere tu vznikaji, jsou opravdu z NEZNALOSTI SAABuv CR a SR!!!! Mejte se krasne hollein
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 16:58, RE: Josef Plichta
anonym napsal:
Vážený pane Voborníku,

můžete nám sdělit na základě jakých konkrétních pramenů jste napsal Vaše hodnocení motorů Saab?

Děkuji JP
Zdravim Vas pane Plichta!!!! Fandim Vasi firme... Presne by mne taky zajimalo, to na co jste se ptal!!
gustav hollein
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 17:42, RE: SAAB a problémy s motorem?
anonym napsal:
Uz kdyz jsem si precetl zkusenosti uzivatele (par dni nazpet), chtel jsem reagovat... Jsem rad, ze to nekdo rekl na plna usta. Je to totiz presne tak. Kolega - Saab 9.5 Aero 2.3T 250HP uz ma treti motor - oba mu doslova explodovaly ve vysoke rychlosti a plnem vykonu na dalnici (ale je pravda, ze jim daval hroznou cocku). Druhy kolega 9.5 2.0T 200HP zadreny motor. A paradoxne kamarad - 9.3 2.0 (atmosfera) rovnez zadreny motor. Pry se usazuje sajrajt v olejove vane... Ale u toho explodovaneho moto...
Zaujímalo by ma aké motorové oleje, boli použité v uvedených explodujúcich motoroch.... lebo zo skusenosti môžem potvrdiť problémy s inými olejmi ako značky Mobil 1 a s tvorením usadenín a tým zanášaním olejového sacieho koša najmä v prípade značka Castrol. Čo sa týka spoľahlivosti motorov môžem potvrdiť spoľahlivosť predchádzajúcej generácie 4-valcov 2,3 T, kde v SAABe 9000 máme najazdených 305 000 km a šľape ako hodinky a ešte aj spôvodným turbom samozrejme je mazaný MOBILom 1..

V12
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 17:52, padla kosa na kamen
a je to tady panove. clanek se presne trefil do vosiho hnizda zaslepenych majitelu saabu. zasah primo na komoru. znam chlapa kterymu klepe saab jako stary dyzl, a to ho kupoval pred 8 lety u nas noveho. Je jasny ze nejvetsi povyk tu budou delat majitele saabu protoze oni si tak nehoraznou vec prece nemuzou nechat libit. bravo pane oborniku, ste jediny kdo mel odvahu napsat pravdu!!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 17:59, RE: padla kosa na kamen
anonym napsal:
a je to tady panove. clanek se presne trefil do vosiho hnizda zaslepenych majitelu saabu. zasah primo na komoru. znam chlapa kterymu klepe saab jako stary dyzl, a to ho kupoval pred 8 lety u nas noveho. Je jasny ze nejvetsi povyk tu budou delat majitele saabu protoze oni si tak nehoraznou vec prece nemuzou nechat libit. bravo pane oborniku, ste jediny kdo mel odvahu napsat pravdu!!!!
pan Obornik, mel aspon tu slusnost a podepsal se!!! Na rozdil od Tebe RYPALE ANONYMNI :))))))))))))!!!!!!!!! gustav hollein
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 18:07, RE: od: gustav hollein
anonym napsal:
Vazeny pane,
trvejte si na cem chcete, ale nemate pravdu! Vsechny problemy s motory, ktere uvadite jsou pravdive!! Ale pokud bych srovnaval pomer problemu u 2,0LPT, nebo 2,3LPt, nebo T, nebo AERO, vuci 3,0T, tak sestivalce na tom nejsou tak dobre co se tyce SPOLEHLIVOSTI! Ale ja se puvodne nechtel dohadovat o tom, ktery motor je lepsi, jestli puvodni SAABacky, nebo z Opelu. Ja jsem se chtel spise vyjadrit (a ano spatne jsem se vyjadril) k tomu, ze ty zadrene motory u SAABu nejsou tak casty jev, ...
tak pozor, s tim retezem nemate pravdu. Kupoval jsem jetou 9000 2,0 turbo v nemecku, primo ze dvora dealera v Mnichove, a o vymene retezu a napinaku mi rekl, dokonce to bylo zapsane v servisce při stodevadesati Tkm! Takze nevim v jak se k tomu stavi Vas servis, ale v nemecku o tom asi neco vi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 18:26, RE: od: gustav hollein
anonym napsal:
Vazeny pane,
trvejte si na cem chcete, ale nemate pravdu! Vsechny problemy s motory, ktere uvadite jsou pravdive!! Ale pokud bych srovnaval pomer problemu u 2,0LPT, nebo 2,3LPt, nebo T, nebo AERO, vuci 3,0T, tak sestivalce na tom nejsou tak dobre co se tyce SPOLEHLIVOSTI! Ale ja se puvodne nechtel dohadovat o tom, ktery motor je lepsi, jestli puvodni SAABacky, nebo z Opelu. Ja jsem se chtel spise vyjadrit (a ano spatne jsem se vyjadril) k tomu, ze ty zadrene motory u SAABu nejsou tak casty jev, ...
šestivály od oplu vydržej v pohodě půl milionu, nechápu ty řeči že nejsou dost dimenzovaný. Třeba v Vectra Gts maj obsah 3200 a vyšší výkon než byl v Sabu. Co já vim, z nabídky ten třílitr vypad že o něj nebyl zájem, to ale neznamená že by měl špatnou odolnost. Jednoduchý zákon trhu ne? Myslim že hodně lidí plive na Opla jenom proto že je to Opel. O Saby se nezajimam, ale namátkou jsem zadal na gůůglu saab motorschaden a vypadá to, že Saby bezproblému slouží asi jen v čechách :)))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 20:10, RE: od: gustav hollein
anonym napsal:
Vazeny pane,
trvejte si na cem chcete, ale nemate pravdu! Vsechny problemy s motory, ktere uvadite jsou pravdive!! Ale pokud bych srovnaval pomer problemu u 2,0LPT, nebo 2,3LPt, nebo T, nebo AERO, vuci 3,0T, tak sestivalce na tom nejsou tak dobre co se tyce SPOLEHLIVOSTI! Ale ja se puvodne nechtel dohadovat o tom, ktery motor je lepsi, jestli puvodni SAABacky, nebo z Opelu. Ja jsem se chtel spise vyjadrit (a ano spatne jsem se vyjadril) k tomu, ze ty zadrene motory u SAABu nejsou tak casty jev, ...
Pane Hollein, budu ještě reagovat. Za prvé: Nikde nepíšu, že frekvence výskytu výše zmíněných problémů je tak vysoká, že by pro kupujícího znamenala jisté a neodvratné riziko. Většinou se bavíme o problémech, jejichž výskyt překračuje hranice řekněme náhodných událostí, což přeloženo do srozumitelné řeči znamená, že je pravděpodobnost jejich výskytu. Jak vysoká ta pravděpodobnost je, na to nikdy nikdo odpovědět nedokáže, protože v každém konkrétním případě hraje hlavní roli štěstí, a to jak známo je veličina značně individuální.

Za druhé: O mechanických problémech motoru 3,0 V6 jsem se ani při největším možném pátrání nedozvěděl zhola nic. Když pominu fakt, že soused ob dva domy má Omegu MV6 kombi se 470 tisíci Km, která dodnes jede se stejným elánem jako před 11 lety, tak kromě častější nutné výměny rozvodového řemene na její mechanickou odolnost sotva může kdo říct půl slova. To, že páni úpravci od HP upřednostňují raději čtyřválce mě nepřekvapuje, jaké zkoušky a testy mechanické odolnosti provedli na motoru 3,0 V6 je však ve hvězdách. Po dlouhá léta nabízí německý úpravce Steinmetz u tohoto motoru montáž mechanického kompresoru, který zvýší výkon až na 215 kW, aniž by ten „málo odolný“ motor přišel k úhoně, a to vše s původní mechanikou motoru, na níž je přepracován pouze SW a odvod spalin. S takto upraveným vozem jsem osobně jel, a světe div se, měl najeto již hodně přes čtvrt milionu. V německu se s ním setkáte prakticky v každém větším autobazaru, můžete se o jeho odolnosti přesvědčit sám. Saab 9-5 3,0t znám velmi dobře, protože jsem s ním něco najezdil (to je také důvod proč jsem si poradnu na toto téma vybral, ač jsem věděl, jaké inferno mohu v diskuzi čekat). Jeho jedinou výraznější slabinou je vyšší spotřeba ve srpvnání s tradičními čtyřválci, ta ovšem je částečně zkreslena automatickou převodovkou, kterou měl, jak jistě víte, sériově. Mohl bych tady polemizovat i o jeho dynamice ve srovnání se čtyřválci, protože pokud bychom dali na pomyslnou startovní čáru verzi Aero 169 kW s automatem a tento 3,0t, tak třílitr dokáže s „automatickým“ aerem držet krok bez ztráty květinky, přesto, že by tomu jeho o 20 kW nižší výkon neměl nahrávat. Ale to je jedno, to sem nepatří. O zásadních mechanických problémech motoru 3,0 benzín (nezaměňovat s 3,0 Tid) nevím (kromě nutnosti častěji měnit rozvody). Tečka. Rozvody čtyřválců saabu jsou poháněny jednoduchým řetězem, který se možná neroztrhne (ostatně to taky nikde nepíšu), zato se vytahá a chrastí, a je potřeba je pro správnou funkci vyměnit. Z jakých podkladů čerpá a jakých výsledků v údržbě dosahuje Váš servis, nevím... Budete se možná divit, ale existují případy, že ani u motorů s rozvodovým řemenem neudává některý výrobce interval výměny. Zřejmě se spoléhá na intuici a fundovanost mechanika, kdo si myslí že je věčný- možná spláče nad výsledkem.

Za třetí: Pokud zde budu udávat své zdroje (se kterými mám dlouhodobě dobrou zkušenost), jen tím budu nahrávat někomu na smeč, aby je vzápětí mohl zpochybnit. Já jsem zodpovědný za informace ve článku, pod kterým jsem podepsaný, tudíž ověřování zdrojů a informací je nutné už v mém osobním zájmu. Věřte, že kdybych přišel do značkového servisu a zeptal se jak jsou Saaby (nebo cokoliv jiného) dobré a jak se kazí, dostane se mi odpovědi, že o žádných problémech nevědí, ani nevěděli. Prodej i servisování aut je stejný byznys jako cokoliv jiného, a prodejce ani serviceman nemá v úmyslu se připravit o část chleba tím, že vypustí do světa informaci, která by jej mohla jakkoliv poškodit (třeba tím, že zákazníci se obrátí k jiné značce). Psát článek o nějakém kontroverzním tématu je vemi nevděčná věc, protože záhy se vyrojí mnoho stoupenců značky, kteří začnou autora napadat, zpochybňovat a zesměšňovat. Jelikož tato značka byla v minulosti mým favoritem, dal jsem si hodně práce a času se sbíráním potřebných informací, které jsem nakonec nahoře využil. Nikde není napsáno, že musíte souhlasit, já (ani nikdo jiný) nemáme patent na rozum. Vy říkáte A, já říkám B. Každý ať si vybere dle vlastního rozumu, či preferencí. Já jsem dal k dispozici informace které mám, jak s nimi kdo naloží, to je jeho věc...
S pozdravem MO
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 20:36, RE: padla kosa na kamen
anonym napsal:
pan Obornik, mel aspon tu slusnost a podepsal se!!! Na rozdil od Tebe RYPALE ANONYMNI :))))))))))))!!!!!!!!! gustav hollein
Hele, ty chytraku. Ja sice chapu, ze se bojis o zivnost, ale co takhle zkusit nejakou jinou znacku nez ty strepy? Kolik aut trpi na zadirani motoru i pri dodrzeni servisnich intervalu? Takova fatalni zavada by se NIKDY nemela stat. Vymluvy jako ze tech zadrenych motoru zas moc nejni, jsou k smichu. Do autorizovanych servisu spousta lidi nechodi, protoze si casto za stejne odflaknutou praci uctuji 2x vic nez fuseri z garazi. A s kvalifikaci to taky neni nejlepsi - precti si po sobe ty svoje clanky. R.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 22:55, RE: padla kosa na kamen
anonym napsal:
Hele, ty chytraku. Ja sice chapu, ze se bojis o zivnost, ale co takhle zkusit nejakou jinou znacku nez ty strepy? Kolik aut trpi na zadirani motoru i pri dodrzeni servisnich intervalu? Takova fatalni zavada by se NIKDY nemela stat. Vymluvy jako ze tech zadrenych motoru zas moc nejni, jsou k smichu. Do autorizovanych servisu spousta lidi nechodi, protoze si casto za stejne odflaknutou praci uctuji 2x vic nez fuseri z garazi. A s kvalifikaci to taky neni nejlepsi - precti si po sobe ty svoje clanky. R.
Otazkou tedy je, jake si koupit auto 4 roky stare. Koncern, Mondeo/Volvo nebo Saab/Opel .. pripadne BMW? Asi nakonec to vyhraje Saab..
Koncern se mi nelibi (malo muziky za hodne penez), mondeo se mi libi az to nove a Volvo je mondeo v blede mondrem jen drahe....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 26.11.2007 23:16, Prepacte, ale je to naozaj tak
Ako byvaly majitel tejto znacky mam potrebu k veci tiez nieco povedat. Pred ctyrmi rokmi som kupil v rakusku starsi saab 9 5 2,3 u dealera Saab Wien Oberlaa, ktory daval vlastnu záruku. Stridavo pracovne pendlujem medzi Viednou a Novym Mestom, preto som vyuzil vyhodnej nabidky na kupu auta zo zarukou. S vozom som najezdil priblizne 140 tis. kil. kedy som si vsimol divneho klapaveho zvuku mojho motora. Zobral som auto do servisu do ktoreho som jezdil aj na pravidelne prehliadky a tam mi bolo povedane, ze toto se naozaj od isteho datuma vyroby objavuje, vraj som mal este stastie, ze som to zachytil v zarodku, pry to mohlo dopadnut aj horsie. Nemal moc chuti k tomu nieco viac povedat, skor sa mi zdalo ze chcel aby som rychlo vzal nahradne auto, ale pak nieco nakusol, ja som sa toho chytil a musel to dopovedat. Zhrnem to do vety ze ctvorvalcove motory sa prohybaju a ze pri oprave musi klika ven. Pan Obornik naisto neni jediny, kto o tomto probleme vie, a som za seba velmi vdacny ze to niekto na tomto serveri zverejnil. Som pravidelnym citatelom tipcarsu, ale malokedy sa podari tolko tnut do ziveho, ako teraz. A suhlasim s vetou, ze servis ani predajca nema zaujem pravdu zverejnit, lebo by sa tym mohol v ociach zakaznikov poskodit.
Stefo S
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 27.11.2007 02:08, Saaby 9-5? To uz radeji Favorit.
Ze Saaby 9-5 2,3 jsou hrozne strepy, to vi uz kazdy, kdo s nim 2-3 roky jezdil (krome servisu, jelikoz osazenstvo to z titulu sveho povolani zapira). Mne vsak vadi jina vec, ktera se Saaby nesouvisi. Pokud nekdo pise ODBORNY clanek, a ne uzivatelskou recenzi jako nejaky lopatak, tak veta "...postižena stále jedny a ty samá ložiska..." svadi k domnence, ze autor je:
a) lopaťák, nikoliv vzdelany odbornik
b) on být nicht tópra šéska člofák
c) oboje
O preklep rozhodne jit nemuze, racte kouknout na klavesnici.
reagovat
  1 2 3 ... 6


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.