0
zpět
 

diskuze k tématu: Saab 9-5 - jaký je s dieselem 1.9 TiD?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 12:08, rada
Motor pochází od Fiatu, je zcela bez problému. Rozvody mají řemen, který je potřeba vyměnit po 5 letech provozu nebo do 100.000km.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 12:41, rada
Nevím to jistě, ale řekl bych že rozvody se dělají buď po 120t nebo po 150t km u tohoto typu motoru...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 15:35, rada
Dobry den,
vlastnim Saab 9-5 r.v. 2007 s motorem 1,9 TiD s manualni prevodovkou. Automobil ma najeto cca 69 000 km a ani v servisni knizce se nevyskytl vyznejsi problem. Jen zde probehla jedna svolavaci akce ohledne vadne hadicky. Motor ma na automobil dostatecny vykon, spotreba pri dodrzovani predpisu cca do 7 litru/100 km. Na delsi vzdalenosti spotreba klesa na 6 - 6,6 litru (zalezi na vaze nakladu atd...). Motor b ymel dle "povesti" byt spolehlivy, nemejte strach do nej jit. Motor pochazi od Fiatu (s oplem si nejsem jisty - do opelu a dalsich aut z koncernu GM se monotvaly predchozi verze dieselu 2,2 TiD a 3.0 TiD)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 14.06.2010 22:58, rada
R. Jančev: Do opelů se montoval motor 1.9CDTi, což je motor od GM ( výrobce Fiat ), dávaly se tam výkonové varianty 74kw, 88kw a 110kw
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 10:40, rada
Tyto motory pocházejí od fiatu,montují se jak do oplu tak i saabu,AR159 má tento motor také,podle našich zkušeností je to motor,který nemá žádné problémy a můžu ho jen doporučit.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 10:51, rada
ahoj, motor je bez problémů, dostatečný i úsporný. rozvody se musí měnit po 150.000, je tam řemen. jediné, na co je motor náchylný, je kvalitní palivo, které je u nás jen na omw nebo shell. pokud se tankuje vše ostatní, co nám tady v republice nabízí, tak odejdou vstřikovače...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 11:00, rada
kvalitní palivo nabízí Shell? Já jen,že podle testů paliva za poslední 3 roky měli Shell většinou nejhorší! Vyhrávala pravidelně Benzina a OMW.
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty-benzina-prekvapila-shell-zklamal-fxl-/automoto.asp?c=A080915_145641_automoto_fdv
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 15.06.2010 19:59, rada
Nejlepší naftu u nás má jednoznačně benzina a paramo protože to bere naftu od benziny.Čas od času naberu vervu a to je síla. Plně srovnatelná se západní prémiovou naftou.Cetanové číslo de hne poznat.Navíc má detergentní (čistící) schopnosti takže opravdu to nejlepší co se dá u nás sehnat.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.06.2010 07:54, rada
Známá pracuje na OMW a skutečně tam občas přivážejí palivo z AT, ale občas taky ze Slovnaftu
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 16.06.2010 23:26, rada
Ahoj ....
Strašně moc záleží na tom,kolik má vůz najeto kilometrů.
tento motor pochází z Fiatu a je to JTD a není to moc spolehlivý motor.Ale je pravdou že začíná mít problémy až ve 200.000km a do té doby na něm téměř nic neodchází.
Já tento motor mám ve svém vozovém parku a nic moc,vzhledem k tomu že vozidlo neustále stojí na servise.
Ale zase pokud sháníš motor naftový v saabu ,tak je ta nejlepší volba.
martin
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.06.2010 09:52, rada
Zvláštní, že mají problémy po 200t km a v německu jich hafo jezdí s 300t km na tachometrech a víc...Hmmm
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.06.2010 14:11, rada
To bude zřejmě tím, že v Německu je daleko kvalitnější nafta než u nás. A taky kvalitnější silnice a řidiči.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 17.06.2010 15:43, rada
přesně tak. U nás nenajede 300tkm bez problémů asi žádný diesel když máme shit naftu. Je to jako u člověka. Jíš nezdravě a moc=rakovina tlustého střeva. Japonec jí většinu života sushi a rýži a přežije tě ve zdraví o 30let -> Motor dostává nekvalitní palivo, odejde jako střeva :)
Jinak ten motor má známý v taxíku a je to tak 50/50, chvíli dobrý,pak odejde,ale většinou to je prkotina. Měnil třeba i novou vačku ,ale to beru jako vyjímku u jednoho špatného motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 09:08, no nic moc
podle popisu jsou tam závady, které se týkají všeobecně většiny dieselů.
A že jich není málo. Každopádně nevidím moc důvod si takový disel kupovat, když na něm potencionálně zaplatím 3x víc na údržbě a opravách než za benzín.
Nehledě na to, že Saab je nic moc prodejný,což souvisí i s rychlejším poklesem ceny. Existují i lepší auta...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 11:48, Klapky
Ty klapky řešil známý minulý rok na Astra kombi taky 150 koní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 11:49, ??
Moc nerozumím poslední větě v korelaci, co je uvedeno před ní. Mně z toho vychází jediné východisko, opustit naftový afregát. Švagr bojuje s nějakou závadou na zpětném vedení spalin na Focusu 1.8 TDCi už aspoň 2 měsíce. Za nový ve Fordu chtějí 14 tisíc. Je to furt dokola : ojetá nafta = problémy se vstřikovači, čerpadlem, EGR ventilem a po novu filtrem pevných částic, a to všechno za litr až 2 uspořené nafty. Při soukromém využití vozidla je to nerentabilní.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 12:27, RE: ??
David V napsal:
Moc nerozumím poslední větě v korelaci, co je uvedeno před ní. Mně z toho vychází jediné východisko, opustit naftový afregát. Švagr bojuje s nějakou závadou na zpětném vedení spalin na Focusu 1.8 TDCi už aspoň 2 měsíce. Za nový ve Fordu chtějí 14 tisíc. Je to furt dokola : ojetá nafta = problémy se vstřikovači, čerpadlem, EGR ventilem a po novu filtrem pevných částic, a to všechno za litr až 2 uspořené nafty. Při soukromém využití vozidla je to nerentabilní.
Davide, lidi v Čechách jsou nenapravitelní. Přečtou si v recenzi,že nafta jezdí dle výrobce za 5,4l/100 a nic dalšího nevidí. Strejda má shodou náhod Vectru 1,9cdti 88kw (tedy motor o kterém se zde píše ve slabší verzi), na opravách motoru dal 35 000kč a auto má 7měsíců a najel cca 20tkm. Podle pc má spotřebu 7,4l/100 :) já jezdím za 9-10l benzínu a opravy motoru 0 kč za 16tkm a za 1 rok.(beru jen opravy, nepočítám olej,filtry a údržbu). Ale jeho příští auto bude zase diesel a pořád mi opakuje "nafta vydrží víc než benzín". A já si říkám vážně?...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:02, RE: no nic moc
Tomi napsal:
podle popisu jsou tam závady, které se týkají všeobecně většiny dieselů.
A že jich není málo. Každopádně nevidím moc důvod si takový disel kupovat, když na něm potencionálně zaplatím 3x víc na údržbě a opravách než za benzín.
Nehledě na to, že Saab je nic moc prodejný,což souvisí i s rychlejším poklesem ceny. Existují i lepší auta...
Co to je za logiku?: ...existují lepší vozy, protože saab má rychlejší pokles ceny. Pán si chce koupit auto, které se mu líbí (asi jako jedinému ), tudíž je Saab ten nejlepší a nebude přece spekulovat nad cenou a jejím poklesm. Od cenových spekulací jsou tu trhy CP a fin. derivátů.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:19, RE: ??
Tomi napsal:
Davide, lidi v Čechách jsou nenapravitelní. Přečtou si v recenzi,že nafta jezdí dle výrobce za 5,4l/100 a nic dalšího nevidí. Strejda má shodou náhod Vectru 1,9cdti 88kw (tedy motor o kterém se zde píše ve slabší verzi), na opravách motoru dal 35 000kč a auto má 7měsíců a najel cca 20tkm. Podle pc má spotřebu 7,4l/100 :) já jezdím za 9-10l benzínu a opravy motoru 0 kč za 16tkm a za 1 rok.(beru jen opravy, nepočítám olej,filtry a údržbu). Ale jeho příští auto bude zase diesel a pořád mi opakuje "...
Vážně. Za posledních 200.000km a 10 let jsem na motoru nikdy nic neřešil (na dvou autech a obě ojetiny). Při rozdílu 2 litry na spotřebě mám naspoříno cca 120.000Kč. Prostě jsem hloupej Čech.
Zcela opačně je to na vyspělém a moudrém Západě - tam s naftou nikdo nejezdí :). Proto je to tak poruchový, vyrábí totiž jen pár kousků pro nás Čechy a tak se jim nějaký vývoj ani nevyplatí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:22, RE: ??
Tomi napsal:
Davide, lidi v Čechách jsou nenapravitelní. Přečtou si v recenzi,že nafta jezdí dle výrobce za 5,4l/100 a nic dalšího nevidí. Strejda má shodou náhod Vectru 1,9cdti 88kw (tedy motor o kterém se zde píše ve slabší verzi), na opravách motoru dal 35 000kč a auto má 7měsíců a najel cca 20tkm. Podle pc má spotřebu 7,4l/100 :) já jezdím za 9-10l benzínu a opravy motoru 0 kč za 16tkm a za 1 rok.(beru jen opravy, nepočítám olej,filtry a údržbu). Ale jeho příští auto bude zase diesel a pořád mi opakuje "...
Hm, takže strejda po přepočtu jezdí za 4,12 Kč/km, a Ty za 3,3 Kč/km (když beru 10 l/100). Strejda bude muset ujet ještě 17000 km bez investic do motoru, aby se finančně srovnal. Pokud bych to vztáhnul k 9 l/100 spotřebě, tak se vaše kilometrové ceny srovnají až strejda najede dalších 38000 km k těm 20000 km, které už má.
Jenže pokud najel 20t km za 7 měsíců , tak ročně najede přes 34t km, tak by se mu mohl diesel i vyplatit, ale musel by koupit nějaký zánovní se slušnou slevou a alespoň roční zárukou (při tomto nájezdu stačí) na vychytání much. Pak může být diesel eknomičtější. Jinak starší, bez záruk je jak ruská ruleta.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.