0
zpět
 

diskuze k tématu: Saab 9-5 - jaký je s dieselem 1.9 TiD?

kategorie zařazení tématu: poradna, servisní náklady, technické dotazy, ostatní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:26, RE: ??
Honza42 napsal:
Vážně. Za posledních 200.000km a 10 let jsem na motoru nikdy nic neřešil (na dvou autech a obě ojetiny). Při rozdílu 2 litry na spotřebě mám naspoříno cca 120.000Kč. Prostě jsem hloupej Čech.
Zcela opačně je to na vyspělém a moudrém Západě - tam s naftou nikdo nejezdí :). Proto je to tak poruchový, vyrábí totiž jen pár kousků pro nás Čechy a tak se jim nějaký vývoj ani nevyplatí.
Jak byly auta starý a v jakým stavu jsi je kupoval? To je mnohdy odpověď na otázku.
A kolik lidí na západě jezdí ojetou naftou z druhé ruky v porovnání s náma?
To, že nemáš problémy nic neznamená. Riziko drahé opravy je u naftového agregátu vyšší.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:39, RE: ??
David V napsal:
Hm, takže strejda po přepočtu jezdí za 4,12 Kč/km, a Ty za 3,3 Kč/km (když beru 10 l/100). Strejda bude muset ujet ještě 17000 km bez investic do motoru, aby se finančně srovnal. Pokud bych to vztáhnul k 9 l/100 spotřebě, tak se vaše kilometrové ceny srovnají až strejda najede dalších 38000 km k těm 20000 km, které už má.
Jenže pokud najel 20t km za 7 měsíců , tak ročně najede přes 34t km, tak by se mu mohl diesel i vyplatit, ale musel by koupit nějaký zánovní se slušnou slevou a alespoň roční z...
myslím, že jakékoliv auto starší 5let je ruská ruleta, ale kdybych už musel, tak benzín 6-válec ideálně s řetětovými rozvody by byla volba.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 13:42, RE: ??
Vendys napsal:
myslím, že jakékoliv auto starší 5let je ruská ruleta, ale kdybych už musel, tak benzín 6-válec ideálně s řetětovými rozvody by byla volba.
To si ze mě utahuješ?
To je nějaká udička....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 14:03, RE: ??
Vendys napsal:
myslím, že jakékoliv auto starší 5let je ruská ruleta, ale kdybych už musel, tak benzín 6-válec ideálně s řetětovými rozvody by byla volba.
honza42: Co to bylo za auto a motor? určitě to nebylo nic novějšího (bez urážky). 200tkm bez poruchy dnešní diesely prostě nezvládnou, možná 1 ze 100motorů a to ještě řidič musí znát zásady chování k tomu motoru.

David: těch km jsem nakonec najel 20tkm, takže ten výpočet se ještě trochu změní. Každopádně já u benzínu zůstanu. Na můj nájezd není nutno riskovat s dieselem. Navíc mi vadí výkon. charakteristika dieselu "nic, všechno, nic".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 14:14, RE: ??
David V napsal:
Hm, takže strejda po přepočtu jezdí za 4,12 Kč/km, a Ty za 3,3 Kč/km (když beru 10 l/100). Strejda bude muset ujet ještě 17000 km bez investic do motoru, aby se finančně srovnal. Pokud bych to vztáhnul k 9 l/100 spotřebě, tak se vaše kilometrové ceny srovnají až strejda najede dalších 38000 km k těm 20000 km, které už má.
Jenže pokud najel 20t km za 7 měsíců , tak ročně najede přes 34t km, tak by se mu mohl diesel i vyplatit, ale musel by koupit nějaký zánovní se slušnou slevou a alespoň roční z...
kurňa to jsou palety! Já jezdím za 1,10 - 1,50 Kč/km (na CNG)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 14:41, RE: no nic moc
Vendys napsal:
Co to je za logiku?: ...existují lepší vozy, protože saab má rychlejší pokles ceny. Pán si chce koupit auto, které se mu líbí (asi jako jedinému ), tudíž je Saab ten nejlepší a nebude přece spekulovat nad cenou a jejím poklesm. Od cenových spekulací jsou tu trhy CP a fin. derivátů.
to bylo myšleno všeobecně vzhledem k nabízeným kvalitám, že jsou v téhle třídě lepší auta než Saab 9-5. Nesouvisí to s cenou a jejím poklesem :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 14:46, RE: ??
Alda napsal:
kurňa to jsou palety! Já jezdím za 1,10 - 1,50 Kč/km (na CNG)
tak záleží jakou cenu nafty a benzínu počítal David.
Já v tom mám zase LPG :) moje finální hodnota na LPG je taky kolem 1,30-1,60kč/km. Takhle ten diesel dostanu do kolen.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 18.06.2010 16:54, RE: ??
Tomi napsal:
honza42: Co to bylo za auto a motor? určitě to nebylo nic novějšího (bez urážky). 200tkm bez poruchy dnešní diesely prostě nezvládnou, možná 1 ze 100motorů a to ještě řidič musí znát zásady chování k tomu motoru.

David: těch km jsem nakonec najel 20tkm, takže ten výpočet se ještě trochu změní. Každopádně já u benzínu zůstanu. Na můj nájezd není nutno riskovat s dieselem. Navíc mi vadí výkon. charakteristika dieselu "nic, všechno, nic".
Pokud na motoru nic neopravuješ, tak se jedná o jednoduchý výpočet, kde najetá vzdálenost nehraje roli. Pronásobí se pouze spotřeba cenou benzínu a po vydělení 100 je cena na 1 km. U strejdy se k tomu musí ještě připočítat ceny za opravy motoru. Jinak LPG, CNG je řešení, ale místo v kufru by mi chybělo, navíc já jezdím tak 12 tisíc za rok, tak nemá cenu do toho hrabat. Ceny jsem bral 33 za BA a 32 za NM.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 12:45, RE: ??
Tomi napsal:
Davide, lidi v Čechách jsou nenapravitelní. Přečtou si v recenzi,že nafta jezdí dle výrobce za 5,4l/100 a nic dalšího nevidí. Strejda má shodou náhod Vectru 1,9cdti 88kw (tedy motor o kterém se zde píše ve slabší verzi), na opravách motoru dal 35 000kč a auto má 7měsíců a najel cca 20tkm. Podle pc má spotřebu 7,4l/100 :) já jezdím za 9-10l benzínu a opravy motoru 0 kč za 16tkm a za 1 rok.(beru jen opravy, nepočítám olej,filtry a údržbu). Ale jeho příští auto bude zase diesel a pořád mi opakuje "...
Je potřeba započíst ještě další aspekt a to je jízdní styl. Mi se prostě nafta vyplatí protože s mými rychlostními průměry bych s "pořádným" benzínem jezdil tak za 15 litrů benzínu. S naftou se v podstatě přes 10 litrů nedostanete ať jedete jak chcete...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 17:30, RE: ??
Tomi napsal:
tak záleží jakou cenu nafty a benzínu počítal David.
Já v tom mám zase LPG :) moje finální hodnota na LPG je taky kolem 1,30-1,60kč/km. Takhle ten diesel dostanu do kolen.
V jakém autě to CNG máš, ve kterém městě bydlíš a kolik má tvoje nádrž? Protože ač bydlím v Brně /čerpačka tu je/, první slušné auto na CNG je až nový passat, jinak to má všechno, včetně mercedesu reálný dojezd 200 km a to by mně opravdu sralo...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 17:32, RE: ??
Radek napsal:
Je potřeba započíst ještě další aspekt a to je jízdní styl. Mi se prostě nafta vyplatí protože s mými rychlostními průměry bych s "pořádným" benzínem jezdil tak za 15 litrů benzínu. S naftou se v podstatě přes 10 litrů nedostanete ať jedete jak chcete...
To je v podstatě správná připomínka...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 19.06.2010 17:33, RE: no nic moc
Tomi napsal:
to bylo myšleno všeobecně vzhledem k nabízeným kvalitám, že jsou v téhle třídě lepší auta než Saab 9-5. Nesouvisí to s cenou a jejím poklesem :)
Bylo mi sděleno, že v Saabech jezdí hlavně intelektuálové... a že se mezi sebou zdraví, jako třeba motorkáři. To je mi sympatické, to ostatní už bohužel ne. I když ten poslední Saab Turbo X 9-3 tuším? Black edition - vypadá moc sexy
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 20.06.2010 20:04, Do SAABa jedině benzín
A o 9-5 to platí dvojnásob. Nejlepší motorizace u ojetiny je 2.3 LPT, která má stále skvělou pružnost, ale nesvádí až tolik k závodnické jízdě, proto jsou tyto vozy celkově v lepším stavu než Aera. A nafta se do SAABu opravdu nehodí, diesely jsou de facto každý pes jiná ves (Fiat, Opel, Isuzu...) a problémů mají víc ne žodt. Takový 3.0 TiD rozhodně nebrat a 2.2 TiD jakbymet!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 21.06.2010 14:27, RE: Do SAABa jedině benzín
jintaj napsal:
A o 9-5 to platí dvojnásob. Nejlepší motorizace u ojetiny je 2.3 LPT, která má stále skvělou pružnost, ale nesvádí až tolik k závodnické jízdě, proto jsou tyto vozy celkově v lepším stavu než Aera. A nafta se do SAABu opravdu nehodí, diesely jsou de facto každý pes jiná ves (Fiat, Opel, Isuzu...) a problémů mají víc ne žodt. Takový 3.0 TiD rozhodně nebrat a 2.2 TiD jakbymet!
Souhlasím. Do SAABa jedině benzín, i když 1,9 TiD je prý slušný nafťák. 9-5 je poměrně těžká a chce pár "koníků" navíc. Pro info 2,3 LPT má 136kW. Z vlastní zkušenosti a co se obecně ví, je lepší automat Aisin ať s možností manuálního řazení, nebo bez. Paradoxně vydrží mnohem více, než 5st. manuál. SAABisti si opravdu zdraví - je to hezký zvyk. Hlubší logiku ale při koupi nezapojujte - je to otázka fandovství a kultury. A nezapomeňte, že zde nafta i benzín je TURBOmotor - tzn. pečlivě pravidelně kontrolovat a měnit olej a jen ten nejlepší. I zde je proto při koupi ojetiny největší deviza znát, jak se o auto staral původní majitel.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 22.06.2010 12:57, RE: Do SAABa jedině benzín
DVDP napsal:
Souhlasím. Do SAABa jedině benzín, i když 1,9 TiD je prý slušný nafťák. 9-5 je poměrně těžká a chce pár "koníků" navíc. Pro info 2,3 LPT má 136kW. Z vlastní zkušenosti a co se obecně ví, je lepší automat Aisin ať s možností manuálního řazení, nebo bez. Paradoxně vydrží mnohem více, než 5st. manuál. SAABisti si opravdu zdraví - je to hezký zvyk. Hlubší logiku ale při koupi nezapojujte - je to otázka fandovství a kultury. A nezapomeňte, že zde nafta i benzín je TURBOmotor - tzn. pečlivě pravidelně...
2,3 LPT se dělal ve dvou výkonových verzích. Před FL v r.2003 měl 125 kW a po FL 136 kW.
reagovat
1 2


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.