jintaj napsal:
A o 9-5 to platí dvojnásob. Nejlepší motorizace u ojetiny je 2.3 LPT, která má stále skvělou pružnost, ale nesvádí až tolik k závodnické jízdě, proto jsou tyto vozy celkově v lepším stavu než Aera. A nafta se do SAABu opravdu nehodí, diesely jsou de facto každý pes jiná ves (Fiat, Opel, Isuzu...) a problémů mají víc ne žodt. Takový 3.0 TiD rozhodně nebrat a 2.2 TiD jakbymet!
Souhlasím. Do SAABa jedině benzín, i když 1,9 TiD je prý slušný nafťák. 9-5 je poměrně těžká a chce pár "koníků" navíc. Pro info 2,3 LPT má 136kW. Z vlastní zkušenosti a co se obecně ví, je lepší automat Aisin ať s možností manuálního řazení, nebo bez. Paradoxně vydrží mnohem více, než 5st. manuál. SAABisti si opravdu zdraví - je to hezký zvyk. Hlubší logiku ale při koupi nezapojujte - je to otázka fandovství a kultury. A nezapomeňte, že zde nafta i benzín je TURBOmotor - tzn. pečlivě pravidelně kontrolovat a měnit olej a jen ten nejlepší. I zde je proto při koupi ojetiny největší deviza znát, jak se o auto staral původní majitel.