Úterý 06.10.2009 08:02,
rada
José atakdál samozřejmě přehání. No, budiž. Když trochu popíšu své kušenosti s 1,8TSI, tak nemohu začít jinak, než chválou. Pružný, tichý a hlavně úsporný motor. Špičková technika.
mám zkušenosti jen z dlouhých tras směr POlsko přes Žytomir do Kyiva a zpět, tedy cesty kolem 1800km jedna cesta non-stop ve dvou lidech. Takže: spotřeba 7,2 přo disti ostré jízdě. Podvozek-jsem překvapen, ale ukrajinské tankodromy se na něm po 60tkm zatím nepodespaly a to je co říct, protože já jsem brečel za to auto, jelikož ono to neumí. Kvalita zpracování celkově výborná, de facto jako všechny Oktávky od prvopočátku. Prosím, nedávejtse sem srovnání s BMW a pod. nesmysly, mluvím u nižší střední třídě, jasné? Když vezmu její cenu(novou), tak je potřeba si najít argunety pro, protože cena je opravdu vysoká a nabízí se dost levněji se tvářící konkurence, hlavbně z jihovýchodu země. Jenže, ve svém důsledku jsou tato auta dražší). PO diskuzi s mechanikem, (sám jsem měl řadu Škodovek TDI - mj, rád vzpomínám na spotřebu typu 4,5/100 s 81kW TDI), tak chronické mouchy tento motor nemám a je prakticky jeden -ne-li vůbec v historii - nejpovedenější.
ČIli, trochu bych poopravil ty rychle odsuzující příspěvky a výrazy typu "katastrofa, a podobně.
Ad TDI: měl jsem 2x81kW Oktu a jednou 2,5V6 Suoperba s automatem. Kdybych měl volit motor jen podle spolehlivosti, spotřeby a snadné opravitnosti, tak zásadně 66kW TDI. Pak 81kW TDI )potíže s lopatkami turba jsou známé,, ale snadno řešitelné) a pak ty ostatní. 77 PD celem jakžtakž, větší hluk, 103kW jede perfektně, ale občas se vyskytnou zkroucené či prasklé hlavy, olej žere "běžně, aspoň stájový kolag měl PSasat highline 103 kW a doléval asi 0,6/1000km. Ve 200tkm musel měnit klima kompresor, ale to beru jako jednak náhodu a jednak, celkem úspěch, protože 200tkm je celkem dost.
Jako obrovské plushodnotím na všech oktách téměř 100% ochranu proti korozi, já tedy ještě neviděl Oktu děravou.
Při 30tkm ročně byl bral 1,8TSI.
reagovat