0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké kombi s co nejspolehlivějším benzínovým motorem

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 08:14, Velké kombi s co nejspolehlivějším benzínovým motorem
Nedávno jsem tady v poradně "připíchl" dotaz ohledně koupě Ford Mondeo 2011 - zda vybrat starší 2.0i nebo novější ecoBoost.

Po několika konzultacích s automechaniky, pročtení internetových diskuzí a poradny tady na TipCars jsem od moderních motorů úplně upustil - všechno co smrdí slovy "turbo, přímý vstřik, filtr, EURO V a více, apod.".

Cenový limit zůstává stejný - 300 000 Kč, hlavní požadavek taky - co největší spolehlivost, jednoduchost a trvanlivost. Favoritem je pořád Mondeo s 2.0i, ale je jich málo, blbě se to shání, tak mě napadlo, zkusit se ještě podívat po dalších velkých kombi s většími benzínovými motory.

Jaký atmosférický motor byste řekli či doporučili z vlastní zkušenosti jako nejspolehlivější ? Objem min. 2.0. Bez ohledu na značku. Rok výroby cca 2005 a mladší, ale není nutné. A každopádně něco, čemu nereziví karoserie!!

BMW 523, 525, 528 ? Subaru Legacy 2.5i? Volvo V70? něco jiného?
reagovat
radek.slivaFB
počet příspěvků181
datum registrace16.03.2013
Čtvrtek 28.01.2016 09:13, tip
Jenom taky tip me napadla jeste mazda 6 2.0i zakladem je prave onen motor z mondea cenove tak +- vychazi a jede lepe jak v mondeu protoze ta mazda je o dost lehci..koroze byla velky problem ale u predesle generace..myslim ze motor ma dokonce rozvodovy retez takze o starost mene
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 28.01.2016 09:19, Jag
Mně se třeba líbí Jaguar x-type. Verze kombi s forďáckou 2,5-kou a pohonem 4x4 nemusí být úplně špatná. Za 300 tisíc bude špičkový kus a zbude spousta peněz na první rozsáhlou údržbu a na vyšší spotřebu. Existuje i verze 2,1 V6, která je údajně také spolehlivá, ale pouze 2WD.
Je to takový trochu jinak oplechovaný Mondeo.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 09:25, Jaguar
No schválně jsem zkusil ten Jaguár vyhledat tady na TipCars a hádejte co - 0 kusů k dispozici to bude asi celkem raritní kousek. Zas takovou exotiku nepotřebuju. A co se týče ceny ND, tak to bude asi taky trochu jinde. Ale každopádně díky za zajímavý tip.

Mazdu 6 mám taky v hledáčku, je to hezké, s tím modelem, co končil minulý rok, jsem ještě nejel, v mém blízkém okolí nikde v bazarech nejsou.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 28.01.2016 09:59, Jag
Našel jsem jeden v áčkách. Je to tedy 3-litr, ale rok 2009 za 170. Nechal bych důkladně zkontrolovat motor, zda není přidřený, má správné tlaky, všechno sedí a pak by se dalo připustit i tohle motorové provedení. Ale tady chce hlídat olej. Ovšem pojede to krásně.

A Mazda 6 je taky dobré řešení. Co Avensis v kombíku? Nedělá se 2-litr? Nebo Accord, ten v kombíku s atmo motorem určitě existuje.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 28.01.2016 10:05, Honda Accord Tourer 2.0 nebo lepe 2.4 VTEC
Zdravím, v práci má kolega Hondu Accord 2.4 VTEC, najeto 320tis.km a jezdí krásně. Otázkou je jak vám sedne interiér. Jinak moc stížností na Fordí Ecoboosty zatím není, takže jsem překvapen, co Vám říkali automechanici...


reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 10:08, japonci
Jojo, Avensis se dělá 1,8 a 2,0 valvematic, údajně by to měly být spolehlivé i celkem úsporné motory. Accord 2.4i má bratranec, který má zároveň i autoservis, a moc to chválí a doporučuje. Nicméně u těchhle Japonců je pro mě velký problém, že jsou hrozně malé. Obzvláště ten Accord. Uvnitř mi to připadá spíše jak nižší střední třída, jak kufr, tak prostor pro posádku. Mazda je na tom o něco lépe. Jsem horolezec a auto na cestách používám i jako "hotel", od jara do podzimu v něm každý víkend spím a když jedem na dovolenou, tak v něm strávíme klidně i 2 týdny v kuse. Z tohoto pohledu by se mi určitě více hodilo něco jako VW transporter nebo podobný typ, ale zas přes týden jezdím skoro jen ve městě a po okolí, práce, školka, obchody, atd. a k těmto účelům nechci trápit dodávku. Takže velké kombi je takový kompromis.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 28.01.2016 12:11, Mondeo
Znám člověka co měl Mondeo ST a ted má ecoboost. Je nadšený, auto prý jede skvěle a spotřeba daleko menší než u ST. (jeho slova). Má ho přes dva roky a problem žádný.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 12:16, RE: Mondeo
PetrT napsal:
Znám člověka co měl Mondeo ST a ted má ecoboost. Je nadšený, auto prý jede skvěle a spotřeba daleko menší než u ST. (jeho slova). Má ho přes dva roky a problem žádný.


A kupoval to nové nebo jeté? Nějaké podrobnosti?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 28.01.2016 12:19, RE: Mondeo
PavelKeprt napsal:
PetrT napsal:
Znám člověka co měl Mondeo ST a ted má ecoboost. Je nadšený, auto prý jede skvěle a spotřeba daleko menší než u ST. (jeho slova). Má ho přes dva roky a problem žádný.
A kupoval to nové nebo jeté? Nějaké podrobnosti?


Nové. Je to zákazník, až se uvidíme zeptám se. U něho jsem poprvé seděl v tom minulém mondeu a i když má nějakolepší výbavu interier mě celkem šokoval vzhledem - nepříjemě.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 12:26, RE: Mondeo
PetrT napsal:
PavelKeprt napsal:
PetrT napsal:
Znám člověka co měl Mondeo ST a ted má ecoboost. Je nadšený, auto prý jede skvěle a spotřeba daleko menší než u ST. (jeho slova). Má ho přes dva roky a problem žádný.
A kupoval to nové nebo jeté? Nějaké podrobnosti?
Nové. Je to zákazník, až se uvidíme zeptám se. U něho jsem poprvé seděl v tom minulém mondeu a i když má nějakolepší výbavu interier mě celkem šokoval vzhledem - nepříjemě.


Je to tak, nové Mondea mají interiér na pozvracení - nechápu - designer to asi navrhoval s 3 promile pod kůží a ještě k tomu poslepu.

Jinač kdybych si kupoval nové auto, tak to vůbec neřeším a samozřejmě bych si vybíral jen podle toho, co se mi nejvíc líbí, a co nejlépe jede ale pokud se bavíme o 4 a více let starém autě, tak je potřeba zohlednit i další věci.
reagovat
míra
počet příspěvků12
datum registrace28.01.2016
Čtvrtek 28.01.2016 14:10, Mazda
Ještě lepší tip než dvoulitr u Mazdy je benzínový 2,5 ,125 Kw.Má vždy nejvyšší výbavu GTA,a ten motor jede úžasně,hlavně odezva na plyn.Spotřeba je kolem 7l v kombinovaném provozu.Ještě k tomu dvoulitru,neber 114 kw,vůbec to nejede,má to přímý vstřik,lepší je 108 kW
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 28.01.2016 15:28, RE: Mazda
míra napsal:
Ještě lepší tip než dvoulitr u Mazdy je benzínový 2,5 ,125 Kw.Má vždy nejvyšší výbavu GTA,a ten motor jede úžasně,hlavně odezva na plyn.Spotřeba je kolem 7l v kombinovaném provozu.Ještě k tomu dvoulitru,neber 114 kw,vůbec to nejede,má to přímý vstřik,lepší je 108 kW


Můžeš se víc rozepsat o tom 2,5 litru? To je do budoucna můj velkej favorit. Netrpí už spotřebou oleje jako motor 2,3 v min. generaci? Má to rozv. řetěz?
A nebo pak Accord 2,4 - ten se ale těžko shání a navíc je drahej
reagovat
Czech_Key1
počet příspěvků10
datum registrace11.02.2014
Čtvrtek 28.01.2016 16:00, bratrancuv Accord
bratranec ma Accorda v sedanu, nebo kombiku? :) interierove je Accord maly, o tom zadna, ale kufr kombiku je obrovsky
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.01.2016 17:14, Jaký motor?
To nevím. Ale Subaru určitě ne.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 17:16, accord
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze.

Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle.

Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 17:37, RE: accord
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?


Hmmm, tak bohužel, teď jsem na to koukal, a v Česku s tímto motorem není Mazda 6 ani jedna, to bych musel do Německa. Tam jich je poměrně hodně. Průměrná spotřeba dle Sprintmonitor.de 8,61l, ale to mi přijde na 2,5l slušné.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 19:22, 2.5 MZR
Hele a ten motor 2.5 MZR je vlastně co zač? Neni to Ford? Má to přímé vstřikování nebo ne? Na mobile.de jich je poměrně dost a ta spotřeba ze sprintmonitor.de mi přijde fakt super na takový motor.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.01.2016 19:23, RE: accord
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?


Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.
2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.

Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.
Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!

reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 19:28, RE: accord
Zdeny60 napsal:
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!


Díky, takove dlouhodobé osobní zkušenosti jsou nejcennější. Kolik máš u toho dvoulitru dlouhodobou spotřebu ? Sprintmonitor hlásí 9,6l, což už mi teda přijde celkem hardkór
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.