0
zpět
 

diskuze k tématu: Velké kombi s co nejspolehlivějším benzínovým motorem

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla, ostatní, typ vozidla, osobní
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 28.01.2016 19:31, RE: accord
PavelKeprt napsal:
Zdeny60 napsal:
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!
Díky, takove dlouhodobé osobní zkušenosti jsou nejcennější. Kolik máš u toho dvoulitru dlouhodobou spotřebu ? Sprintmonitor hlásí 9,6l, což už mi teda přijde celkem hardkór


Jestli se nic nezměnilo, tak má 7,96
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.01.2016 19:34, RE: accord
PavelKeprt napsal:
Zdeny60 napsal:
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!
Díky, takove dlouhodobé osobní zkušenosti jsou nejcennější. Kolik máš u toho dvoulitru dlouhodobou spotřebu ? Sprintmonitor hlásí 9,6l, což už mi teda přijde celkem hardkór


Hoď mi mail, pošlu ti svoji knihu jízd. tady by tomu stejně nikod nevěřil
U 2,0R: za 160.000km mám dlohhodobý průměr 7,92/100. U 2,5 asi 8,1, ale mám ho zatím krátce, takže je brzy na nějaké závěry. Já fakt nemohu za to, že mi to nežere

Ale u SUbaru bys měl vědět jednu zásadní věc:
Subaru a LPG JE problém. Dříve či později, ale JE. Takže pokud LPG, tak zásdně kupit auto bez LPG a ten si nechat teprve udělat. Vyhneš se pak nejsné a bůhvíjaké historii, protože u LPG je třeba bedlivě dbát na kontroly ventilvých vůlí, jinak je amen. Ataky dbát na pravidelné kontroly oleje motoru - Subaru to má tak, že kntrolka svítí, až když olej NENÍ a to je už obvykle konečná. Takže zpočátku, než ten daný motor "přečteš" měř olej po každém natankování a vždy na rovině, abys dostal předtavu, jak moc žere či nežere. Málo oleje = smrt klikovky = GO motoru = cca 70 tisíc
Ale kdo maže, ten jezdí. Horší jsou trubomotory, u atmosfer je celkem klid, nebo až někde hodně přes 350.000km se něco může stát. Do 250-300 tisíc je pokoj.

reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 28.01.2016 19:36, RE: accord
David V napsal:
PavelKeprt napsal:
Zdeny60 napsal:
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!
Díky, takove dlouhodobé osobní zkušenosti jsou nejcennější. Kolik máš u toho dvoulitru dlouhodobou spotřebu ? Sprintmonitor hlásí 9,6l, což už mi teda přijde celkem hardkór
Jestli se nic nezměnilo, tak má 7,96


Heleď, už kejhaj

reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Čtvrtek 28.01.2016 19:58, EURO IV a EURO V
Hele a teď jedna záludná otázka za 5 bludišťáků pro opravdu fundované odborníky - možná by mohl zareagovat i někdo z redakce?

Všiml jsem si, že výše zmiňovaný motor 2.0 Duratec od Fordu do roku cca 2009 plnil normu EURO IV a pak už EURO V. Výkon zůstává stejný (107 kW), všechny hlavní komponenty předpokládám taky.
TAKŽE - Jak je docíleno plnění vyšší (přísnější) normy u motoru, který nemá turbo, EGR ventil, přímý vstřik, filtry ani podobné ptákoviny??? Co za konstrukční změnu tam provedli?

Údajně totiž, podle mechanika, ke kterému jezdím, ten 2.0i z posledních let výroby (tzn. ten co plní EURO V) je více náchylný na závady, než ten předtím.

Co vy na to?
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 28.01.2016 20:04, RE: EURO IV a EURO V
PavelKeprt napsal:
Hele a teď jedna záludná otázka za 5 bludišťáků pro opravdu fundované odborníky - možná by mohl zareagovat i někdo z redakce? Všiml jsem si, že výše zmiňovaný motor 2.0 Duratec od Fordu do roku cca 2009 plnil normu EURO IV a pak už EURO V. Výkon zůstává stejný (107 kW), všechny hlavní komponenty předpokládám taky.TAKŽE - Jak je docíleno plnění vyšší (přísnější) normy u motoru, který nemá turbo, EGR ventil, přímý vstřik, filtry ani podobné ptákoviny??? Co za konstrukční změnu tam provedli? Údajně totiž, podle mechanika, ke kterému jezdím, ten 2.0i z posledních let výroby (tzn. ten co plní EURO V) je více náchylný na závady, než ten předtím. Co vy na to?


Prakticky nic, protože od Euro IV se pro benzínové motory předepsané složení spalin změnilo nepatrně. Mám tu o tom článek.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Čtvrtek 28.01.2016 22:05, Citroen C5
Ak chces s autom chodit po horach a prespavat v nom, tak by som sa urcite pozrel na 'postel na kolesach' citroen c5. Do roku 2009 ho kupis s motormy 2.0i a dokonca 3.0i. S tym 3.0i sa da do tych 9 jazdit (je to 6 st. automat), ma vykon 155kw, a jedina drahsia vec na nom su rozvody. Obcas odidu nejake tie cievky, ale to je asi tak vsetko. Obidva motory sa daju bez problemov prerobit na LPG, dokonca ten moj ma od vyrobi oznacene, kde ma byt hrdlo na lpg. Ten starsi, do roku 2008, to je obrovske auto, kde sa v kufri v pohode vyspia aj dvaja ludia. Novsia C5 je uz mensia. Vyhodou je moznost si auto zodvihnut do terenu. Nie je to jazdecky najzabavnejsie auto, ale cena+ spolahlivost+priestor+vybava, to su argumenty, ktore mozu presvedcit. Napr. ja na tom aute chodim po celom slovensku, a na vikend tam nahodim udice a beham po polnych cestach na ryby. Zatial som nemal problem ani s brodenim cez mensi potok. Ako pamiatku mam ryhu na boku od konarov :)
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Čtvrtek 28.01.2016 22:13, klidne dodavku
Pavle pokud fakt v tom aute kazdej vikend spis tak bych radsi přes tyden trapil dodavku po meste nez sebe při spani kazdej vikend v kombiku byt prostornem.....
Za 300 koupis slusnou T4 ale pravda v CR to na 99% nebude.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 28.01.2016 23:57, T4
Já si nevšiml toho o tom spaní v autě. Potom je to jasný - vzít groše, zajet do Němec a ukecat někoho at ti prodá VW T4 2,5TDI 75 nebo 111kW. Lepší diesel nikdo nevyrobil, dodnes. Nejlépe Multivan Generation, má často i bufík. Postel to má, lednici často taky... Těch 300t bude tak akorát.
Lepší auto neseženeš. Spolehlivost je dokonalá, provedení neuvěřitelně fortelní. Švára u T4 Caravelle měnil ramena v 280t a byl to originál, původní. Po městě ho trápit nebudeš, půdorys má jako větší kombik a rejd předních kol větší než většina předokolek. Pohodlí je perfektní, díky řešení podvozku si dovolím tvrdit že se mu Mondeo a spol nevyrovnají. Verze 111kW má vzadu stabilizátor a sedí jak přibitá. Vyšší posaz ve městě výhoda.
Jediný, ale zásadní, problém je ho sehnat. Většina má najeto 500t + i když to třeba neni vidět. Ani tak to lidi nechtějí prodat, aspon ne modely po r. 2000.
Švára má černou T4 Caravelle Syncro a neni týden aby nenašel za stěračem lístek že ji někdo chce koupit.
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Pátek 29.01.2016 07:42, Hyundai H1 2.5 CRDI
Ikdyž mě tady ukamenují, tak co se týče dodávek, kamarád v práci má několik let Hyundai H1 2.5 CRDI a nic se nekazí... Bohužel jsem v autě nejel, tak nevím jaké je.
Jinak T4 mi připadá docela hlučné na cestování, občas jedu v T5 1.9 TDi a tam už je odhlučnění lepší. Samozřejmě to může být kus od kusu
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.01.2016 07:47, RE: Citroen C5
Citroenak napsal:
Ak chces s autom chodit po horach a prespavat v nom, tak by som sa urcite pozrel na 'postel na kolesach' citroen c5. Do roku 2009 ho kupis s motormy 2.0i a dokonca 3.0i. S tym 3.0i sa da do tych 9 jazdit (je to 6 st. automat), ma vykon 155kw, a jedina drahsia vec na nom su rozvody. Obcas odidu nejake tie cievky, ale to je asi tak vsetko. Obidva motory sa daju bez problemov prerobit na LPG, dokonca ten moj ma od vyrobi oznacene, kde ma byt hrdlo na lpg. Ten starsi, do roku 2008, to je obrovske auto, kde sa v kufri v pohode vyspia aj dvaja ludia. Novsia C5 je uz mensia. Vyhodou je moznost si auto zodvihnut do terenu. Nie je to jazdecky najzabavnejsie auto, ale cena+ spolahlivost+priestor+vybava, to su argumenty, ktore mozu presvedcit. Napr. ja na tom aute chodim po celom slovensku, a na vikend tam nahodim udice a beham po polnych cestach na ryby. Zatial som nemal problem ani s brodenim cez mensi potok. Ako pamiatku mam ryhu na boku od konarov :)


Nedávno jsem četl o c5, konkrétně o tom benz. dvoulitru, že mívá problémy se spotřebou oleje, tak nevím... jinak by se mi taky moc líbil. Jo, a 3,0i je prakticky nesehnatelnej
Možná by nebyla úplně špatná poslední generace Laguny, benzín 2,0i původem od Nissanu bude asi bezproblémovej.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 29.01.2016 10:24, spaní
Co se týče toho spaní, tak teď mám 4 roky Mondeo MK3 a za tu dobu jsme tam naspali určitě takových 200 nocí, ne-li víc, a spí se v tom úplně v pohodě, není to nic nepohodlného, problém je jen s věcma, že je musíš furt přendávat zepředu dozadu, ale to se dá řešit např. rakví.

V dodávce je super, že máš zavazadlový prostor rozdělený horizontálně a i když tam máš permanentně rozloženou ložnici, máš pořád dost úložného prostoru. Ale v tom spatřuju jedinou výhodu. Takhle stejně se dá kufr rozdělit i v MPV, Galaxy nebo třeba ta C8 a podobné auta jsou na to super. Většina mých parťáků-horolezců má právě Galaxy.

Jenže tímto se dostáváme k dalšímu požadavku, který na auto mám a který ty MPV a dodávky v žádném případě nesplňují. Ježdění mě baví, řídím rád a chci mít auto, které je na jednu stranu praktické, ale zároveň je i trochu zábava a radost s ním jezdit. No a co si budeme povídat - každý kdo někdy řídil něco většího mi dá za pravdu - že řídit třeba VW Transporter zrovna moc radosti z řízení neposkytuje. Stejně tak třeba to Galaxy, s tím jezdím poměrně často, a z hlediska jízdních vlastností je to hrůza - těžiště někde v předu na palubovce, v zatáčkách se to naklání jak kačena, odpor vzduchu, atd. Ten vysoký posed, který lidi u těchto aut tolik chválí, možná ocením, až budu v důchodu.

Takže pořád mi z toho velké kombi vychází jako nejlepší volba - kompromis. A nebo potom mít auta dvě - malou krysu do města - a dodávku na víkendy. Ale 2x auto = 2x pojistka, 2x servisy, 2x dálnička. Nevim no...
reagovat
Valnoha
počet příspěvků322
datum registrace03.01.2011
Pátek 29.01.2016 10:55, RE: spaní
PavelKeprt napsal:
Co se týče toho spaní, tak teď mám 4 roky Mondeo MK3 a za tu dobu jsme tam naspali určitě takových 200 nocí, ne-li víc, a spí se v tom úplně v pohodě, není to nic nepohodlného, problém je jen s věcma, že je musíš furt přendávat zepředu dozadu, ale to se dá řešit např. rakví. V dodávce je super, že máš zavazadlový prostor rozdělený horizontálně a i když tam máš permanentně rozloženou ložnici, máš pořád dost úložného prostoru. Ale v tom spatřuju jedinou výhodu. Takhle stejně se dá kufr rozdělit i v MPV, Galaxy nebo třeba ta C8 a podobné auta jsou na to super. Většina mých parťáků-horolezců má právě Galaxy. Jenže tímto se dostáváme k dalšímu požadavku, který na auto mám a který ty MPV a dodávky v žádném případě nesplňují. Ježdění mě baví, řídím rád a chci mít auto, které je na jednu stranu praktické, ale zároveň je i trochu zábava a radost s ním jezdit. No a co si budeme povídat - každý kdo někdy řídil něco většího mi dá za pravdu - že řídit třeba VW Transporter zrovna moc radosti z řízení neposkytuje. Stejně tak třeba to Galaxy, s tím jezdím poměrně často, a z hlediska jízdních vlastností je to hrůza - těžiště někde v předu na palubovce, v zatáčkách se to naklání jak kačena, odpor vzduchu, atd. Ten vysoký posed, který lidi u těchto aut tolik chválí, možná ocením, až budu v důchodu. Takže pořád mi z toho velké kombi vychází jako nejlepší volba - kompromis. A nebo potom mít auta dvě - malou krysu do města - a dodávku na víkendy. Ale 2x auto = 2x pojistka, 2x servisy, 2x dálnička. Nevim no...


Tak požitek z jízdy s Transportérem asi čekat uplně nelze o tom žádná, ale co se týče Galaxy tak tady bych rozhodně nesouhlasil. Máme rok 2010 po FL se 129Kw a podvozkově to je na letních 18" kolech veliké překvapení. Nelze samozřejmě srovnávat s nižším a lehčím mondeem, ale požitek z jízdy zde rozhodně nechybí. Samozřejmě v poměru kategorie aut do které spadá.

Druhé menší auto do města se dá dneska koupit za pár drobných..... stejně bych šel spíše touto cestou při potřebě častého spaní v autě....
reagovat
woji
počet příspěvků17
datum registrace13.09.2013
Pátek 29.01.2016 10:56, Volvo V70
V70 je výborná volba. Pro vozidla od r.v. 2005 - 2007 doporučuji 2,5T - bezproblémový motor, příjemný zvuk pětiválce, radost z jízdy. Od roku 2007 - doporučuji ten samý motor (pozor na Bi-fuel, CNG i z výroby) a nebo T6 (3,0T). Podvozek u tohoto novějšího modelu je z Mondea. Výbava je většinou bohatá. Servisní náklady o trochu vyšší než u Fordu.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 29.01.2016 11:30, RE: Hyundai H1 2.5 CRDI
BobanHTP napsal:
Ikdyž mě tady ukamenují, tak co se týče dodávek, kamarád v práci má několik let Hyundai H1 2.5 CRDI a nic se nekazí... Bohužel jsem v autě nejel, tak nevím jaké je.Jinak T4 mi připadá docela hlučné na cestování, občas jedu v T5 1.9 TDi a tam už je odhlučnění lepší. Samozřejmě to může být kus od kusu


Je důležité co to je - Transporter T4 je hlučný, Caravelle a Multivan už moc ne. Jsou dobře utlumené.
U H1 je problém že jakákýkoliv pozáruční servis je strašně drahý.

reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pátek 29.01.2016 11:34, RE: EURO IV a EURO V
PavelKeprt napsal:
Hele a teď jedna záludná otázka za 5 bludišťáků pro opravdu fundované odborníky - možná by mohl zareagovat i někdo z redakce? Všiml jsem si, že výše zmiňovaný motor 2.0 Duratec od Fordu do roku cca 2009 plnil normu EURO IV a pak už EURO V. Výkon zůstává stejný (107 kW), všechny hlavní komponenty předpokládám taky.TAKŽE - Jak je docíleno plnění vyšší (přísnější) normy u motoru, který nemá turbo, EGR ventil, přímý vstřik, filtry ani podobné ptákoviny??? Co za konstrukční změnu tam provedli? Údajně totiž, podle mechanika, ke kterému jezdím, ten 2.0i z posledních let výroby (tzn. ten co plní EURO V) je více náchylný na závady, než ten předtím. Co vy na to?


Ahoj euro 5 verze tohoto motoru má myslím jinak řešení sání. Jsou tam swirl klapky, které se po čase se zbytkem motoru nepohodnou a je problém
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 29.01.2016 11:46, RE: EURO IV a EURO V
HoNZA napsal:
PavelKeprt napsal:
Hele a teď jedna záludná otázka za 5 bludišťáků pro opravdu fundované odborníky - možná by mohl zareagovat i někdo z redakce? Všiml jsem si, že výše zmiňovaný motor 2.0 Duratec od Fordu do roku cca 2009 plnil normu EURO IV a pak už EURO V. Výkon zůstává stejný (107 kW), všechny hlavní komponenty předpokládám taky.TAKŽE - Jak je docíleno plnění vyšší (přísnější) normy u motoru, který nemá turbo, EGR ventil, přímý vstřik, filtry ani podobné ptákoviny??? Co za konstrukční změnu tam provedli? Údajně totiž, podle mechanika, ke kterému jezdím, ten 2.0i z posledních let výroby (tzn. ten co plní EURO V) je více náchylný na závady, než ten předtím. Co vy na to?
Ahoj euro 5 verze tohoto motoru má myslím jinak řešení sání. Jsou tam swirl klapky, které se po čase se zbytkem motoru nepohodnou a je problém


Ano ano, přesně tak to ten můj mechanik říkal, že ty novší modely mají nějak upravené sání, a že je s tím spojeno více potenciálních poruch. Jen teda nevím, jestli tím myslel až ty motor EURO 5 nebo i ty starší, protože prý tam měl v servise nedávno Mazdu 5 s tím stejným motorem (2.0i 107kW), a že kvůli něčemu měnil půlblok (co konkrétně to bylo za závadu už nevim), ale byl to údajně model z roku 2007, takže tam si myslím že byla ještě ta verze EURO IV. No čert aby se v tom vyznal.
reagovat
míra
počet příspěvků12
datum registrace28.01.2016
Pátek 29.01.2016 12:07, Mazda 6,2,5 benzín
Ten motor Mazda 2,5 benzín je tichý,má vždy nepřímý vstřik(verze GH),olej už nebere,ten motor je silně návykový,tahá lineárně odspodu,na 6-ku se dá jet 70,verze po FL(2010) má už stupně delší a spotřeba kolem 7l,ověřená dotankováním.Myslím rozumná jízda,do 3500ot.,pak se přesouvá vačka a pak si to sebere více.Ale jede zase úžasně.Na tom motoru se nic nekazí,žádné vířivé klapky.Benzín stačí 95 okt,oleje je tam 5 l a filtr je vložka.Interval výměny 20000 km,vzduchový 60000 km a svíčky NGK 120 000km(iridium.
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 29.01.2016 12:55, RE: Mazda 6,2,5 benzín
míra napsal:
Ten motor Mazda 2,5 benzín je tichý,má vždy nepřímý vstřik(verze GH),olej už nebere,ten motor je silně návykový,tahá lineárně odspodu,na 6-ku se dá jet 70,verze po FL(2010) má už stupně delší a spotřeba kolem 7l,ověřená dotankováním.Myslím rozumná jízda,do 3500ot.,pak se přesouvá vačka a pak si to sebere více.Ale jede zase úžasně.Na tom motoru se nic nekazí,žádné vířivé klapky.Benzín stačí 95 okt,oleje je tam 5 l a filtr je vložka.Interval výměny 20000 km,vzduchový 60000 km a svíčky NGK 120 000km(iridium.


Hmm, tak to vypadá, že mám asi nového favorita, díky moc za informace. Na ten facelift bohužel nemám peníze, za 300 000 Kč to bude spíše rok 2008-09, ale i ty vypadají dobře. A spotřeba okolo 8,5l je pro mě OK. Ta 2.0i v Mondeu je hrozně líná, věřím tomu, že tahle Mazda pojede o světelný rok líp se stejnou spotřebou. Co třeba výměna rozvodů, jaký je interval a na kolik to tak přijde, nevíte?
reagovat
PavelKeprt
počet příspěvků121
datum registrace28.10.2015
Pátek 29.01.2016 12:55, auto z Německa
Máte někdo zkušenosti s dovozem aut z Německa?

Nějaká solidní firma, kterou můžete doporučit, nebo spíše na vlastní pěst?
reagovat
A4
počet příspěvků134
datum registrace09.05.2007
Pátek 29.01.2016 12:59, RE: Mazda 6,2,5 benzín
míra napsal:
Ten motor Mazda 2,5 benzín je tichý,má vždy nepřímý vstřik(verze GH),olej už nebere,ten motor je silně návykový,tahá lineárně odspodu,na 6-ku se dá jet 70,verze po FL(2010) má už stupně delší a spotřeba kolem 7l,ověřená dotankováním.Myslím rozumná jízda,do 3500ot.,pak se přesouvá vačka a pak si to sebere více.Ale jede zase úžasně.Na tom motoru se nic nekazí,žádné vířivé klapky.Benzín stačí 95 okt,oleje je tam 5 l a filtr je vložka.Interval výměny 20000 km,vzduchový 60000 km a svíčky NGK 120 000km(iridium.


To zní dobře
Doufám, že tahle generace už nehnije/nerezne jako ta předchozí...
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.