PavelKeprt napsal:
Zdeny60 napsal:
PavelKeprt napsal:
Bratranec má ten Accord sedan, stříbrný, jezdí s ním po Praze. Dneska jsem byl v jednom autorizovaném bazaru v Ostravě projet 2 kousky Subaru Legacy, jedno 2,5i LPG, druhé 2.0i, oba automaty. Oproti ostatním autům střední třídy celkem malý kufr. Ale musím říct, že ten motor 2.0i mě mile překvapil, krásný výkon (121 kW), na dvoulitr to jelo fakt skvěle. Doufám že budu mít možnost tu Mazdu 2.5i někde projet, to bych klidně bral, kdyby byl k dispozici pěkný kousek. Ale té spotřebě v kombinovaném provozu 7l teda moc nevěřím
to tak max. na okrskách s lehkou nohou, ne?
Tak to jsem rád, že se ti ten motor 2,0R 121kW líbil. Mně se líbí taky, protože ho mám doma a mám na něm 230.000km. Zatím na něj mimo dvou výměn rozvodů nebylo sáhnuto. Oleje nežere ani Ň, mezi výměnami se hladina nehne ani o milimetr. Měním ho po 15tkm, dávám 5w50Miller a poslední dobou Sunoco Synturo racing.2,5i do roku 2006 braly olej, po tomto roce byly nějaké úpravy a nežerou. Ve druhém autě mám 2,5i 123kW a mohu říct, že proti 2,0R je jasně znát vyšší kroutící moment, prostě jde lépe za plynem, lépe se točí. Spotřeba je o 2.-3 deci vyšší, ale znatelně pružnější. Olej mi taky nebere.Napsal jsem shcválně, že Subaru ne, protožer někteří zdejší členové jsou na Subaru alergičtí. Mohu ti napsat ještě postřeh 2,5 Subaru a 2,5 Mazda 6. Tak v Subaru 2,5 jede o světelný rok lépe - živejší, dynaičtější, líp se sbírá z nižších otáček. SPotřebu si netroufám hodnotit, protože s tou Mazdou jsem toho zase tolik nenajezdil. Ale motoricky je 2,5 v Subaru jasně živější.Kufr je půdorysně dost velký, ale mělký kvůli zadnímu diferáku - to je prostě malá daň za 4x4. Ale na dovolenou to bohatě stačí, jezdili jsme ve 4 lyžovat v plné polní a nikdy se netsalo, že bychom se nevešli. A to byly lyže v kufru!!!
Díky, takove dlouhodobé osobní zkušenosti jsou nejcennější. Kolik máš u toho dvoulitru dlouhodobou spotřebu ? Sprintmonitor hlásí 9,6l, což už mi teda přijde celkem hardkór
Hoď mi mail, pošlu ti svoji knihu jízd. tady by tomu stejně nikod nevěřil
U 2,0R: za 160.000km mám dlohhodobý průměr 7,92/100. U 2,5 asi 8,1, ale mám ho zatím krátce, takže je brzy na nějaké závěry. Já fakt nemohu za to, že mi to nežere
Ale u SUbaru bys měl vědět jednu zásadní věc:
Subaru a LPG JE problém. Dříve či později, ale JE. Takže pokud LPG, tak zásdně kupit auto bez LPG a ten si nechat teprve udělat. Vyhneš se pak nejsné a bůhvíjaké historii, protože u LPG je třeba bedlivě dbát na kontroly ventilvých vůlí, jinak je amen. Ataky dbát na pravidelné kontroly oleje motoru - Subaru to má tak, že kntrolka svítí, až když olej NENÍ a to je už obvykle konečná. Takže zpočátku, než ten daný motor "přečteš" měř olej po každém natankování a vždy na rovině, abys dostal předtavu, jak moc žere či nežere. Málo oleje = smrt klikovky = GO motoru = cca 70 tisíc
Ale kdo maže, ten jezdí. Horší jsou trubomotory, u atmosfer je celkem klid, nebo až někde hodně přes 350.000km se něco může stát. Do 250-300 tisíc je pokoj.