Úterý 15.01.2008 17:24,
vlastní zkušenost
mám možnost srovnat obojí, jak favorita, tak swifta, ale je to nesrovnatelné. swift má podvozek trochu jinde, zadní kola mají nezávislé zavěšení, takže auto skvěle drží stopu a navíc jsou použity masivnější materiály, takže není nutné neustále něco měnit. přední kotouče mají vnitřní chlazení a ani opakované brždění jim nedělá problémy. posilovač řízení pomáhá tak, aby člověk měl zpětnou vazbu od předních kol, takže řízení je čitelné. odpružení není příliš komfortní, je to skokan podobně jako favorit. koroze je pro swifta v podstatě neznámý pojem, v porovnání s favoritem potažmo felícíí. kufr má 280litrů, ale má vysokou nakládací hranu, až nad zadní světla, takže objemnější náklad se tam dostává velmi těžko. výbava není nijak závratná, v základu digitální hodiny, otáčkoměr, čtveřice reproduktorů, anténa, zadní stírač a uzamykatelná schránka. zrcátka jsou ovládaná elektricky, ale nemají vyhřívání. airbagy jsou dva, ten pro spolujezdce se nedá vypnout. klimatizace a abs chybí i když za příplatek je možná. sedačky jsou od recara a docela dobře drží tělo do zatáček. žadný plech v interiéru není, takže nemohu soudit. ovládací prvky jsou umístěny ergonomicky, kromě ovládání zadního stírače, spínače mlhovek a naklopení světel. výhled na ně dokonale kryje věnec volantu. plechy opravdu nejsou z ruska, ale že by se prohýbal jako je tomu kolem klik u škodovek, tak to bohužel ne. co se dynamiky týče, oproti fav./fel. má swift značný hendikep při vyšších rychlostek (1,0), ale při akcelaraci je situace opačná. spotřeba u fav je zhruba o 1,5 l vyšší na dálky, ve městě o cca 2,5l. motor (1,0) má olejovou náplň 2,5l, ale je nutné použít 10W-40, který je dražší. ceny originálních dílů jsem opravdu vyšší v neprospěch swiftu, útěchou může být snad jen to, že je budete potřebovat minimálně. tudíž, do města a krátké vzdálenosti ideál, na delší trasy jiné auto, ale ne fav./fel. toť můj názor.
reagovat