Přivezl jsem si jej z Německa, 2012, najeto cca 36 000 km, po důchodci
(Fakt.) Originál servis vše Toyota. Zkušenosti z města ještě moc nemám, protože s ním teď jezdím spíše dálkové trasy. A pokud jde o ně (Praha - Ostrava přes Mohelnici apod.), tak:
- 1 osoba, originál pneu 215/45 R17, letní = nízký profil, je to tvrdé, ale sedí jako přibité
- pořád běží klima a rádio
- dobíjí se mobil + bluetooth na stream Spotify přes v JBL Priusu
- v kolonách a městech často EV mode, z kopců si užívám brzdění motorem
- když potřebuji předjet kamion, předjedu jej (výkon na maximum), nejsem brzda
- na dálnici jedu 112 km/hod. podle GPS (na tacho je cca 120)
- při předjíždění jedu rychle (130+) pak snížím zase na 112.
- ve městě a mimo město jezdím max +9 (59, 99).
Výsledek:
Mimo město s převahou dálnic mám průměrnou spotřebu 4,8 l. Měřeno tankováním od plné do plné.
Ve městě se dostanu asi ještě níž, nicméně je potřeba brát ohled na ty za mnou, že
Kromě Priuse mám ještě Camry a asi bych nechtěl s ní jet za kolegou, co si chce naplno užít tříkilometrový EV mode
Obecně jsem jej kupoval hlavně kvůli vyhlášené spolehlivosti a rozumným nákladům. Porovnával jsem mezi Huyundai Ionic Hybrid a Priusem III. Ionic je víc sexy na jízdu, ale na rychlé přesuny mám třílitrovou Camry, na pohodovou cestu Priuse. Ionic by si vzal více paliva, servis docela drahý, dvojspojka má záruku vyšších servisních nákladů.
Zájemci mohou náklady průběžně sledovat na https://www.spritmonitor.de/en/detail/1052169.html
Ad protikorozní ochrana:
Na podzim půjde na nástřik podvozku a dutin. Pro vaši představu, můj Avensis 1998 je stále bez koroze
, ale Prius už má povrchovou korozi na ramenách. Je vidět, že auta po roce 2005+ se už nedělají jako dřív, byť technicky jsou skvělá.