Čtvrtek 05.06.2008 19:23,
rada
Ahoj, mám Golf III 1,9 D (47kW) r.v. 1992. Mám ho od roku 1999 ( v té době tacho 100 000) a toto jsou věci, které jsem řešil:
104 000 brzdové destičky (cca 700,- Kč)
120 000 rozvody (cca 2800,- Kč včetně práce)
123 000 brzdové destičky
127 000 poslední díl (tlumič) výfuku (Ronal za 2100,- + 550,- převlečná manžeta - měl jsem ještě původní jednodílný výfuk)
134 000 výměna zadních tlumičů s dorazy (cca 1300/kus)
170 000 brzdové destičky
170 000 vyvaření předního dílu výfuku (cca 500,- Kč) - nový stojí kolem 6000,-Kč
174 000 výměna všech tlumičů (cca 1300,-Kč/kus)
192 000 rozvody
197 000 výměna obložení bubnových brzd (paken) cca 700,- Kč
201 000 výměna expanzní nádržky (cca 1000,-Kč) - rozpadly se v ní vnitřnosti
202 000 výměna silenbloku pod převodovkou (cca 800,-Kč)
Olej měním po 10 - 12000 km (má se cca po 7500 km)
Mezi výměnami nemusím olej dolévat, auto startuje perfektně i v zimě, spotřeba cca 5 l/100 km, převodovka v perfektním stavu, motor v pořádku, nikdy neměněna jediná pojistka, za 9 let tuším 2 H4 žárovky, tak 5 ostatních žárovek. Určitý problém je koroze, která sice není hloubková, ale je zasaženo dosti dílů karoserie.
Udělej si názor sám. S Felicií jezdím v práci a v žádném případě bych jí za Golfa neměnil. Už jen absence posilovače, horší jízdní vlastnosti, méně prostoru, menší kufr, design, bezpečnost, koroze větší než u Golfa atd. K pojistce - u Wuestenrotu platím necelé 2300,-/rok. Cena ojetiny a náhradních dílu mluví pro Felicii, ale díky široké druhovýrobě jsou ceny náhr. dílů na Golfa III v pohodě. A TDI se neboj, byly to ve své době absolutně nejlepší diesely, které se do aut této třídy a cenové kategorie dávali a i dnes je jejich spolehlivost a údržba daleko lepší a levnější než u common railů
reagovat