Čtvrtek 05.06.2008 21:26,
rada
Bohužel se musím přiklonit k menšímu zlu a převažujícímu názoru a doporučit Felicii,z vašeho dotazu totiž vyplývá,že o jiné alternativě neuvažujete.Felicie je sice poruchová,ale ceny náhradních dílů jsou velmi dobré,navíc se jí vyhýbají nákladné opravy podvozku a motor je skoro bez poruch,koroze je asi největší problém,hlavně na pátých dveřích,pak také lemy,podběhy a blatníky,zejména v prvních ročnících výroby,motor je pro vás asi zajímavější v nižším objemu,pokud bude mát auto klimu tak,ale berte 1.6.Golf 3 generace je na tom už o poznání hůře,nevyhnou se vám opravy podvozku,druhovýroba skoro není a na originál se nedoplatíte,motor také nestojí za moc a přítomnost turbodmychadla je sama o sobě problém,ale koroze nebývá tak výrazná,o to víc ale hlodá pod lakem (někdy) to nepoznáte.Spotřební materiál u Felicie pořídíte skoro všechen do tisíce korun,obvykle se mění jen olej,filtry,destičky,čelisti,koncový díl výfuku,vážnější poruchy nejsou,ale pozor na spínací skříňku,to bývá dražší a u felicie se to stavá tak po 100 tisících,poznáte to tak,že s klíčkem se dá kývat,někdy je to nutné jen pro jeho otočení.Golf už mívá díly dražší,ale do 2 tisíc se snad vejdete,méní se to co u Felicie plus opravy řízení a zvlněné kotouče.Pokud si to můžete dovolit je Golf lepší svezení ale také si za to bere svou daň v podobě dražšího servisu a větší poruchovosti,zejména pak elektroinstalace.Pokud bych mohl doporučit nějakou alternativu,byl by lepší Favorit než Felicie,už proto,že mají stejný motor (rozumí se tím konstrukce) jen felicie už nemá karburátor.Navíc Favorité z posledního roku výroby,už jsou zbaveni vétšiny svých nemocí a koroze díky plastovým krytům podběhů bývá také pod kontrolou,rozhodně více než u Felicie,jedinou opakující se závadou je zátěžové naklápění světel,které u Favorita nefunguje každých půl roku.Pokud seženete poslední rok výroby Favorita,řada Silver Line,berte spíš ten než Feldu.Felicia se dělala před faceliftem v několika provedeních,pokud seženete řadu Blue Line,berte tu,naopak se vyhněte řadě označené jako Trumf,je to namalované na zadním sloupku.Pokud zvolíte řadu po faceliftu,pozor na praskající čelní sklo a také kryty předních blinkrů,osobně doporučuji řadu před faceliftem.Od Golfa je nejlepší 1 nebo 2 generace,ale najít zachovalý vůz dá hodně práce,jistá alternativa je Peugeot 205 nebo Lancia Delta.Pokus se rozhodnete pro golfa,berte spíš benzín než naftu,bude to levnější na servisu a dnes kdy je nafta o 2 koruny dražší než benzín i na provozu.
reagovat