Středa 10.03.2010 07:35,
rada
Ta Almera je dobrý nápad a ani jeden z benzínových motorů, které má, není špatný. Diesel raději ne. Jde jen o to, jestli upřednostňujete pružnější jízdu, nebo vám bude stačit 1,4 se spotřebou o 0,3 - 0,5 litrů menší. A taky jak budete auto využívat. Jestli pro rodinné účely, a pro dlouhé cesty a přejíždění z města do města po okreskách, pak berte silnější. Jestli strávíte 90% užívání křižováním městských ulic, berte 1,4. Ušetříte a přesto poslouží dobře i na dálnici. Hondě bych se vyhnul, u golfu není moc z čeho vybírat. Koncernové motory nebyly a nejsou nic zvláštního. Spíš bych vedle Almery postavil poslední modely Fordu Escortu (bývají velmi zachovalé a málo ježděné - jen pozor na korozi - dobře prohlédnout), první kusy Renault Megane (pohodlný, silné motory a relativně úsporné motory - avšak občas překvapí drahou opravou - je třeba ho hlídat, aby nepozlobil) a asi špičku, která by se mohla rovnat spolehlivostí Almeře je Peugeot 306 (nemsrtelné motory jak diesel tak benzín - nejlepší 1,4 55kw (pokud by to byl 5dveř. hatchback - kombi raději 1,6 66kw), u dieselu je to jedno, ale musí to být D nebo TD. HDI bylo v plenkách. Uvnitř úžasný prostor, měkké sezení, palubovka vypadá už trochu zastarale, ale je ergonomicky dobře řešená, rezerva je pod zavazadelníkem zvenku, takže zabalit do igelitu, jinak je to praktické. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, že 1,9D 47kw pro krátkou 306 5dv. stačil. Velice mile mě atmosférický a slabý diesel překvapil svou ochotou pracovat jak já chci a plynulým chodem. Plně naložení až po okraj jsme stoupali na 5ku strmými dálničními serpentinami při cestě zpátky z Chorvatska. Ukazatel klesl ze 130km/h na 105km/h a dál už nepovolil. Průměrná spotřeba 5,5 litrů - Pod 130 jsme na dálnici nešli, když nebyl kopec.
reagovat