Čtvrtek 15.02.2018 16:57,
VW Golf IV - zkušenosti po roce provozu, mé první auto.
Před rokem jsem koupil Golfa IV 1.6 SR (AKL). Dovoz z Itálie, plná servisní historie, na tacho 148 xxx, což by interiérově odpovídalo - měněný byl volant, ten byl opravdu nový. Za rok jsem najezdil 50 000 km a volant na levé straně je téměř na kost sedřený, jsem levák a mam agresivní pot :D - nájezd odpovídal jak interierem, tak celkovou kondicí auta - motor bere olej tak nějak přiměřeně nájezdu, podvozek ok, jen utrhané oba zadní dorazy. Auto jsem používal jak na denní jezdění po Praze, kde jsem mimochodem velmi ocenil možnost pohodlného uzamknutí všech dveří zevnitř (ti, kterým někdo třeba ukradl brašnu ze zadních sedadel, vědí, o čem mluvím), tak na cesty Plzeň - Praha - Ostrava a zpět, kde jsem objevil největší nedostatek auta - krátký poměr posledního přev. stupně/absence šestky. Na dálnicích bych ho utahal. Už při 94 km/h točí relativně dost (3000 ot/min). Při cca 134 km/h (140 tacho) točí 4000 ot/min a to už žere i trávu podél silnice... Perfektně ale slouží v létě na výlety, má manuální klimu, okýnka v elektrice, zrcátka v el. s výhřevem, původní funkční radio... Neopravoval jsem na něm nic, co by se SAMO podělalo během toho mého ročního provozu - vlastně ano... Lambda - sonda (otázka 2-3 tisíc) a samozřejmě olej/filtry po každých 10 000km. V háji je z předchozího provozu mikrospínač zámku u řidiče - při zamykání musim 2-3x otočit klíčkem, aby se spustil safe-lock (červená dioda), tryska zadního stěrače, zatuhlý pastorek v starteru, nesvítí světýlko v kufru a loketka drží na heslo. Pro svou pohodlnost a jistotu jsem vyměnil kulisu řazení, byla nepřesná. Stejně se ale projevuje nešvar těchhle aut - zvláštní řazení. Jednička dvojka jdou někdy prostě ztuha a kulisou to neni. Ikdyž mu dám na dvojku meziplyn, jde to tam hůř. Věci, které jsem způsobil sám - dopravní nehoda, kdy se na pravé straně měnilo rameno, ložisko, těhlice, stabilizace a hřebenový řízení (brzda na podlaze a 20cm obrubník při uhýbání sanitce). Zato musím vyzdvihnout jednu velkou přednost tohohle auta - hodně napomáhá v krizových situacích. Brzdy jsou absolutně top. Vždy, když přesednu z Forda Connect, na první křižovatce v Golfu bych vyletěl z kalhot, brzdy se dost statečně zakousnou, ale neni to nijak přehnaný, spíš mam pocit bezpečí a vim, že většinu situací prostě ubrzdim a nebudu muset ukecávat :) Dlouhodobě jezdim s autem za 6,5-6,7l/100km, ale to se opravdu držim do 100-105 km/h bez zapnutý klimy v obsazení do dvou lidí a nevyřazuju za jízdy na neutrál. Ve městě se snažim dojíždět se zařazeným kvaltem a řadit vždy kolem 2400-2600. Motor jednoduchý jak žebřík. Škoda té krátké převodovky, bylo by to neskutečně univerzální auto.
reagovat