0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Golf IV - radíme s výběrem motorizace

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 09:06, rada
Maxima má stovku za 8,2 to se oktávce nepodaří ani náhodou... sorry
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 10:57, rada
Zrychlení je úměrné výkonu, takže nebude nikdy zrychlovat intenzivněji 100 kW motor než cca 150 kW a nezáleží na tom, jestli směs hoří izobaricky nebo izochoricky. Je to celkem jednoduchá matematika vyšší výkon = vyšší zrychlení. To, že má první 2 sec turbodiesel možná navrch, díky nízko položenému Mk, nezmění nic na tom, že pak už nemá šanci. Ovšem pokud by "závodník" měl to srdce a 3-litr rozjížděl z otáček s maximálním momentem, tak turbochrocht nebude mít ani ty své 2s slávy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 12:44, rada
Je zajimavé sledovat jak 70% náruda vychvaluje koncern VW, ale sposta z nich není evidentně spokojená s dost podstatnou částí jejich vozu a tou je motor. Proč si tedy nekoupí něco co jim výkonem vyhovuje, hraje si na automobilové konstruktéry a "tuní" motory po svém? A jen tak na okraj, jaká je nyní hranice spotřeby 1,9TDi? Moje poslední čtená informace byla někde na 3,5l na 100Km s klimou u OCT1 81KW, ale už je to asi rok staré info
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 13:05, rada
To je vlasně fakt. Pokud chci v autě vyšší výkon, tak si koupím to, které jej už má v sérii, protože jen tam mám jistotu, že motor bude mít odpovídající životnost. Jakýkoliv zásah do ŘJ (nebo programu) má často za následek zkrácení životnosti dotčeného mechanismu. On chip tuning naftového turbo motoru znamená jediné - dostat do motoru víc vzduchu, abych mohl uvolnit z paliva více tepla. Takže to zjednodušeně znamená zvednout plnicí tlak na kompresoru, čili zvednout výkon na turbíně. Míra zkrácení životnosti je daná ochotou "tunera" jít na vyšší plnicí tlak. Čím vyšší odchylka od továrních dat, tím vyšší riziko předčasného opotřebení motoru.
Z toho plyne, že bych nikomu nedoporučoval kupovat auto s náznakem chip tuningu.
Ovšem, pokud někdo trvá na Golfu z roku 2002 v naftě, tak bych volil ten nejobyčejnější 66 kW TDi nebo SDi, ale já bych určitě šáhl mimo koncern.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 13:11, rada
tak zachovaly golf IV tdi co nema najeto 420 000 km / cti 120 000 km bazarovych prijde na 250 tkc takze bych si rozmyslel utratit 150 tkc za 3* pretocenou NEBOURANOU vrazdu, vylestenou tim lesklym kurevstvem na plasty. Nebo Vy si myslite, ze na zapade ty kvalitni auta jsou zadarmo?????? A taky si dej pozor na dovoz ze zapadu, tam se uz taky vesele staci tacho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 13:41, rada
to David V: s tím nedoporučováním chiptuningu to nesmíš brát tak obecně, třeba kolega z práce před lety koupil fabii RS, chipnutou z 96 na cca 115 kw, jezdí s ní léta a bez jakýchkoliv problémů, předpokladem je samořzejmě rozumný zacházení. Navíc oproti 1,5 l spotřebě oleje mezi výměnami u tvého fordu nedolévá ani decku. Takže golfa 1.9 s 66kw nebo 81kw klidně, ale samo pouze v zachovalém stavu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 14:19, rada
Chip na motoru je pro ty, co nemají peníze na vozy s adekvátně výkonným motorem z výroby, tudíž i adekvátní spotřebou. Tečka. Když si někdo honí triko v nachipovaným turbodehtu, tak je to prostě idiot.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 14:32, rada
Pro David V: Zrychlení je sice přímo úměrné výkonu, ale nesmíme zapomínat na hmotnost jednotlivých interceptorů :)
Octavia I bude asi lehčí než Maxima. Potom dle 2. Newtonova zákona F=m.a, je jasné, že za jistých okolností může i slabší vůz zrychlovat rychleji, než ten výkonnější.
Navíc mne napadla ještě jedna věc, ta Maxima se dělala většinou s automatem. Dovedu si představit, že než se automat vzpamatoval, než se motor probudil a dostal do otáček ve kterých má výkon, tak octavia Octavia I mohla skutečně již jet 100km rychlostí.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 15:09, rada
to Radek: tvůj názor o honění trika v nachipovaným turbodehtu je směšnej
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 15:17, rada
Kriteria srovnání se vždycky musí nějak sladit, to je pravda. Pak by byl směrodatný údaj v kg/kW, který by mohl být měřítkem dynamiky.
Tady šlo spíše o napravení tvrzení, že se dá se 100 kW autem potrápit mnoho 150 kW motorů. Na zrachlení mnoho ne, možná pár a možná jen z důvodu, že to byl opravdu automat, kde nemám směřování výkonu na kola pevně v rukách (teda v nohách). Nicméně původní autor konkrétní model neuvedl a Maximu zde někdo jen nadhodil. Máme však jiné zástupce: BMW 330, 530 nebo Audi má taky atmo 3,0 nebo Mondeo ST 220 nebo Vectra C 3,2 (popř 2,8 ale zase turbo). Který z těchto aut i při vyšší hmotnosti dokáže na zrychlení pobít Octavia s TDi a chipem na 97 kW?
Mně je jedno, jestli si někdo za svoje peníze chip tuningem ničí motor nebo ne, ale pokud se mě někdo zeptá na názor, tak já mu chip tuning nedoporučím a vysvětlím mu proč mu jej nedoporučuju, ale mandát rozhodnout se, nechám na něm. A mluvím i o tom tzv. "kvalitním" chip tuningu, který se udělal "pořádně". I s brzdou před a po.
Apropos spotřeba oleje nekoresponduje úplně s kvalitami motoru. To, že nemusí mezi výměnami dolévat, ještě neznamená nulovou spotřebu oleje. Kdybych měl mezi ryskami litr, což jsem doteď u aut míval, tak by se hodnota 1,5 smrskla ma dolití 0,5 ltr. Já ten litr a půl mám při stejné hladině olejové náplně. A to že nemusí dolévat teď ještě neznamená, že s tím v brzké budoucnosti nezačne.
Prostě a jednoduše s chipováním je to jak se starou ojetou naftou, buď má člověk velkou kliku a koupí auto se 125 tkm po 8-mi letech a nemá s ní problémy nebo se mu vidina úspory prodraží v relativně drahých dílech na motoru.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 17:09, rada
Zdravím,nejlepší v koncernových autech je motor samozřejmě pd a to varianta 96 kw nebo 110 kw. Nevím,kdo tady píše ty nesmysli o čipování,pokud je čip udělán kvalitně,posune se krouták a tím se sníží i spotřeba paliva pokud dotyčný neždíme z motoru maximum! Životnost se čipem určitě nesníží,to můžou psát ti co tomu nerozumí. Pokud je dobře zoptimalizována mapa paliva a funkční regulace na turbu,tak v tom není problém.Daleko větším problémem je používání nekvalitních olejů a jejich nepravidelné výměny!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 18:21, rada
Hned mě napadá otázka kolik lidí z těch načiplejch čoudících koncernů je ochotno si připlatit za ten kvalitní několikanásobně dražší chip kterým se tady tolik lidí ohání.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 18:36, rada
Dobrý den pane Chodura. O kvalitách motorů 1.9Tdi 66 a 81kw zde již bylo napsáno vše. Není u nich problém, pokud mají najeto rozumný počet kilometrů. Dá se říct, že do 200000km bohužel u těchto motorizací je nejvíce rozšířen zloneřád stáčení tachometrů. Ani vůz ze servisní knížkou Vám jistotu nedá. Servisní knížka se dá zehnat asi za 5000kč. Doporučuji vůz před koupí nechat prověřit v autorizovaném servisu vw. U aut s motorizací 1,6 a 1,4 je toto riziko nižší z důvodu předpokladu menšího nájezdu km ročně. Kdo si pořídil Tdi většinou jezdil 2-3násobek km ročně než u benzínu. Jinak by se mu rozdíl v ceně za nový vůz neoplatil. Přeji šťastnou ruku při koupi vozu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 19:03, rada
2 Martin:
Definuj kvalitní čip a nekvalitní olej splňující předepsanou specifikaci motoru. Kolik zaplatí takový tuner za to, že si chce vlastně čipem snížit spotřebu?
No možná se pletu v úvaze, ale vždycky jsem měl dojem, že se čipuje kvůli koňům navíc a ne kvůlim o 3 deci lepší spotřebě (jestli vůbec tolik)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 19:56, rada
A4: Přesně názor člověka s vyhoněným trikem, co nikdy neměl auto s pořádným motorem z výroby (dle nicku je jasné proč)
Martin: Oni tomu hlavně nerozumí ve fabrice, proto to nechají na tunerech v garáži, aby optimalizovali nastavení motoru. Co takhle si vzít prášek?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 20:04, rada
Pane Chodura, vzal bych do úvahy vůz Toyota Corolla, protože je to jeden z nejspolehlivějších vozů vůbec. Jakýkoli koncernový vůz je předražený oproti jakémukoli jinému výrobci i kvalitnějšímu. Golf IV opravdu nenabízí vůbec nic zajímavého za vynaložené peníze (máme ho v rodině v motorizaci 2.3).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 20:31, rada
Rozhodně se tady nechci na někoho kasat, ale ten pán s tou octávkou mi vážně nedá. Já se většinou směju společně se svojim Mondeem ST220 urputně se snažícím a z výfuku kouřícím Octávkám apod. co se mi za každou cenu snaží ujet a ještě větší zasmání nastává při pohledu na zoufalého řidiče toho stroje, když přišlápnu plyn a předejdu ho. A takhle je to u většiny případů, když potká jakákoliv 3.0 V6 jakkoliv chipnutou chrochtu :)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 20:37, rada
A já jsem se smál všem mondeům ST220 když jsem je předjížděl s čipnutou A6 3.0 TDI... jéžišmarjá dneska se tu měří péra? Teď jezdím s 650i v pravém pruhu a nechávám předjet úplně všechny co jedou víc než 130...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 21:59, rada
to Reno: To si špatně pochopil, rozhodně si nemyslim že mám bůhvíco. Jen to měla být reakce na pánův příspěvek že tady ujíždí 3l benzínům s chrochtou. Jinak můj respekt si zaslouží právě ti kteří mají silná auta a dokážou se smířit s tím že je někdo předjede i v slabším autě a bez známek zabedněnosti jim uhnou...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 03.08.2010 22:05, rada
Pane Choduro,
prosím Vás, neberte ty příspěvky nijak vážně. Z 90= jde o kydy, nijak v praxi nepodložené reálnými zkušenostmi.
Můj příspěvěk o tom, že moje (píšu jen a pouze o mé) O -I s provedenými úpravami SW dokázala pěkně "zatápět" nemálu benzínovým atmosferickým motorům, bylo spíše jen okrajové zdůraznění toho, že i srelativně slabším moroem s výátečnou spotřebou můžete na silnici být v první lajně, za předpokladu, že jste schopen to ukočírovat. Zde mám valné pochybnosti o umění mnoha z píšících zde kydačů, kasajícími se svými "egy", ale bez zkušeností a umění. No nic.
Když to shrnu, pokud nejzdíte vyloženě krátké trasy cca např. 3-5-7km v zimě, tak se motoru 1,9 81/96/66kW vůbec nemusíte bát. Jde o výborné motory co do spolehlivosti a výkonu a to vše za dobrou spotřebu (5,5 l berte jako relaitu u 81kW verze a Oktávce, Golf na tom bude stejně) a to vše navíc za pakatel, když se vyskytne problém.
Samopsebou je třeba zkontrolovat před koupí obecně známě věci, aby se pak radost nedostavila dvakrát - jednou ři koupi a záhy po druhé při nuceném prodeji. Nenechte se zlákaz nablýskanými plasty a motorem, ale jděte po technických faktech - psát netřeba, na co se zaměřit. Snad jen to, aby k vozu byxla aspoň nějaká dokumentace a to aspoň trochu věrohodná, neb víme, že padělá se vše a vždy, pak aby auto vykazoalo to, co má a ne, aby při prvním přitalčení na pdeál plynu spadlo do nouzeového režimu. od toho bych asi dal ruce pryč.

PS: jsem si jist, že valná většina kydačů by při trochu technické trati (tzn. kopečky, zatáčky) se svými benzíny radši nechal aOktávku Oktávkou, protože zatímco Oktávka si bude chrochat za max. 7 litrů nafty, tak kterýkoliv benzín si v daném případě vezme 15 - to prosím píšu taky z vlastní zkušenosti, majíc v současnosti dva benzínové vozy doma a vědíc, že jakákoliv snaha se vsézt, dělá v nádrži divy. Ono, řeč peněz je silnější v mnoha případech, než vyhoněné ego. I řadu takových jsem za léta, co jezdím, zažil.
Ale když si pání chtějí vést "tu svoji" nic jim nebrání.
A propos: maxima byla manuál, když tedy jdeme do detailů. A majitel opravdu s uznáním kroutil hlavou...
reagovat
  1 2 3 ... 8


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.