Pondělí 23.08.2010 14:12,
rada
Dobrý den. Výňatek z článku o ojetém VW Transporter.
Nebrat:
2,5 TDI (2,5 R5, 10V, 96 nebo 128 kW, 340 nebo 400 N.m., 2003 až 2009):
Pětiválec je bohužel velice choulostivý a s krátkou životností. Obě jeho verze navíc trpí prodlevou reakce z nízkých otáček. Po ní však následuje nápor síly, pro který je u řidičů oblíben, logicky mnohem expresivnější je v tomto jeho varianta se 128 kW, určená pouze pro osobní varianty. Další provozní problémy přinesla montáž filtru pevných částic, což platí zejména pro osobní varianty z posledních let výroby. Motorů 2,5 TDI v modelech LT a Crafter se toto hodnocení netýká – to jsou stále ty staré pravé litinové z T4 či Audi 100.
Nejdoporučovanější:
1,9 TDI (1,9 R4, 8V, 63 nebo 77 kW, 200 nebo 250 N.m., 2003 až 2009):
Devatenáctistovka je pružná a reaguje okamžitě, takže při plynulé jízdě se i s její základní variantou dá vyžít. Ta výkonnější je pak bez diskuze nejdoporučitelnějším motorem pro Transporter. Závady související se vstřikováním čerpadlo-tryska či turbodmychadly lze ovlivnit údržbou a do nějakých tří set tisíc se nemusí projevit. Mechanicky je motor velice odolný.
Zdroj: Svět motorů 34/2010
Benzínovou motorizaci 3,2 VR6 rozepisovat nebudu, ta by Vás sežrala…..
reagovat