Chalie1 napsal:
Podle mého názoru, je každé auto takový krám, jak se k němu chová pán. A protože tyto auta si kupují lidé, kteří na to mají, tak je taky nešetří a dávají tomu na frak bez rozdílu, zda je motor prohřátý, či nikoliv. Spousta lidí nadává na to, že odchází turba u OCTAVIE II, ale je to taky tím, že 75% těchto aut jsou služební a podle toho se k tomu taky řidiči chovají. Ale statisticky se sypou turba. Já Octavii II 2,0 TDi měl, najeto přes 200 tis a úplně bez problémů. Takže je to hlavně o lidech. Můj tchán má služební Transpotrer 2,5 TDi 96kW a protože je to klidný řidič, má tam najeto přes 350 tis a vše původní, tedy samozřejmě krom spotřebního materiálu (tlumiče, brzdy atp).
Přesně tak. Já jsem těch T5 s 2,5TDI měl několik, v dodávkách 96kW a soukromě multivan 96 i 128kW. Prní ojetý, druhý od nového. Pracovní dodávky (zaměstnanci, po městě) si nechávám 6 let , proto nikdy nemám longlife a měním maximálně do 15t km. Tím je vyřešen ten problém s vačkama.Nikdy žádný velký problém, jen klasická polosa, pravidelně vodní pumpa a tuším někdy altík. Ale ten u multivanu, tam, je té elektriky spousta. Mechanicky auta drží, koroze jen tam kde se odře lak (na rozdíl od T4 a Vinana).
První multivan jsem měl asi nejhorší možnou volbu, ze začátku výroby a z bazaru bez doloženého servisu. Na lepšího jsem neměl. I tak bez poruchy najel dalších 90t km než šel na protiúčet. U toho nového jsem věděl že půjde po leasingu opět protiúčtem takže byl na longlife a dělalo se jen to co požadoval výrobce, ani koruna navíc. Najel jsem s ním cca. 150t km a byl klid. Nedělalo se vůbec nic navíc. Věřím že ten co si ho koupil do toho zahučel asi brzo, vím že je to ta hranice kdy začne spojka, ta poloosa, brzdy... a časem asi i ty vačky díky mému longlife.A na multáka je všechno kurevsky drahý. Ovšem v bazaru u prodejce to stálo jako auto s původem a serviskou, relativně mladé, dobrá výbava a vyšší cena. Byl pryč za 10 dní. Ted mám už 4 roky T5 CR biturbo a problémy opět žádné. Až bude v prodeji T6 hned ho vyměním.
Jinak jako ojetina je asi lepší ta stará 1,9TDI, celkem to i jede, spotřeba tak o 2-3 litry nižší než 2,5TDI. Ale dávala se jen do základní výbavy a ještě jsem ji neviděl s šoupačkama na obou stranách. K tomu se váže i jiný interier.