Neděle 24.12.2017 00:09,
Oba motory fungují, jen se o ně musí člověk umět starat a vědět jak
Oba motory i 1.9TDi PD i 2.5TDi PD ( ve všech výkonových verzích ) jsou dobré. Otázkou je, jaké budou nejpočetnější trasy s vozidlem.
Pokud budu chtít jezdit jako sváteční jezdec, potom 1.9TDi, u které odchází po 250.000 - 350.000km hlava ( ale většinou to odnese jen těsnění ) pokud nepraskne, stačí jen přebrousit a auto zase najede ty samé kilometry ) tak je tou správnou volbou.
2.5TDi, je jeden z nejpovedenějších motorů co se týče výkonu a kroutícího momentu. Auto s tímto motorem nezná co je to táhnout za sebou vozík, klidně i s 2tunami, akceleruje do kopce už od minima otáček. Jednoduše řečeno s tímto motorem nebude jezdění jen povinnost, ale i zábava a požitek. Pouze má špatnou pověst, kterou mu zámerně VW zkazilo svými longlife oleji a výměnami až po 30.000 - 40.000km aby si vydělalo na opravách vozidel. Pokud auto předtím jezdilo dlouhé trasy jako v Německu většina vozidel, pak se tento problém minimalizuje. Bohužel v ČR se tato vozidla používají na krátké trasy, a to tento motor nesnese ( teda snese, pokud lijete olej 10/40 plnou syntetiku a měníte každý rok nebo 10.000km ) (1500Kč) , dále každých 80.000km preventivně vyměníte vodní pumpu ( 5.000Kč ), každých 80.000km preventivně necháte zkontrolovat a přetěsníte všechny PD vstřikovače v BOSCH servisu (10.000Kč) . Tak je motor téměř nesmrtelný.
Spotřeby jsou u těchto motorů téměř srovnatelné, s 1.9TDi se dá jezdit i za 5,5litrů,kdo to umí, ale většinou oba budou mít cca 7-8litrů. S tou 2.5TDi se dá jezdit i za 10-11litrů ale to je při jízdě na plný plyn nad 180km/h na německých dálnicích. U 1.9TDi jsem nikdy neviděl spotřebu vyšší než 9litrů, ale taky jsem ji neviděl jet více než 150km/h a to ještě z kopce a prázdná.
Preferuji variantu LONG ( ačkoliv jsou to totožná vozidla a mají stejné nápravy ) má varianta LONG daleko lepší jízdní vlastnosti po nerovnostech ( kterých je v ČR velký dostatek ) a to je způsobeno delším rozvorem náprav, kde je u varianty LONG o 400mm posunuta dozadu. Je paradox, že největší ryval transporteru vito od Mercedesu nabízí sice 3varianty prodloužení, ale ty nejběžnější první dvě na stejném rozvoru ( ta třetí označovaná jako XXL má delší rozvor pouze o 230mm )
reagovat