0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia, Passat B5, Alfa 156 - složitý výběr

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, německá vozidla, česká vozidla, italská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 22:11, rada
Kylie, zeptejte se spíš nějakého odborníka na marketing a reklamu, to bude o tom.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 22:15, rada
Milý Koci! Nejprve k vašemu kolegovi a Alfa 2.0 - opravdu PŘED koupí vozu doporučuji investovat pár korun (nějaký "Gebrauchtswagenkatalog" vyjde tak na 5 euro) do "infromací" - konkrétně u Alfy je NEdoporučován a za NEJproblematičtější považován motor 2.0 114 kW Twin Spark - když je v pořádku - je docela "sympatický" - a je doporučeno si ho maximálně "užít", neb jde statisticky o velmi "výjimečnou" chvilku ..
Nějak jsem nepochopila jakého Peugeota jste měl (607?), takže maličko "obecně" - byť Peugeot a Citroën jsou již od poloviny 70. let jeden "koncern", jejich produkty mají mnoho společného, ale tak jak mi hydropneumatické modely citroën "vyhovují", peugeoty ... S vaším 3.0 v peugeot jsem před lety trošičku jezdila v cupce 406 od Pinninfarina a nebylo to špatné (manuální převodovka), ale nee .. zvolila jsem nakonec jinak. Vím že v česku to stále NEní zcela běžné, ale před koupí vozu považuji za NUTNÉ si ho DŮKLADNĚ projet (s tím DŮKLADNĚ to myslím doslova - .. kdekoliv zcela "běžné" .. nechť si zvykají i čeští prodejci) - nemůže se pak stát to co vám. Měl-li jste model 607 - až tak se NEdivím, je to trošičku "tajná" informace, je to ale jen "velmi důkladně" upravená prapraprastará 605. Co se "mého" motoru týče, jsem s ním sice spokojena od prvopočátku, ale krom toho že Citroën C5 "vyžaduje" nešetřit na pneumatikách (NEojedou se rychle nebo tak něco, ale vůz je "náročný" na kvalitu - jinými slovy "požaduje" to "své", tedy "orig." Michelin - nebo něco podobného - letos mám nové letní Bridgestone, do loňska jsem měla zimní Dunlop - naprostá spokojenost - prostě na pneu nesmíte "šetřit") a ani na palivu. Je to u tak objemného a "víceválcového" motoru možná překvapivé, ale je docela náročný na palivo. Jak se píše i v návodu, "lepších" výsledků dosáhnete s 98 oktanovým palivem, než "obyčejnou" 95kou (Brumlovi VELMi chutná 100 octan Aral), ale opravdový "průšvih" nastane, když natankujete "vodosměsku" - na tu málem jezdit neumí - skoro NEpřeháním ..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 22:22, rada
Statistik má pradu.
Původní vůz 525tds - byl to můj miláček, ale trochu mě s něj bolely záda
C5 je ideální vůz pro lidi v letech a ženy řidičky.
pro nějakého mladého dravce bych ho nedoporučil.
Je ideálně měkký.
Je mi 59let nejsem v důchodu, ale už nikam nespěchám:)
Rychle jsem si na C5 zvykl.
BMW se sice nevyrovná, ale to není účel.
Můžu ho jen doporučit. V pohodě polyká kilometry.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 22:29, rada
Pokračování II (Milý Koci!): Ještě k "mému" 3.0 V6 - zhruba po roce se mi naskytla možnost "přidat" (už nevím přesně) 3 kW a 5 Nm ("originální" citroën software - verze pro C6). "Nahrání" do motoru trvalo cca 2 hodiny (a další 2 hodiny převodovka - mám automat), ale vyplatilo se - motor je ještě "živější" "dynamičtější" a snad má i o něco menší spotřebu.
Ach k tomu benzínu bych ještě dodala, že "víceoctanové" "kvalitnější" palivo krom lepší dynamiky zajistí i MENŠí spotřebu (palivo je v česku bohužel trošičku problém).
PS: Opravdu s čistým svědomí doporučuji motory 2.2 HDi (ten původní), 2.2 HDi Biturbo (jeho současnou verzi s dvěma "pomocníčky) i možná "nejkultivovanější" naftový motor na světě V6 2.7 HDi
PPS: Ohledně servisu raději NEmluvit, vím o opravdu BRUTÁLNÍCH podvodech (snad prý Peugeot Domanský) a totálně "lemplovský" přístup je "standardem". Bohužel to platí třeba i u Lexus, kde trvale mírně "skřípající" brzdy "vyřešila" až výměna v německu (bez komentáře).
Co se týče Österreich - nemusíte mít obavu. Pár let jsem tam žila - věru to tam v autoservisu funguje "jinak" .. (bohužel po pádu železné opony si - asi právem - všichni stěžují, že se vše "zhoršilo" - tím chci říci, že ty "špatné" návyky se do původní EU šíří mnohem "lépe" - než "naopak" - snad se tím zas někdo NEurazí, ale opravdu to tak, bohužel, je)
PRO "klišé C5": Ano pravidelně opakovaně tu "chválím" marketingové odd. firmy vw (sice "ironicky", nicméně uznávám a respektuji, že jsou opravdu "SKVĚLÍ" "PRVOTŘÍDNÍ" "ABSOLUTNÍ JEDNIČKY")
Dobrou noc
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 22:57, rada
Pán jak dělá ve stavebnictví má pravdu.
vozy vw se často kupují jako pracanti a
často natočí mnohem více kilometrů a snesou jistě horší zacházení než naše citroeny.
Tyto vozy určitě kazí vw průměr nedokáži si představit natočit s citroenem 300000km. Vysvětluje to docela jistě ty statistiky. Často dvounásobná kilometráž, než u citroenů při stejně starých vozech a pak se není čemu divit.
Příznivci vw jsou často blázni, kteří s vozem natočí i 500000km.
A pak si kupte takovou ojetinu. Skutečné kilometry zjistíte jen ve vw servise.
Mluvil o tom Rony.
Vozy vw určitě nejsou špatné. Jen chce mít štěstí a trefit slušný kus.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:11, rada
I s tím však statistiky počítají (viz můj přípěvek včera a statistiky DEKRA - dle počtu kilometrů - zdůrazňuji PRAVÝCH kilometrů) ... i v těchto statistikách je to "podobné" vítězí (povětšinou) japonské vozy (passat je bezproblémový "průměr" - řekla bych já, myslím že "osud" to nejlépe naznačil v letošním TÜV, kde (shodou okolností) umístil passat a C5 "přesně" doprostřed tabulky (hned po sobě - ale ať "fandům" vw radost udělám - ten o příčku "výš" byl passat ,-)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:11, rada
Aááááááá tady zase někdo dělá přesčasy.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:13, rada
Jen dodám, že stručný "výcuc" tabulek DEKRA (tříděno dle najetých km) najdete i na idnes.cz (sekce auto).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:15, rada
To "ááááánonym": Kdepak, koukáme s Buřtíkem "na bednu", dnes dávala na HBO "Poslední skotský král" (myslím, že 1 Oscar) ... ale vy raději mrkněte na Nova - běží vám tam XXX
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:20, rada
Mila a velmi fotogenicka Kylie.Nakousla si neco,co me osobne velmi zajima a to model C6,ten se mi totiz velmi libi,testovaci jizdu bych si nechal moc libit.Odpruzeni Hydraactive si pamatuji z jednoho velmi stareho modelu-snad BX,nebo tak nejak,opravdu si nejsem jisty.Ac bylo auto zrale na odpis,tento system velmi dobre fungoval a byl jsem vemi spokojeny.Opacnou stranou mince byla ovsem aktivita brzd,ktera byla az enormni.Je pravdou,ze Citroen je jiz nekde jinde,ovsem paradoxne zrovna v cesku je uznavanejsi znackou Peugeot,proto jsem si ho koupil.Prirovnani ke stare 605 je trosicku odvazne,nicmene byl jsem velmi rad kdyz nakonec zustal s byvalou pritelkyni a ja je oba nemel na ocich.V dobe kdy kolega kupoval tu Alfu,nebyla statistika poruchovosti znama,jednalo se o novy model,ziskal oceneni Auto roku a prekvapeni nastaly trochu pozdeji.Dnes je samozrejme situace o dost jinsi,automobilky jsou cim dal tim dale,globalizaci se snizuji ceny,nicmene hlavne v CR plati znacka Skoda a VW k tem nejuznavanejsim i kdyz jejich flexibilita a technicky pokrok jiz nejakou tu dobu stagnuji.Pred 10ti lety byly auta vice osobitejsi a konstrukcne odlisnejsi,nyni jsou auta slusne kvality,jen je potreba volit mezi agregaty a naklonosti k te ktere znacce.Dnes pro mne existuje jen par moznych reseni pri koupi aut-VW koncern,dekuji nechci,Japonci-nemusim je,PSA-vybral bych si.Fiat koncern-diky ne,Korejci-netestoval jsem,bmw-slusny.Jo abych nezapomnel USA modely,nelibi se mi,ale kdyz jsem byl pracovne v Mexicu pujcil jsem si Mustanga GT,to auto se mi velmi libilo.Jinak ohledne paliv,tady se bojim tankovat,mam CR a ten tak neco nesezere a kdyz byly zverejneny testy treba Shell V-Power jake jsou markantni rozdily treba v Nemecku a Cesku,dekuji,udelal jsem si vlastni usudek.Takze sebou taham lahvicku s aditivem.Jinak musim vyseknout poklonu,zena s takovym prehledem...v tomto oboru..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 18.12.2008 23:26, rada
Já se teda na telku nedívál ani nepamatuju,ale kdybych podle tebe jako sledoval XXX a ty ten film co dostal jednoho oscara tak jsi něco víc???? Ty máš v hlavě asi dost zmatek...... hned si bežím pustit titanic abych byl lepší, ten měl totiž víc oscarů......
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 00:06, rada
Milý Koci! Vy víte JAK začít "rozhovor" ... děkuji ,-)
Co se paliv týče, mám "tyto" zkušenosti již dlouho (a vždy se snažím tankovat ještě PŘED hranicemi), přesto mne testík v MF Dnes překvapil, to je opravdu "moc" (ale "potěšilo" mne hodnocení Aral, letos v létě jsem tu jejich nový benzín popisovala a trošičku to "schytala", zdá se že nafta od Aral je stejně dobrá/vynikající - cetanové číslo 62 mluví samo za sebe ..)
Mne autíčka bavila již od mala více než panenky (a tatínkovi jsem tím udělala vééélkou radost).
Jezdila jsem už vším možným včetně mercedes jaguar atp., ale v žádném voze jsem snad ještě neměla tak "plavný" pocit jako v C6. Není to asi vůz pro každého, ale když přišlapáváte plynový pedál, evokuje to ve vás "pocit" lžíce bořící se do medu. Jasnou volbou bude asi verze 2.7 HDi ve výbavě Exclusive, trošičku "vysoká" je ale cena (nemyslím NEodpovídající, to je čistě "soukromý" povzdech). Narozdíl od naprosté většiny konkurence je C6 "poloručně" dělaný vůz a "proklamace" o "zcela mimořádné kvalitě zpracování" nejsou až tak/jen "reklama. Co se týče vzhledu, exteriér líbí moc, interiér bych "volila" trochu jiný (to se ale opět týče mého osobního "vkusu", vše působí velmi kvalitně - "jen" se mi až tak "nelíbí"; tedy sedadla, volant i výplně a půlkruhové "vyjíždějící" kapsy ve dveřích - vše ANO - jen "tvar" palubky bych zvolila jinak). Moc se mi "líbí" i zadní okno (nejen "originálním" vzhledem, ale díky tomu i onou "lepší" prací s aerodynamikou za vozem). Ve své C5 sirozhodně nemohu stěžovat (mám verzi s vrstvenými skly), ale pocit "izolace" a snad až určité "nadřazenosti" je v C6 přímo "skvostný". Osobně by mi do takového vozu ještě lépe "pasoval" osmiválec (V6 2.7 HDi naprosto "postačuje", ostatně vůz "dostatečně" rozpohybuje i Biturbo 2.2 HDi - výkonově, "pocito-smyslově" do takového vozu patří "víceválec" - jsem přeci jen "stará škola"), i když "raději" benzín, zajímala by mne jeho "zvětšená" verze V8 3.6 co "bydlí" v Range Rover.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 00:09, rada
Co se těch "starých" brzd v citroën s hydropneumatickým odpružením týče (nějak se "jmenovaly", ale nemohu si zrovna vzpomenout), ty byly opravdu "ultravýkoné" (byly napojené na "systém" podvozku), ty ale už v nových C5 a C6 NEnajdete, teď už se používají "obyč" kotouče (dle testu v německém AutoZeitung, nová C5 zastaví ze 100 km/h za 34.9 m - což mi ale příjde také "skvělé").
Myslím že je ta "správná" doba pro koupi vozu jakým je C6 (myslím že JAKÝKOLIV dealer bude ochoten jít na cenu ještě před pár měsíci nemyslitelnou - držím palce, nechť vám to vyjde ... a dejte "vědět")
Pěkný den (no spíše dobrou noc)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 00:30, Docela pěkně napsaný článeček ..
.. snad jen s jednou drobností NEsouhlasím, a to je motor v Alfa 156 2.0 Twin Spark - jinak "podotknutí" ohledně oleje je "za jedna" (opravdu se MUSí používat "originál" 10W-60 Selenia). Také znám "alfa/lancia - nadšence", kteří o svůj vůz "pečují" a láskyplně ho "obletují", a vůz (vozy) opravdu slouží "jedna radost". Myslím že mne paměť NEklame, právě benzínový dvoulitr (114 kW) v alfě je doporučováno "užít si" dosytosti, tedy dokud to jde (neb dosti často to NEjde) .. trochu pomůže kontrolovat olej (snad raději při každém tankování), ale i tak je šance že se zadře nepříjemně NADprůměrně vysoká.
To nic nemění na tom, že pokud je budoucí majitel "ochoten" se o vůz "starat/pečovat/hýčkat" i tak bych mu Alfu klidně doporučila .. bude to znít jako klišé, ale TAKOVÉ pocity vám snad nedá ŽÁDNÉ jiné auto na světě (asi bych volila verzi PO faceliftu, tedy 2003 a motor pětiválec 2.4 JTD 20V)
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 10:19, RE: Docela pěkně napsaný článeček ..
Kylie napsal:
.. snad jen s jednou drobností NEsouhlasím, a to je motor v Alfa 156 2.0 Twin Spark - jinak "podotknutí" ohledně oleje je "za jedna" (opravdu se MUSí používat "originál" 10W-60 Selenia). Také znám "alfa/lancia - nadšence", kteří o svůj vůz "pečují" a láskyplně ho "obletují", a vůz (vozy) opravdu slouží "jedna radost". Myslím že mne paměť NEklame, právě benzínový dvoulitr (114 kW) v alfě je doporučováno "užít si" dosytosti, tedy dokud to jde (neb dosti často to NEjde) .. trochu pomůže kontrolova...
Poznámka k olejům. Výrobce doporučuje u motoru 2.0 TS olej Selenia 20K 10W-40, který bych u nového motoru nahrdil Selenií StAR 5W-40 který je doporučenýpro 2.0 JTS.
Selenia Racing 10W-60 je vhodná pro GTAčka díky své vysoké odolnosti vůči teplotě, nicméně Selenia StAR 5W-40 bude trochu řidší, to znamená, že bude motor lépe chránit za studena.

Nejdůležitější je pravidelná a častá kontrola oleje, což by mělo být normální pro každého, kdo má k autúm vztah. Pokud tu trochu času není člověk ochoten investovat, ať si Alfu nekupuje, protože to není jeho krevní skupina.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 10:27, dotaz
No, tak to je opravdu dotaz hodný pravidelného čtenáře, vybírám mezi A3, Fábií, Ibizou, Octavií, Alfou 156, Passatem poraďte.... Ještě mi ve výběru chybí BMW 7 a s trochou nadsázky to bude kompletní nabídka automobilek. Autor odpovědi dělal co mohl, ale na takový dotaz se prostě dobře odpovědět nedá. Jinak když už bych si měl vybrat ze zmíněných modelů, tak volím Octávii, je to už auto a jsou s ní dle mých informací asi nejmenší problémy.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 11:07, motory
to by mě opravdu zajímalo čím jsou motory v octavii a passatu rozdílné. Samozřejmě jsou kody motoru (AFN AVG..) které se liší detaily ale octavie mají totožný motor jako passat nebo audi! jediné co je jiné je znak na kricím plastu motoru :)))
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 11:45, Ibiza
Kupte si Seat Ibizu s 1.2 benzínovým tříválcem, to bude pro nájezd 50.000 km ročně a víkendové výlety s rodinou ideální volba!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 11:46, RE: motory
SupermanXXX napsal:
to by mě opravdu zajímalo čím jsou motory v octavii a passatu rozdílné. Samozřejmě jsou kody motoru (AFN AVG..) které se liší detaily ale octavie mají totožný motor jako passat nebo audi! jediné co je jiné je znak na kricím plastu motoru :)))
Motory jsou jinak uložené podélně vs. napříč, tím pádem tam nějaké odlišnosti budou, ale ty hlavní věci, co se může porouchta jako turbo, váha atd. jsou stejné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 19.12.2008 11:52, RE: dotaz
figo napsal:
No, tak to je opravdu dotaz hodný pravidelného čtenáře, vybírám mezi A3, Fábií, Ibizou, Octavií, Alfou 156, Passatem poraďte.... Ještě mi ve výběru chybí BMW 7 a s trochou nadsázky to bude kompletní nabídka automobilek. Autor odpovědi dělal co mohl, ale na takový dotaz se prostě dobře odpovědět nedá. Jinak když už bych si měl vybrat ze zmíněných modelů, tak volím Octávii, je to už auto a jsou s ní dle mých informací asi nejmenší problémy.
Já bych asi rovněž volil Octávii první generace po faceliftu s motorem 1.8 Turbo. Tento motor je dělaný na delší tratě a překvapí Vás svoji spotřebou. Já tento motor vužívám dva roky a zatím spokojenost. Samozřejmě nenajedu tolik co tazatel, ale myslím že 15 000 km za rok taky není úplně nejméně.
reagovat
  1 ... 7 8 9 10


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.