Úterý 12.10.2010 09:01,
rada
S korozí měla problém Cordoba I. generace, ale Variant nastoupil až po prvním faceliftu (plastové hladké nárazníky), kdy se antikorozní ochrana zlepšila. Polo Classic/Variant nastoupily souběžně s prvním faceliftem Cordoby (1996-7). Facelift Pola přišel zároveň s faceliftem krátkého pola (z 6N na 6N2), ale týkal se jen interiéru (přístrojovka je stejná jako u Pola 6N2 - zapuštěné kruhové přístroje, volant a řadička z Golfa/Bory), protože se pro Evropu nástupce sedanu a kombíku neplánoval. Cordoba byla podruhé faceliftovaná v roce 1999, kdy dostala jinak střižená světla s čirou optikou a taky nový interiér. Proto si myslím, že potíže s korozí žádný Variant mít nebude. O faceliftovaném Polu 6KV2 jsem psal proto, že z vlastní zkušenosti můžu říct, že negarážované a v zimě jeté auto nemá ani stopu koroze. Polo Classic/Variant i Cordoba mají podvozek vycházející z Ibizy, společnou platformu s Fabií mělo až Polo 9N a Ibiza od roku 2002. Problém s přední nápravou nemají (jen s dieselem je více namáhaná a objevují se tam různé vůle), žárovky nadstandardně nepraskají. Jen bývá problém se spojkovým lankem, láme se tam úchyt, ale mně se to u Pola nestalo. Jestli nechcete měnit stáj a Polo/Cordoba Variant se vám líbí, nemusíte se bát koroze ani závažnějších problémů. Jen jich na trhu oproti Fabiím je mnohem méně (a většinou z doby před nástupem Fabií, pak už spíš dovozy), na druhou stranu jsou levnější než Fabie. HTP a 1,4 OHV se týkají jen Fabie (mají společné to, že jsou líné a hlučné), v žádném Variantu nebyly, protože Polo ani Cordoba po roce 2001-02 už nástupce Variantu nepředstavily. Být vámi hledám výkon 55 kW, ať už v prověřené 1,6 nebo chválené 1,4 16V. Povinné ručení si můžete sjednat i podle výkonu, nejnižší sazba je do 60 kW.
reagovat