Michal Hejč napsal:
Jo a pokud někoho zajímají důvody, proč si někteří lidé kupují malé kombíky místo nižší střední, tak jsou to například tyto:<br><br>
levnější díly (např. cca o 500,- levnější pneumatika, což dělá 4000,- na celou sadu letní/zimní, atd.)<br>
možnost slabší motorizace - nižší povinné ručení, nižší spotřeba<br>
při stejné délce auta větší a delší kufr, hlavně nad platem, což se v tech. údajích nikde neuvádí<br>
auto je užší, takže se s ním lépe parkuje a lépe vjíždí do malé garáže a do branky (tam, ...
Troufám si po vlastních zkušenostech posoudit poptávané vozy i něco co tu nezezněmo.
Fabia Combi 1.4 16v 55kW - půlroční zkušenost v rodině následující - výborná spotřeba kolem 6,5l, obrovský kufr který pojme kočárek stejně snadno jako jakékoliv kombi nižší střední, bohužel daň za kufr je podprůměrný prostor vzadu pro cestující a namontovat vzadu sedačku proti směru jízdy a zároveň si posunout pohodlně přední sedadlo neexituje - připomínám že mám 175cm, v autě sedím hodně kolmo a ne daleko od volantu, otřesné ceny servisu u tohoto motoru - rozvody mají více kladek než V6 a podle toho stojí, mizerné brzdy a přední náprava, pérování tvrdé i na 14" kolech
Seat Cordoba Vario 1.6 55kW - předchůdce Fabie, více mi vyhovoval zátah motoru v nižších otáčkách a absolutní spolehlivost včetně jednoduchého a levného spotřebáku (rozvody, čepa ap.) S bezepčnostní na tom není tak špatně, platforma z které vychází měla v roce 1996 4* (polo), bohužel spotřeba o cca 1 litr vyšší než u Fabie, vzadu více místa protože Vario má delší rozvor než krátká verze Ibiza, ochrana proti korozi před FL nic moc
Fiat Palio Weekend 1.2 16v - jednu dobu moje firemní, super motor na spotřebu i dynamiku, ze všech jmenovaných nejlepší kufr i prostor vzadu - hlavně nízko položenýá hrana kufru a perfektní sedadla s dlouhými sedáky, horší design palubní desky a díky vysoké světlé výšce horší stabilita auta, výborný vůz na horší silnice a mimo silnice, servis za hubičku - bohužel Palio po FL s tímto motorem je nejen v česku rarita, protože se moc neprodával.
Po velice pozitivních zkušenostech s firemním Opelem bych stejně dnes volil Astru Caravan G klidně 1.4 benzin, kromě strašných sedadel vpředu nejvíce muziky za málo peněz při ucházející spolehlivosti a ceně náhradních dílů, spotřeba jen malinko vyšší než u Palia 1.2 nebo Fabie 55kW