Michal 22 napsal:
Náhodou pana Hejče chápu a rozhodně nemám pocit, že by pan Hejč hrotil diskuzi. Dal jasné požadavky a místo rady se mu dostalo zesměšnění. Nevím, kdo by se měl více stydět, ale pan Hejč v mých očích rozhodně ubožák není.
Krátký odstavec k bezpečnosti - bezpečnost Pola/Cordoby je i pro mne naprosto dostatečná. Nejsem paranoik. Sjezdil jsem půl Evropy, jednu dobu jsem se volantem živil a i nyní najezdím nějakých 40.000 km ročně vším možným od Favorita, přes Mondeo, dodávku až po Avii. Žádnou dž...
Ano, tak nějak to je. Trochu jsem doufal, že mi na ten dotaz nasadí Vaculíka nebo někoho podobného a on vysype z rukávu technické podrobnosti, což se bohužel nestalo. Proto vlastně není v diskuzi o čem mluvit.<br><br>
S tou životosprávou je to zajímavé srovnání - sám jsem chtěl něco podobného napsat - kdyby si v hospodě objednali řízek a číšník by jim ho nedonesl a začal jim ho rozmlouvat a místo něj by donesl třeba nějakou kaši, že je zdravější... Životospráva je ještě kontroverznější téma a nebyl by problém rozpitvat jejich životní styl, že by se divili, ale to zde není téma, stejnětak jako cokoliv mimo můj dotaz. V diskuzích na lide.cz fungují správci, kteří mají povinnost off-topic příspěvky mazat - neškodilo by to ani tady.<br><br>
Vůbec jsem pochopil, že na takový server asi nechodí normální lidé (kterých je většina), kteří nemají auto nějak víc posunuté v žebříčku hodnot (někteří jenom jako zábavu a někteří bohužel patologicky jako posedlost). Proč by sem taky chodili, že? A právě rady od takových by se hodily. Kde je najdu? Možná ještě mrknu na nějaký VW/Seat klub.<br><br>
Ale když už tu není řeč o ničem jiném - jedna věc tu ještě nezazněla a stálo by za ni nějak zabojovat, aby se změnila. Drahá velká auta nejsou drahá jen pro ty, kdo je kupují, ale i pro nás všechny ostatní, kdo je musíme trpět. Poznáme to totiž na povinném ručení. Škody jsou díky cenám těch aut čím dál větší (a jedná se zejména o ty, kde nejsou viníci). Normální lidi platí každoročně povinné ručení, mají bezeškodní průběh, ale někomu takto dotují jeho drahé auto, když mu ho někdo naborá, a někomu jeho časté zavinění bouraček (nemusí to být stejná skupina, ale to je jedno). Myslím, že povinné ručení by mělo krýt maximálně tak čtvrt miliónu nebo být počítané maximálně na škody, odpovídající běžnému novému autu nižší střední. Dražší auta bych prostě bral jako finanční riziko těch, co je kupují a ne těch, co je musí potkávat a platit za ně. A k tomu když by se přidalo velice tvrdé uplatnění malusů, věřím, že by to už nebyla taková zlodějina jako teď.