HayekD napsal:
Jezdíte-li do školky např. 5 km, kupte benzinového. Naftový se na tu vzdálenost ani nezahřeje na provozní teplotu, natož aby trochu topil. Navíc mu to škodí. Jezdíte-li trasy 30 km a více, můžete koupit diesel a ušetříte na palivu. Úspora se ale snižuje, protože u něj musíte 2x častěji měnit olej a ol. filtr. Také musíte měnit naftový filtr. Také musíte občas řešit problémy s turbem, vstřiky, filtrem pevných částic, EGR ventilem atd., což není vůbec levná záležitost. Pokud by Vám u toho benzínového vadila vyšší spotřeba, kupte kombinaci benzín/LPG nebo benzín/CNG.
Auta, která mají dva výměníky topení, 10L vody v systému a potrubí pod vozem(viz Sharan) se ohřívají pomalu. I benzínové přeplňované motory pracují s velkou účinností a malým odpadním teplem, tudíž ohřívání není žádná hitparáda. Z toho důvodu je většina těchto aut vybavena příhřívači z výroby a je důležitá jejich funkce. Když v tomto počasí pojedu chvíli z kopce a topím na obě topení, ručička teploty jde bez "bufíku" dolů. Do školky bych jezdil atmosférickým malým benzínem, který topí po 200 metrech. Na courání po městě při těchto teplotách Sharana ani netrápím, nebo nechám běžet bufíka po celou dobu popojíždění a stání.