0
zpět
 

diskuze k tématu: Koupit VW Sharan II v benzínu?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pátek 23.02.2018 14:59, benzin
je to dobry napad, ale chce to sehnat 1.8T, delal se az do 2010
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Sobota 24.02.2018 07:58, RE: benzin
Humusus napsal:
je to dobry napad, ale chce to sehnat 1.8T, delal se az do 2010


Přečti si dotaz - paní se ptá na Sharan II. Ty jí radíš první generaci, což bylo sice velmi praktické auto, ale hlavně v bezpečnosti je výrazně překonané (výroba od roku 1997).
Do Sharanu II se benzín doporučit nedá, je to smutné, ale nedá. 1,4TSi sice jede slušně, ale jsou s ním problémy.
reagovat
Radek7
počet příspěvků1
datum registrace25.02.2018
Neděle 25.02.2018 13:53, Sharan II - diesel
Zdravím, myslím že na kratší cesty bude lepší benzinový motor, my osobně máme 2.0 TDI z roku 2011 už 3. rokem a jezdíme taky pro děti do školy každý den a není žádný problém, faktem je, že je třeba taky auto protáhnout na delší cesty cca 100km a více, aby diesel netrpěl hlavně filtr pevných částic, jinak dlouhodobou spotřebu máme 7.2 litru, u benzínu může být 10-11litrů na to jak je Sharan těžký a hlavně krátké cesty, přeju dobrý výběr mnoho příjemných kilometrů, pro mě je to vždycky zážitek cesta se Sharanem , R.
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Pondělí 26.02.2018 08:44, benzin
Měl jsem Sharan I, teď mám několikátý Sharan II, závady jsou stejné u všech kusů a některé specifické pro toto auto, ostatní shodné pro koncernová auta se stejnými motory. Včasným podchycením najedou tyto auta 400000 Km bez větších investic. Nafta PD jezdí v dlouhodobém průměru svižnější jízdou do 7 litrů, benzín bude o 3 litry výše. Pověst jim bohužel kazí stovky stočených kusů.
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Pondělí 26.02.2018 08:51, RE: benzin
Humusus napsal:
je to dobry napad, ale chce to sehnat 1.8T, delal se az do 2010


Tímto tvrzením si nejsem tak jist, od 2009 platí EURO 5 a tu výše uvedený motor neplnil. Takže s ročníkem trochu dolů.

reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 26.02.2018 09:21, RE: benzin
daniel.987 napsal:
Humusus napsal:
je to dobry napad, ale chce to sehnat 1.8T, delal se az do 2010
Tímto tvrzením jsi nejsem tak jist, od 2009 platí EURO 5 a tu výše uvedený motor neplnil. Takže s ročníkem trochu dolů.


no jsou v nabídce a kamarád ho dokonce má, ale je možné že je to rok 2009 a uvedeno do provozu 2010
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Pondělí 26.02.2018 09:45, Sharan II
Jezdím těmito vozy od roku 2000 a ze zkušenosti mohu doporučit naftové PD do roku 2005 s normou EURO 3, kde ještě není např. elektronicky ovládaný EGR, který nechal několik známých s tímto autem stát na cestě z nebo na dovolenou. Takových "vychytávek " je od EURO 4 více a platí zde jako všude jinde "co v autě není, nemůže se pokazit." Tím nechci rozvinout polemiku o mém ekologickém smýšlení, jen tvrdím že na pohled dvě stejná auta, mohou trápit majitele rozdílnými a jinak finančně náročnými problémy. Variabilitou a výškou nákladového prostoru jsou tyto auta jen těžko nahraditelná a III generace je toho důkazem.
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Pondělí 26.02.2018 10:57, RE: Sharan II
daniel.987 napsal:
Jezdím těmito vozy od roku 2000 a ze zkušenosti mohu doporučit naftové PD do roku 2005 s normou EURO 3, kde ještě není např. elektronicky ovládaný EGR, který nechal několik známých s tímto autem stát na cestě z nebo na dovolenou. Takových "vychytávek " je od EURO 4 více a platí zde jako všude jinde "co v autě není, nemůže se pokazit." Tím nechci rozvinout polemiku o mém ekologickém smýšlení, jen tvrdím že na pohled dvě stejná auta, mohou trápit majitele rozdílnými a jinak finančně náročnými problémy. Variabilitou a výškou nákladového prostoru jsou tyto auta jen těžko nahraditelná a III generace je toho důkazem.


Podotýkám že nemám tyto informace vyčtené, pracoval jsem po revoluci jako mechanik ve značkovém autoservisu v době když byl svět ještě celkem v pořádku (myšleno bez EURO nesmyslů) a většinu oprav si provádím svépomocí. Ať to frčí !!!
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Pondělí 26.02.2018 12:51, RE: Sharan II
Na obrázcích je III, dotaz se týká II, cena spíše za III generaci, tak nevím?
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pondělí 26.02.2018 18:46, RE: Sharan II
daniel.987 napsal:
Na obrázcích je III, dotaz se týká II, cena spíše za III generaci, tak nevím?


Jestli je na fotkách Sharan III, jak vypadá druhá generace? Pokud je mi známo, tak na fotkách je Sharan druhé generace a dotazovaná cena jí odpovídá. Sharan I se vyráběl od roku 1995 a prošel několika facelifty, pořád to ale bylo technicky stejné auto z trojice Sharan/Ahlhambra/Galaxy. Nebo i tohle auto koncern, jak je jeho dobrým zvykem (u golfu i passatu), po faceliftu vydával za novou generaci?
reagovat
HayekD
počet příspěvků8
datum registrace27.02.2018
Úterý 27.02.2018 13:36, Sharan
Jezdíte-li do školky např. 5 km, kupte benzinového. Naftový se na tu vzdálenost ani nezahřeje na provozní teplotu, natož aby trochu topil. Navíc mu to škodí. Jezdíte-li trasy 30 km a více, můžete koupit diesel a ušetříte na palivu. Úspora se ale snižuje, protože u něj musíte 2x častěji měnit olej a ol. filtr. Také musíte měnit naftový filtr. Také musíte občas řešit problémy s turbem, vstřiky, filtrem pevných částic, EGR ventilem atd., což není vůbec levná záležitost. Pokud by Vám u toho benzínového vadila vyšší spotřeba, kupte kombinaci benzín/LPG nebo benzín/CNG.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Úterý 27.02.2018 14:59, RE: Sharan
HayekD napsal:
Jezdíte-li do školky např. 5 km, kupte benzinového. Naftový se na tu vzdálenost ani nezahřeje na provozní teplotu, natož aby trochu topil. Navíc mu to škodí. Jezdíte-li trasy 30 km a více, můžete koupit diesel a ušetříte na palivu. Úspora se ale snižuje, protože u něj musíte 2x častěji měnit olej a ol. filtr. Také musíte měnit naftový filtr. Také musíte občas řešit problémy s turbem, vstřiky, filtrem pevných částic, EGR ventilem atd., což není vůbec levná záležitost. Pokud by Vám u toho benzínového vadila vyšší spotřeba, kupte kombinaci benzín/LPG nebo benzín/CNG.


Od kdy se mění 2x častěji u dieselu olej? Já tedy měním v benzínu i dieselu po 15 tis. km. Nevím teď tedy jestli mám podle tebe měnit v nafťáku po 7,5 tis nebo v benzínu po 30 tis
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Úterý 27.02.2018 17:02, RE: Sharan
HayekD napsal:
Jezdíte-li do školky např. 5 km, kupte benzinového. Naftový se na tu vzdálenost ani nezahřeje na provozní teplotu, natož aby trochu topil. Navíc mu to škodí. Jezdíte-li trasy 30 km a více, můžete koupit diesel a ušetříte na palivu. Úspora se ale snižuje, protože u něj musíte 2x častěji měnit olej a ol. filtr. Také musíte měnit naftový filtr. Také musíte občas řešit problémy s turbem, vstřiky, filtrem pevných částic, EGR ventilem atd., což není vůbec levná záležitost. Pokud by Vám u toho benzínového vadila vyšší spotřeba, kupte kombinaci benzín/LPG nebo benzín/CNG.


Auta, která mají dva výměníky topení, 10L vody v systému a potrubí pod vozem(viz Sharan) se ohřívají pomalu. I benzínové přeplňované motory pracují s velkou účinností a malým odpadním teplem, tudíž ohřívání není žádná hitparáda. Z toho důvodu je většina těchto aut vybavena příhřívači z výroby a je důležitá jejich funkce. Když v tomto počasí pojedu chvíli z kopce a topím na obě topení, ručička teploty jde bez "bufíku" dolů. Do školky bych jezdil atmosférickým malým benzínem, který topí po 200 metrech. Na courání po městě při těchto teplotách Sharana ani netrápím, nebo nechám běžet bufíka po celou dobu popojíždění a stání.
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Středa 28.02.2018 09:30, RE: Sharan II
Pavlik napsal:
daniel.987 napsal:
Na obrázcích je III, dotaz se týká II, cena spíše za III generaci, tak nevím?
Jestli je na fotkách Sharan III, jak vypadá druhá generace? Pokud je mi známo, tak na fotkách je Sharan druhé generace a dotazovaná cena jí odpovídá. Sharan I se vyráběl od roku 1995 a prošel několika facelifty, pořád to ale bylo technicky stejné auto z trojice Sharan/Ahlhambra/Galaxy. Nebo i tohle auto koncern, jak je jeho dobrým zvykem (u golfu i passatu), po faceliftu vydával za novou generaci?


Těžko říct, podle výrobce 7M 1995 - 2010, 7N 2010 - 2018. Na všech fórech včetně německých se uvádí I - III. Pokud máte na mysli poslední generaci, berte mé příspěvky jako nemístné...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 28.02.2018 16:28, RE: Sharan II
daniel.987 napsal:
Pavlik napsal:
daniel.987 napsal:
Na obrázcích je III, dotaz se týká II, cena spíše za III generaci, tak nevím?
Jestli je na fotkách Sharan III, jak vypadá druhá generace? Pokud je mi známo, tak na fotkách je Sharan druhé generace a dotazovaná cena jí odpovídá. Sharan I se vyráběl od roku 1995 a prošel několika facelifty, pořád to ale bylo technicky stejné auto z trojice Sharan/Ahlhambra/Galaxy. Nebo i tohle auto koncern, jak je jeho dobrým zvykem (u golfu i passatu), po faceliftu vydával za novou generaci?
Těžko říct, podle výrobce 7M 1995 - 2010, 7N 2010 - 2018. Na všech fórech včetně německých se uvádí I - III. Pokud máte na mysli poslední generaci, berte mé příspěvky jako nemístné...


Ale vždyť jsi to sám rozepsal správně - dvě generace, první 1995-2010 a druhá 2010-současnost. Žádná třetí generace neexistuje.
reagovat
dutin
počet příspěvků5
datum registrace02.03.2018
Pátek 02.03.2018 08:38, Sharan
prosím vás - pominu-li fakt že benzinový motor je v tomto modelu absolutní nesmysl už jen kvůli spotřebě která se bude pohybovat kolem 12ti litrů, tak turbodmychadlo a vstřikovače má uplně stejně jako naftová verze. A že u benzina nemusíte měnit naftový filtr? To je opravdu mega výhoda. Jeho cena se pohybuje kolem 600,-Kč a mění se po 60ti tisících kilometrech...,takže opravdu zanedbatelná položka.....
Pokud paní mohu doporučit, jednoznačně naftová verze. Mám jednoho doma, s pohonem 4x4...dnes najeto již 270tis km, a doposud žádný problém. Absolutně žádný. Nejlepší auto co jsem kdy měl. Velké,bezpečné,spolehlivé a spotřeba 7.5L/100 km i s tou čtyřkolkou hovoří za vše...S ohříváním to není žádná trága, je tam přídavné topení, takže auto máte ohřáté celkem rychle.... Benzin zapomeňte a kupte naftu. Neuděláte chybu.
reagovat
Michalak
počet příspěvků1
datum registrace02.03.2018
Pátek 02.03.2018 14:15, Sharan
Muzu se zeptat, jaky rocnik mate? Premyslim o tomto autu ve verzi 4x4, ale spise starsi verzi. II verze se soupakama je uz na me zbytecne dlouha. Diky
reagovat
Gravedigger
počet příspěvků3
datum registrace10.05.2007
Pátek 02.03.2018 17:44, okolo komina
Na jezdeni nekolika malo kilometru do skolky a na nakupy neni Sharan vhodny ani s benzinovymi ani s naftovymi motory. Takovyto druh provozu dlouhodobe zvladaji jen atmosfericke benzinove motory. Pokud nerozvazite vic nez tri deti, kupte si normalni auto a ne MPV.
reagovat
daniel.987
počet příspěvků10
datum registrace26.02.2018
Sobota 03.03.2018 10:13, RE: Sharan
Michalak napsal:
Muzu se zeptat, jaky rocnik mate? Premyslim o tomto autu ve verzi 4x4, ale spise starsi verzi. II verze se soupakama je uz na me zbytecne dlouha. Diky


Já preferuji ročníky do 2005, kvůli jednoduššímu systému emisí. Myslím že verze se šoupačkama není delší, bohužel je méně variabilní, má menší a nižší nákladový prostor(pro mé účely). Prodávají se cca do 150000 Kč. Měl jsem 2001 4x4, prodával ho se 120000Km a zpětně si říkám, že další výměna byla zbytečná. Má kratší převody, na čtyřku se dalo jet 50 na tempomat v pohodě, rozdíl spotřeby byl cca 0,5l proti 4x2. Neprojevuje se takové to "pověšení motoru" při přidání a ubrání, celkově působí vyrovnaněji, ale to obecně všechny koncernový 4x4. Výměna náplně v Haldexu po 60000Km, ještě olej v rozvodovce, jinak nic navíc. Manžety na zadních poloosách vydrží hodně přes 200000Km.
reagovat
dutin
počet příspěvků5
datum registrace02.03.2018
Neděle 04.03.2018 12:10, sharan
tu čtyřkolku mám rok 2011 v maximální možné výbavě, a jak říkám, mohu pouze doporučit. De-facto s ním jezdí manželka, bydlím cca 15km od centra města, tedy s ním jezdí převážně kratší trasy, do města a zpátky. Když jedeme na lyže, jedem také Sharanem, nevím v čem je problém, že by nebyl vhodný na krátké cesty,popojíždění atd... Je velký,vejde se tam neskutečně hodně lidí,věcí. Je pohodlný,nastupování a vystupování, a hlavně spolehlivý. Doteď jeden jediný problém. Takže nenechte se zmást kecy že nemáte kupovat Sharana když jezdíte po městě - není pravda. Každý potřebuje něco jiného, a já mohu jen doporučit. V pohodě jak na popojíždění, tak na dovolenou. Super auto.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.