Dobry den,
stejny problem jsem resil pred rokem se stejnym rozpoctem a za mne jednoznacne doporucuju LEXUS RX400h (hybrid+benzin V6)!
Tyto Lexusy se momentalne prodavaji v cenovem rozpeti od 250tkc to 350tkc a jsou to rocniky 2006-2008. Pak byl samozrejme upgrade na 450h, ale ten model je o neco tezsi a mne se nelibil ani jeho design. Trochu to jiz pripomina vesmirnou raketu...
a pristrojova deska je vylozene hnusna...
Proc jsem nakonec skoncil u Toyoty resp. Lexusu? Ono staci se s takovym autem projet a hned pochopite!! Bezne je najdete v Pruhonicich v bazaru a pujci Vam ho na projizdku bez niceho...U mne to byla laska na prvni pohled/jizdu a nerad jsem se s nim loucil...!!
Proste LEXUS je luxusni vuz, a jizda s nim je absolutne pohodova, ticha, proste super. Auto ma max.vybavu, takze Vam nic nechybi, i kdyz vlastnite skoro 10let stary vuz...
V cem je lepsi oproti konkurenci?
- koncept motoru je V6 benzin + hybrid, coz znamena vyhodu oproti VW, MB a pod., protoze za ty penize koupite ojetinu, co ma natoceno pres 250tkm a timpadem u naftaku muzete zacit menit turbo, vstriky, DPF, ne-li celou hlavu motoru a dalsi "kurvitka", atd. samozrejme automat a neco na podvozku..LEXUS ma atmosferickou V6, ktera ma dostatecny vykon a kdyz je treba akcelerovat, tak se k tomu pride na zadni naprave electromotor, ktery tomu doda dalsi forsaz (celk. vykon je pak na urovni V8 s 280PS a 430Nm), zrychleni ma toto 2tunove SUV za 7sek. na 100kmh pri spotrebe do 10litru, ukazte mi podobneho naftaka...!!
- samozrejme Toyota znamena proverenou kvalitu (Lexus vlastne montuje jen 1 osvedceny motor a nevydal se cestou experimentu ala VW, ze uvidime, ktery motor vydrzi min/dele..??), + electromotor ma zaklad v Toyote Prius, coz byl pioneer hybrid a jsou bezne taxiky v EU, ktere maji s timto motorem najeto kolem 1mil. km
- vyhoda hybrid je v tom, ze se nenabiji ze zasuvky pres noc, funguje to na bazi rekuperace energie, kdyz se toci kola a nejede motor...takze bezobsluzny provoz + ty akumulatory vazi 200kg a jsou ulozeny pod podlahou, takze Vam snizuji teziste vozu a ten dobre sedi na silnici...a nema problem zatocit v rychlosti, aniz by se prevratil na kapotu
- pokud koupite vuz servisovan/provozovan v CR (je jich vetsina), tak mate moznost si overit serviisni zaznamy a stav km primo na webu dle VIN kodu, je tam aplikace oversivuz na strankach Toyoty
- chtel bych videt, kdy bude takhle transparentni konkurence?!
- RX400h ma CVT variatorovou prevodovku, drive jsem se toho bal, ted mi to prijde jako samozrejmost, naprosta pohoda, zadne skubani ani razeni, proste plynule zrychluje, neco jako jizda trolejbusem...
- i kdyz je to SUV, tak se to vyborne ovlada, da se s tim v pohode otocit do protismeru jako s beznym vozem, ma to kompaktni rozmery a vejde se v pohode do garaze, a neni problem s parkovanim v podzemnich garazich atd. (na rozdil od Touarega)
- samozrejme ma to nejake zapory:
- asi nejvetsi je ten, ze nikdo poradne nevi, jaka je zivotnost akumulatoru??
proto se toho lidi aktualne zbavuji a prodavaji to, coz je dobre pro nas...nicmene, ty baterky pry vydrzi stejne dlouho, jako je zivotnost samotneho auta (tvrdi vyrobce a daval na to zaruku asi 8let!!), jelikoz se nikdy nenabiji na 100% a ani se nevybiji na 0% (na rozdil od mobilu...) - proste jejich kapacita kolisa nekde mezi 30 az 90%, co by melo prodlouzit zivotnost...ale neni problem si to nechat zmerit v servisu..
- autorizovany servis je drahy jako prase (hodinova sazba je 2000Kc), ale zase tam jezdite jen na preventivni prohlidky...u VW tam budete kazdy druhy mesic...
- nema to Turbo, takze je treba se s tim naucit jezdit troche jinak nez s dieselem, ktery tocite do zblbnuti...
- jsou tam nejake nevychytane detail jako mensi loketni operka a naslapavaci rucni brzda...
Zatim vlastnim vuz jen neco pres rok, ale jednoznacne mohu doporucit, ja kdyz premyslel nad SUV, tak jsem predem vyloucil VW, MB a BMW...takze toho moc nezbylo, jeste jsem zvazoval XC90, ale to vubec nema cenu komentovat...to je vlastne gazik a ne SUV, takze tak...
Osobne si myslim, ze to auto predbehlo svoji dobu a je hodne na urovni jeste dnes, podivejte se na nejake inzeraty, jakou to ma vybavu, je to moc prijemne svezeni za rozumne penize (ve meste skoro stejna spotreba jako s dieselem), ma to asi 10 ABG, takze udelate neco i pro bezpecnost sve rodiny..
Predtim jsem mel Volvo s60, libilo se mi, ale uvnitr to svezeni nebylo az tak prijemne (byt 2,4TD motor byl skvely maratonec), u RX400h se Vam mozna nebude zamlouvat design napoprve, ale zato ta kvalita jizdy je nekde uplne jinde oproti Volvu...ale to je asi stejne s kazdym SUV oproti sedanu.
Pokud chcete dobre vybrat, zkuste se svezt v Lexusu a uvidite sam...
Bazooka!