Úterý 16.02.2016 23:10,
VW Touran
Dobrý den, před dvěmi lety jsem měl stejné požadavky na rodinné vozidlo, které bude nejčastěji využíváno v městském provozu (převoz dětí) a na rodinné dovolené a výlety. V hledáčku byl VW Sharan rok 2004 / 2005, ale za cenu 200 000 tisic ve slušném (doložitelně servisovaném), vybaveném stavu a bez DPF filtru nesehnatelný. Proto jsem zvolil menšího bratříčka z rodiny VW Touran 1.9 TDi s motorem BKC bez DPF filtru - v této konfiguraci splňuje EURO 4. Naskytl se čerstvě dovezený kousek z německa, uveden do provozu v létě 2005, s vyplněnou serviskou do poslední chvíle. Součástí byly i faktury z německých opraven, které korespondovali se serviskou. Mimo základní výbavu navíc dvouzónová digitální klimatizace, vyhřívaní předních sedadel, ostřikovače světel, mlhovky. Pro mě zcela dostačující. Po dovozu se měnila spojkové sada a levé zadní ložisko, které prováděl individuální dovozce a byla v ceně vozidla. Auto bylo kupováno v lednu, proto jsem dokupoval sadu hlinikových kol s letním obutím. Auto je sedmimístné, třetí řadu sedadel jsem záhy demontoval, využitelnost kufru se zvětšila s ohledem na umístění plnohodnotného rezervního kola a časté převozy hlubokého kočárku a důležitých dětských věcí pro o něco málo starší ratolest. Pozitiva - opravdu prostorný automobil s velice malou délkou pro podélné parkování, má Octávie I combi je rozhodně delší. Motor je zcela dostačující pro převoz lidí v 5 místné konfiguraci, není to sprinter, ale svou práci si spolehlivě odvede. Nebudete brzda provozu ani v kopcovitém terénu. Šestistupňová převodovka přesná a bez problému, snad jen výtka k malým rozdílům mezi převody - šestka není v dálničních rychlostech spořivá. Točí skoro 3000 otáček. Spotřeba se dá udržet do šesti litrů mimo město s využitím předvídavosti a dynamiky auta v rámci mírného překračování rychlostních limitů. Ve měste se pohybuje v rozmezí 7-8 litrů. Auto se dobře řídí a v zatáčkách sedí za cenu tvrdšího nastavení podvozku - pro mě to není nevýhoda. Autu hodně pomáhá standartně zabudované přídavné topení (pouze diesel), které během krátké doby (3-7 km v závislosti na okolní teplotě) umí ohřát motor na provozní teplotu i v mrazech hluboko pod nulou. Při popojíždění ve měste při teplotě pod 5°C je zbytečné nechat zapínat přídavné topení, než naběhne sekvence zápalu, už často vypínáte motor. V autě je hodně odkládacích ploch, v nadsázce nezapomeňte, kde jste vlastně co dali. Kufr neskutečný, je kratší na délku než u auta typu combi, ale využitelnost na výšku ohromná. Sedadla druhé řady samostatná, vyjímatelná a opěradla polohově nastavitelná, krajní sedadla mají standartně ISOFIX, prostřednímu chybí. Dá se provést i konfigurace pouze 4 sedadel, kdy se prostřední sedadlo druhé řady vyjme (cca 15 vteřin) a zbylé dvě se posunou k sobě. Vznikne dostatek prostoru cestování pro 4 lidi na pěkně dlouhou vzdálenost. Mezi dvěma umístěnými sedačkami v druhé řadě sedadel se slušně posadí osoba standartní váhy a vzrůstu. Manželka oceňuje zvýšený posez, lepší rozhled na cestu a hlavně manipulaci s dětmi, při usazování ratolestí se nemusí předklánět a nést váhu dítěte v předklonu. Negativa - autu je deset let a v tuto dobu začínají odcházet díly plus běžný servis. Pro mou potřebu jsem si udělal tabulku výdajů spojených s opravami (díly a práce). Výměna oleje 5W30 a filtru - 2x, vzduchový filtr, motorek topení, PZ a LP ložisko, příruba chlazení, autobaterie, pružiny předních tlumičů, výměna kliky 5 dveří, stěrače. K autu bylo dokoupeno základní vybavení lékarnička, startovací kabely, tažné lano a gumové koberce. Nechal jsem opískovat skla. A bylo nutné po koupi nechat opravit " teplé starty " , které na toto tyto motory při určitém nájezdu trpí - nutno nechat přehrát sw řídící jednotky. Za dva roky cca 25 000 ,-. Teď mě čekají v nejaké blízké době rozvody. Závěrem - auto splňuje naše požadavky na rodinné vozidlo, ale je nutné počítat s dalšími financemi na jeho bezproblémový provoz v řádech několika tisíců s ohledem na předpokládanou dobu užití.
reagovat