0
zpět
 

diskuze k tématu: VW Touran cca 200 000 Kč - benzín nebo nafta?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, dovoz vozidel, automobilky, německá vozidla
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Středa 02.03.2016 12:31, Touran
1,2TSI první generace je superjednoduchý motor který má navíc vlastně jen turbo. Nemá ani EGR ventil. Po modifikaci na širší řetěz není s rozvody problém, prakticky každý s nájezdem okolo 100t už bude ten širší řetěz mít. Je ale třeba si to ověřit. Já s modifikovyným 1,2TSI nemám vůbec žádné problémy a ani neberou olej. Měním ho po 15t.
Rozvody lze ale zničit špatnou výměnou olejového filtru kdy se správně neodstraní původní těsnění a napínák se špatně natlakuje. To ovšem neni chyba motoru ale mechanika.

Druhá věc je spotřeba. U Caddy mi po městě bere cca 8,5l, druhá generace s řemenem je o dva litry úspornější. Jezdí s tím zaměstnanci, takže nějaká úspora paliva je vůbec nezajímá. Kamarád jezdí s osobní vezrí Caddy 1,6TDI kolem 6,5l.
TSI je naprosto tichý motor, příjemný na ježdění. TDI slyšet je, ale v Touranu to bude lepší než v Caddy.
Při vašem nájezdu bych koupil TSI. Bude levnější a poslouží stejně jako TDI. S naloženým Touranem budou mít dost práce oba.
A pozor, 1,4TSI je uplně jiný motor - daleko složitější než 1,2TSI.
reagovat
Luken
počet příspěvků6
datum registrace02.03.2016
Středa 02.03.2016 13:16, Touran 1,6 MPI
Jsem spokojeným majitelem 7 místného Tourana 1,6 MPI (rok 2008) od loňského září. Nájezd kilometrů vpodstatě stejný, do práce a školky cca 12km denně.Počítač mi píše spotřebu 8,4l což vzhledem k okolnostem není nic hrozného. Uvidím jak časem, ale za sebe mohu benzín doporučit.
reagovat
Radek_z
počet příspěvků11
datum registrace14.02.2016
Čtvrtek 03.03.2016 08:45, DPF
Dobrý den, děkuji odpověď, která mi moc pomohla. Ještě dotaz k DPF - u motorů 1,6 TDI tedy cca od r. 2010 už je u všech povinný? Je možno ho odpojit? Co na to pak emise?
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků562
datum registrace16.11.2012
Čtvrtek 03.03.2016 10:20, RE: Touran 1,6 MPI
Luken napsal:
Jsem spokojeným majitelem 7 místného Tourana 1,6 MPI (rok 2008) od loňského září. Nájezd kilometrů vpodstatě stejný, do práce a školky cca 12km denně.Počítač mi píše spotřebu 8,4l což vzhledem k okolnostem není nic hrozného. Uvidím jak časem, ale za sebe mohu benzín doporučit.


Dobrý den, až svého Tourana více zajedete, budeme rádi, když o něm napíšete recenzi: http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Čtvrtek 03.03.2016 11:40, DPF
Zdravím
Filtr pevných částic je od roku 2010 povinným příslušenstvím všech naftových motorů. Motor 1.6 TDI bez něj nekoupíte. Motor 1.9 TDI v některých verzích filtr měl, v některých ne /to podle trhu - třeba v německu je auta často mají, protože majitelé zaplatí méně na daních/. Řiďte se součinitelem absorbce kouřivosti. Najdete ji na malém bílo-stříbrném štítku v motorovém prostoru. Hodnota 0,50 nebo 0.51 znamená že auto filtr má. Vše ostatní je bez filtru
Technicky je filtr ve výfuku spíš pro zlost než pro co jiného. Fakticky filtruje nespalitelné zbytky z hoření v motoru a jednou za čas je vypálí. Motoru to komplikuje práci a pokud nedostane pro regeneraci /= spálení sazí/ vhodné podmínky tak se zaplní sazemi a umře. Tohle je důvod proč po městě jezdit radši benzínovým autem. Filtr na regeneraci potřebuje definovanou teplotu motoru a výfukového potrubí, jisté množství paliva a určitou úroveň otáček motoru. Pokud budete jezdit 5 km ráno a 5 večer z práce tak se filtr nikdy úspěšně nevypálí. Pokud se filtr naplní sazemi a nezregeneruje tak zabrání autu v další jízdě. Z auta jde filtr odstranit, ale to je problém - motory, které jsou pro DPF zkonstruovány kouří více než ty starší, protože konstruktér si s kouřivostí nedělal takové starosti - věděl, že DPF odfiltruje co je třeba. Proto když ho vyndáte, životnímu prostředí budete ubližovat víc než stará 1.9 TDI bez filtru. Navíc by jste samozřejmě neměl dostat technickou
Filtr ale není zase takový strašák. Na 1.9 TDi se jeho skloubení s motorem nepovedlo /kvůli principu vstřikování/ ale u 1.6 TDI funguje neznatelně - pokud jezdíte různé trasy a ne jen těch 5 km...
reagovat
Radek_z
počet příspěvků11
datum registrace14.02.2016
Čtvrtek 03.03.2016 12:29, Ad DPF
Pondělí - pátek jezdím ráno 5 km, večer 5 km. O víkendech nepravidelné výlety, občas dovolené. Takže jízda po městě cca polovina.
reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Čtvrtek 03.03.2016 12:36, 5 km
Koupil bych benzín a neřešil... Za trampoty s ojetým dieselem Vám to nestojí.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 03.03.2016 15:34, TDI
O 1,6TDi byl hezký článek v SM. Mechanicky ho tam velmi chválili a nejčastější problém s DPF je u aut co mají stočené kilometry. Řídicí jednotka potom špatně vypočítá regenerace a filtr se zničí, nebo tak nějak. Docela mě i překvapilo že třeba u OII se u 1,6TDI nedával zadní tlumič výfuku - nebyl třeba. Auto je odhlučněné pro traktor 1,9TDI PD takže s CR motorem je to pohoda i bez výfuku. Fakt tam byla jen trubka od středního tlumiče.
reagovat
Luken
počet příspěvků6
datum registrace02.03.2016
Čtvrtek 03.03.2016 18:25, Benzín
Dobrý večer pane PetrT.

Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Čtvrtek 03.03.2016 21:49, RE: Benzín
Luken napsal:
Dobrý večer pane PetrT. Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.


Já netvrdím že si má naftu koupit, jen jsem napsal o 1,6TDI že je to slušný motor. Je jasné že dle požadavků tazatele je asi benzín lepší, ovšem 1,6MPI v Touranu je strašný lenoch a oproti TSI i hlučný. Navíc při vyšších nájezdech rád žere olej.

reagovat
HoNZA
počet příspěvků248
datum registrace28.04.2008
Pátek 04.03.2016 07:10, RE: Benzín
PetrT napsal:
Luken napsal:
Dobrý večer pane PetrT. Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.
Já netvrdím že si má naftu koupit, jen jsem napsal o 1,6TDI že je to slušný motor. Je jasné že dle požadavků tazatele je asi benzín lepší, ovšem 1,6MPI v Touranu je strašný lenoch a oproti TSI i hlučný. Navíc při vyšších nájezdech rád žere olej.


Ta benzínová šestnáctistovka v touranu nežere nijak obludně. Normální jízdou je to okolo 7,5 litru na 100 km. Pokud ale bude jezdit jen v režimu 5 km do práce a zpět tak bude žrát i o 2 litry víc protože pořád pojede studená. I přesto bych se jí nebál. takový provoz bude zvládát daleko nejlépe ze všech alternativ. Je pravda že asi polovina těchto motorů olej žere ale : dá se s tím nějakou dobu jezdit /s ucpaným DPF ne / vyřešení spotřeby oleje znamená vyměnit odvětrání klikové skříně a pokud to nepomůže tak překroužkovat. To znamená cca 20 - 25 000 kč a má klid. Za to pořídí na 1.6 TDI maximálně tak vstřiky s prací. Neřešil bych a jezdil s jednašestkou benzínovou
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 04.03.2016 10:30, RE: Benzín
HoNZA napsal:
PetrT napsal:
Luken napsal:
Dobrý večer pane PetrT. Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.
Já netvrdím že si má naftu koupit, jen jsem napsal o 1,6TDI že je to slušný motor. Je jasné že dle požadavků tazatele je asi benzín lepší, ovšem 1,6MPI v Touranu je strašný lenoch a oproti TSI i hlučný. Navíc při vyšších nájezdech rád žere olej.
Ta benzínová šestnáctistovka v touranu nežere nijak obludně. Normální jízdou je to okolo 7,5 litru na 100 km. Pokud ale bude jezdit jen v režimu 5 km do práce a zpět tak bude žrát i o 2 litry víc protože pořád pojede studená. I přesto bych se jí nebál. takový provoz bude zvládát daleko nejlépe ze všech alternativ. Je pravda že asi polovina těchto motorů olej žere ale : dá se s tím nějakou dobu jezdit /s ucpaným DPF ne / vyřešení spotřeby oleje znamená vyměnit odvětrání klikové skříně a pokud to nepomůže tak překroužkovat. To znamená cca 20 - 25 000 kč a má klid. Za to pořídí na 1.6 TDI maximálně tak vstřiky s prací. Neřešil bych a jezdil s jednašestkou benzínovou



1,6MPI je ale strašný lenoch i v Oktávce, v Touranu to bude znát ještě víc. A je hlučná, možná víc než ten diesel.
Tourany 1,6MPI mají taky skoro vždy mizernou výbavu.
Samozřejmě se jedná o nejjednodušší motor, takže bude logicky nejspolehlivější. Ale je to něco za něco.
reagovat
Luken
počet příspěvků6
datum registrace02.03.2016
Pátek 04.03.2016 11:34, RE: Benzín
PetrT napsal:
HoNZA napsal:
PetrT napsal:
Luken napsal:
Dobrý večer pane PetrT. Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.
Já netvrdím že si má naftu koupit, jen jsem napsal o 1,6TDI že je to slušný motor. Je jasné že dle požadavků tazatele je asi benzín lepší, ovšem 1,6MPI v Touranu je strašný lenoch a oproti TSI i hlučný. Navíc při vyšších nájezdech rád žere olej.
Ta benzínová šestnáctistovka v touranu nežere nijak obludně. Normální jízdou je to okolo 7,5 litru na 100 km. Pokud ale bude jezdit jen v režimu 5 km do práce a zpět tak bude žrát i o 2 litry víc protože pořád pojede studená. I přesto bych se jí nebál. takový provoz bude zvládát daleko nejlépe ze všech alternativ. Je pravda že asi polovina těchto motorů olej žere ale : dá se s tím nějakou dobu jezdit /s ucpaným DPF ne / vyřešení spotřeby oleje znamená vyměnit odvětrání klikové skříně a pokud to nepomůže tak překroužkovat. To znamená cca 20 - 25 000 kč a má klid. Za to pořídí na 1.6 TDI maximálně tak vstřiky s prací. Neřešil bych a jezdil s jednašestkou benzínovou
1,6MPI je ale strašný lenoch i v Oktávce, v Touranu to bude znát ještě víc. A je hlučná, možná víc než ten diesel. Tourany 1,6MPI mají taky skoro vždy mizernou výbavu. Samozřejmě se jedná o nejjednodušší motor, takže bude logicky nejspolehlivější. Ale je to něco za něco.


No já jsem k němu vpodstatě přišel jako slepí k houslím. Měl jsem podmínku rodiné auto v benzínu s digi klimou, zbytek výbavy mě moc nezajímal. Rok cca 2008 Za cenu 150 - 170 000,- Borec zajel do německa a vybral podle sebe to nej z momentálně dostupných. Tlačil mě čas, protože mi končila technická na starém autě. Takže mám nakonec Tourana 1,6MPI rok 2008, snad nestočených 164 000km ve výbavě Conceptline za 194 000,- Tím až na cenu splnil mé podmínky a teď už jen čas ukáže jestli to byla dobrá volba.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Pátek 04.03.2016 12:24, RE: Benzín
Luken napsal:
PetrT napsal:
HoNZA napsal:
PetrT napsal:
Luken napsal:
Dobrý večer pane PetrT. Já to řešis s automechanikem, který mi servisuje auta, momentálně Ford Escort a Touran a ten mi naftu vyloženě vymluvil. Doslova mi řekl, že motor svími pojížďkami zlikviduju během roku a pak to nebude nejlevnější. Benziňák zas není takový žrout a hlavně budete mít klid. To je moje rada.
Já netvrdím že si má naftu koupit, jen jsem napsal o 1,6TDI že je to slušný motor. Je jasné že dle požadavků tazatele je asi benzín lepší, ovšem 1,6MPI v Touranu je strašný lenoch a oproti TSI i hlučný. Navíc při vyšších nájezdech rád žere olej.
Ta benzínová šestnáctistovka v touranu nežere nijak obludně. Normální jízdou je to okolo 7,5 litru na 100 km. Pokud ale bude jezdit jen v režimu 5 km do práce a zpět tak bude žrát i o 2 litry víc protože pořád pojede studená. I přesto bych se jí nebál. takový provoz bude zvládát daleko nejlépe ze všech alternativ. Je pravda že asi polovina těchto motorů olej žere ale : dá se s tím nějakou dobu jezdit /s ucpaným DPF ne / vyřešení spotřeby oleje znamená vyměnit odvětrání klikové skříně a pokud to nepomůže tak překroužkovat. To znamená cca 20 - 25 000 kč a má klid. Za to pořídí na 1.6 TDI maximálně tak vstřiky s prací. Neřešil bych a jezdil s jednašestkou benzínovou
1,6MPI je ale strašný lenoch i v Oktávce, v Touranu to bude znát ještě víc. A je hlučná, možná víc než ten diesel. Tourany 1,6MPI mají taky skoro vždy mizernou výbavu. Samozřejmě se jedná o nejjednodušší motor, takže bude logicky nejspolehlivější. Ale je to něco za něco.
No já jsem k němu vpodstatě přišel jako slepí k houslím. Měl jsem podmínku rodiné auto v benzínu s digi klimou, zbytek výbavy mě moc nezajímal. Rok cca 2008 Za cenu 150 - 170 000,- Borec zajel do německa a vybral podle sebe to nej z momentálně dostupných. Tlačil mě čas, protože mi končila technická na starém autě. Takže mám nakonec Tourana 1,6MPI rok 2008, snad nestočených 164 000km ve výbavě Conceptline za 194 000,- Tím až na cenu splnil mé podmínky a teď už jen čas ukáže jestli to byla dobrá volba.


To auto vydrží, o tom žádná. Touran je velmi dobře sestavené auto, kecy o jeho nespolehlivosti mají kořeny v jednom jediném testu Autobildu. To že ho potom testovali znova s uplně jiným výsledkem už nikoho nezajímá.
Jen je třeba vzít v úvahu že MPI byl základní motor a žádný zázrak to neni. Myslím jízdně.

reagovat
Radek_z
počet příspěvků11
datum registrace14.02.2016
Úterý 15.03.2016 21:43, Kam jízdní kola?
Všem moc děkuji za rady. Nakonec po zvášení všech pro a proti jsem pořídil Touran s motorem 1,2 TSI 77 kW. Podle prvních jízd bere mimo město cca 5,8 l, ve městě cca 7 l. Jízdní komfort i síla motoru mi vyhovuje a neshledávám, že by byl pro mě motor nedostačující.
Mám ale ještě jeden dotaz - budu vozit občas i jízdní kola (2x dospělé a 2-3 dětské) a přemýšlím, kam je lepší je umístit - jestli na střechu nebo na tažné. Prosím tedy ještě o radu a o zkušenosti s vozením kol na VW Touran. Zvažuji, že střecha je vyšší a tím tedy hůře dostupnější pro upevňování kol, zároveň s kolami na střeše má auto asi větší odpor vzduchu. Je možné s kolami na tažném bez problémů otevřít zadní dveře? Vejde se mi tam 5 kol? Jakou případně značku nosiče doporučujete či s jakými máte dobré zkušenosti? Moc děkuji.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Úterý 15.03.2016 23:06, RE: Kam jízdní kola?
Radek_z napsal:
Všem moc děkuji za rady. Nakonec po zvášení všech pro a proti jsem pořídil Touran s motorem 1,2 TSI 77 kW. Podle prvních jízd bere mimo město cca 5,8 l, ve městě cca 7 l. Jízdní komfort i síla motoru mi vyhovuje a neshledávám, že by byl pro mě motor nedostačující.Mám ale ještě jeden dotaz - budu vozit občas i jízdní kola (2x dospělé a 2-3 dětské) a přemýšlím, kam je lepší je umístit - jestli na střechu nebo na tažné. Prosím tedy ještě o radu a o zkušenosti s vozením kol na VW Touran. Zvažuji, že střecha je vyšší a tím tedy hůře dostupnější pro upevňování kol, zároveň s kolami na střeše má auto asi větší odpor vzduchu. Je možné s kolami na tažném bez problémů otevřít zadní dveře? Vejde se mi tam 5 kol? Jakou případně značku nosiče doporučujete či s jakými máte dobré zkušenosti? Moc děkuji.


Dřív jsem vozil kola na střeše. Ale i na auto o výšce cca 145 cm se kola na střechu neinstalují zrovna snadno, hrozí skácení při instalaci a poškrábání střechy. U Versa vysokého lehce přes 160 cm (podobně jako Touran) jsem rovnou koupil nosič na 4 kola na tažné od českého výrobce Wjenzek za cca 8000 Kč. To ve srovnání se 4mi držáky na střechu není moc peněz. Držák kol se dá lehce sklopit a vlézt do kufru. Kola se dají k držáku zamknout. Vyšší spotřebu při cestování s koly na tažném jsem nepozoroval. Na střeše by to asi bylo horší. Na druhou stranu jak často se vozí kola...

Držák na tažné na 5 kol bude problém. O žádném takovém nevím. I kdyby existoval, tak bude mít možná problém s celkovou váhou. Držák kol váží kolem 25 kg. 5 kol cca 70 kg. 95 kg už může přesáhnout max. svislé zatížení držáku. V tomhle případě bych skoro zvážil vozík za auto.
reagovat
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.